Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempi! Näetkö aikuisen lapsesi erillisenä yksilönä itsestäsi?

Vierailija
12.04.2022 |

Vai oletko rajaton ja omistat jopa hänen yksityisyytensä ja määräysvallan hänen asioihin? Loukkaannut, jos ei toimi niinkuin itse haluat ja oletat toimivan?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen.

Olen rajattoman narsistin paljon kärsinyt tytär ja tämä on mulle kaikkein tärkeintä vanhemmuudessa.

Pyhää.

Vierailija
2/6 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajaton vanhempi kuorruttaa rajattomuutensa avunannoksi, huoleksi. Loukkaantuu, kun lapsi etääntyy aikuisena vallanalta haluten yksityisyyttä ja omanlaista elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta. Lapseni on tehnyt täysin päinvastoin kun on kotona kasvatettu, neuvottu, ohjattu ja toivottu. 

Vierailija
4/6 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kaksi aikuista lastani ovat yksilöitä. Ovat aina olleet ja tulevat aina olemaan.

Luonnollisesti meillä on kodissa säännöt, joiden mukaan toimitaan, mutta se nyt on ollut aina selkeä juttu ja asiasta ei ole tarvinnut kiistellä.

Mitä ihmeen traumoja sinulla on ap?

Vierailija
5/6 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan outo kysymys näin teinien vanhemman näkökulmasta. Kyllä lapset ovat ihan itse kasvaneet siihen että ovat erillisiä yksilöitä niin minusta kuin kaikista muistakin ihmisistä.

Vierailija
6/6 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat tietenkin erillisä  yksilöitä. Mutta nykyään  on  netin avulla helppo neuvotella mistä vaan ja millon vaan. Puhelimessa puhuminen  ei ole niin yksityistä.   Kaikkia lapsia ei näe ihan joka viikko, mutta ainakin    meillä joku perheestä  viestii  missä mennään.Voisin kertoa ihan  tarkkaan  jopa nyt mitä kukin tek  ee tänä iltana,  vaikka toiset ovat lomalla eri paikkakunnalla. Tiedän myös mitä  miehen veli tänään pohtii. ollaan vielä  myöhemmin  kuulolla. Muut eivät  aina voi tietää kuka viestii  nyt juuri. Kätevää. Tilannekuvat mukana.