poika tekee tuloaan kauemmin kuin tyttö?
Kätilöltä kuultua: poika ilmoittelee syntymystään kauemmin ja aikaisemmin kuin tyttö. Ts. kun äitiä oli " kärvistellyt" säännöllisiä supistuksia (ei kovin kivuliaita) jo päivän pari ja meni synnärille (jonne päästyään supparit loppuivat) kätilö tokaisi että " poika sieltä on tulossa, kun noin jahkaa ; ) "
ONKO MUILLA KOKEMUKSIA?
Kommentit (8)
ja teki tulojaan 1,5 vrk lapsivesien jälkeen..Hitaasti teki tuloaan ainakin meillä.. Saas nähdä miten nyt käy..
Timpura 13+3
Otsikossa asia tulikin jo tarpeeksi ilmi.
meillä ainakin alkoi kipeät supistukset jo la-su välisenä yönä ja poika syntyi maanantaina...että näin
Sitä vaan, että näistä viesteistä ei saa vastausta itse kysymykseen, koska on kai eri asia synnyttää esikoista kuin seuraavia, vai? Eli voisiko joku sellainen vastata jolla on monta lasta, tyttöjä ja poikia ja jättää esikoisen huomioimatta??
eli tasan 12 tuntia synnytys kesti ekoista suppareista laskien. Ja koska kyseessa esikoinen niin ihan normaali aika. Esikoisen synnytys mun käsittääkseni eroaa lähinnä siinä pituudessa, eli kestää tavallisesti kauemman kuin toinen synnytys. Aloittaja varmaankin tarkoittaa yleensä sitä että synnytyksen käynnistyminenkin ottaisi pidempään pojilla, mikä siis ei ainakaan meillä pitänyt paikkaansa. Tuttavalla syntyi esikoistyttö samoihin aikoihin ja hän kyllä kärvisteli useamman päivän ennenkuin alkoi tapahtumaan. Meillä kyllä ikäeroa päälle 10 vuotta, en tiedä vaikuttaako se asiaan?
... että jos supisteluja tulee monena päivänä tai viikkonakin ennen synnytyksen varsinaista alkua niin sitten olisi tämän jahkailu-uskomuksen mukaan poika :) Meillä se kyllä pätisi, koska kun tytöstä supparit alkoi niin eivät päättyneet välissä lainkaan vaan kestivät 21 h tauotta.
Tais olla vaan mun väärinkäsitystä :)
Coe rv 37+5 (tällä kertaa jo monta kertaa säännöllisiä suppareita mutta ei näy vauvaa)
Vaikkakin mulla on kyllä pitänyt paikkansa!
Esikoinen on poika. Vedet meni pe-la yönä klo 2, mutta supistuksia ei kuulunut. Laitettiin lauantaina klo 14 käynnistystippa, mutta synnytys käynnistyi vasta SUNNUNTAINA klo 12.. Sitten tulikin kyllä kuudessa tunnissa.
KAks seuraavaa on tyttöjä ja niiden kans on supistukset vaan alkanu säännöllisinä ja tytöt on ollu sitten maailmassa 4 ja 7 tunnin päästä.
Nyt odotan ultran mukaan poikaa ja kas kummaa :) Tiistai, keskiviikko ja torstai käynnisteltiin osastolla turhaan. Eilen illalla pääsin kotiin ja poitsu on yhä mahassa....
Sain ensimmäiseksi tytön. Kivuliaat supistukset kestivät aamu 8 lähtien tuonne n. klo 22 jolloin muutuivat repiviksi niin sit lähdimme laitokselle.
Kalvot puhkaistiin jossain vaiheessa, en tarkalleen muista milloin. Supistukset jatkuivat kivuliaina seuraavaan päivään klo 13 jolloin tyttö syntyi.
Toinen lapseni on poika. Illalla menivät lapsivedet n. klo 19 tai jotain ja poika syntyi samana yönä klo 01. Supistukset olivat kivuliaat vasta juuri ennen kun tuli tarve ponnistaa.
Nyt odotan jännityksellä miten tämän kolmannen kanssa käy.
B rv 24 tasan