Perintäkulua maksoin liikaa niin onko tämä oikein nyt sitten
Niin maksoin vahingossa kahteen kertaan laskun perintäkulut. Kuulemma maksusta hyvitetään vain 4e. 10e pitävät itsellään.
Juu ja minulle köyhälle 10e on rahaa sekin.
Reilu peli?
Kommentit (57)
Sille on satavarmasti pykäliin perustuvaa syy eli se on reilua.
Vierailija kirjoitti:
Mikä firma?
Intrum
Pistä lasku tuosta liikamaksusta ja jos eivät maksa, niin sitten toimeksianto perintätoimistolle. Saavat sitten samalla mitalla.
Vierailija kirjoitti:
Sille on satavarmasti pykäliin perustuvaa syy eli se on reilua.
Niin eli korruptoitunutta paskaa.
toiset ihmiset ei tämmösistä sanois mitään kiltisti vaan makselee. Minä annoinnkyllä tulla, vähän palautetta. Mun rahathan ne on!
Onko tämä enään oikein nytten sitten ketä fyffet maksoi?
tahalleen väärin kirjoitti:
Onko tämä enään oikein nytten sitten ketä fyffet maksoi?
No minun fyffeähän se on. Ja kuuluu mulle.
Kerran maksoin vahingossa liikaa puhelinlaskua ja se summa ainakin palautti. Mutta tämä Intrum ei semmosia tee, se ryöstää ja pitää rahat itsellään! Luulee että ne kuuluu heille.
Ap
Njet ne ottaa maksun työstä ja kuluista jonka heille aiheutit
Jote tyhmyys maksaa. Olisit säästänyt paljon. Maksamalla laskut ajoissa
Varmaan valittaisin ja uhkailisin kuluttaja-asiamiehellä tai jotain. :D
Vierailija kirjoitti:
Varmaan valittaisin ja uhkailisin kuluttaja-asiamiehellä tai jotain. :D
No siis mulla on just tää fiilis :D siis aivan sama vaikka ei edes mikään super iso summa mutta ihan periaatteesta, koska tuntuu vain että ei ole oikein.
Ap
Rahanpalautuksesta voidaan vähentää käsittelykulut. Kannattaa jatkossa katsoa vähän tarkemmin mitä maksaa ja minne.
Vierailija kirjoitti:
Rahanpalautuksesta voidaan vähentää käsittelykulut. Kannattaa jatkossa katsoa vähän tarkemmin mitä maksaa ja minne.
Juu no on se niin vi*un raskasta että siihen 10e edestä menee työtä. Aivan varmasti.
Ap
Mä veisin todennäköisesti eteenpäin. Olen ihan varma että siellä kuljetaan joissain asioissa heikoilla vesillä. Luotetaan vaan siihen että kukaan ei koskaan nosta älämölöä, vaan maksaa kiltisti. Varsinkin pienissä summissa. Perintäfirmat on laillistettua ryöstämistä..
Yrititkö neuvotella maksuaikaa lisää alkuperäisen laskuttajan kanssa? Olisit voinut välttää perintäkulut. Perintäkulut ja palautuksen käsittelykulut ovat täysin ylimääräisiä kuluja, jotka olisit voinut välttää olemalla tarkempi.
Vierailija kirjoitti:
Yrititkö neuvotella maksuaikaa lisää alkuperäisen laskuttajan kanssa? Olisit voinut välttää perintäkulut. Perintäkulut ja palautuksen käsittelykulut ovat täysin ylimääräisiä kuluja, jotka olisit voinut välttää olemalla tarkempi.
En ja ei tässä nyt siitä ollut kyse edes vaan tuosta liikamaksusta. Jota eivät suostu palauttamaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä veisin todennäköisesti eteenpäin. Olen ihan varma että siellä kuljetaan joissain asioissa heikoilla vesillä. Luotetaan vaan siihen että kukaan ei koskaan nosta älämölöä, vaan maksaa kiltisti. Varsinkin pienissä summissa. Perintäfirmat on laillistettua ryöstämistä..
Tämäpä. Nimenomaan. Ehkä kyselen vähän että mihin lakipykälään tämä tämmöinen homma perustuu?
Siitä saa ihan lain mukaa periä käsittelykuluja, toki voit viedä asiaa eteenpäin, että kulu ei ole kohtuullinen, mutta en tiedä kannattaako se tuollaisen summan takia ja se saatetaan katsoa ihan kohtuulliseksi.
Nih. Vituttaa.