Mitä veikkaatte, onko maskisuositus voimassa vielä kesällä?
Luuletteko, että maskisuositus poistuu ennen kesää, vai käyttävätköhän ihmiset vielä tulevana kesänäkin maskeja?
Kommentit (9)
Eikö se nyt huhtikuun lopussa lähde veks?
Toivottavasti ihmiset käyttävät. Me kolme olemme koronassa ja kävimme eilen lääkäristä tullessamme kaupassa. Ihmettelimme, kuinka ihmiset uskaltavat olla ilman maskia… oli meillä ffp2:t, mutta silti.
Ja mies oli viikon sairaana ennen kuin tajusi olevansa kipeä. Tartuttanut oikein hyvin kaikkia.
Vahvat suositukset on aina voimassa.
Kausi-influenssakin tarttui kaikkiin muttei siitä päätynyt teholle kasviksiksi kuin aniharvat.
Eli suodattimet on pop. Kesällä kyrsii kun tulee rusketus niin kummallinen.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ihmiset käyttävät. Me kolme olemme koronassa ja kävimme eilen lääkäristä tullessamme kaupassa. Ihmettelimme, kuinka ihmiset uskaltavat olla ilman maskia… oli meillä ffp2:t, mutta silti.
Ja mies oli viikon sairaana ennen kuin tajusi olevansa kipeä. Tartuttanut oikein hyvin kaikkia.
Itse "uskallan" olla ilman maskia, koska olen ottanut rokotteet. Koronan voin silti saada, mutta se ei todennäköisesti tule vakavana/vaarallisena. Minulla on saattanut ollakin tietämättäni korona, mistäs sen tietää. Maski laskee elämänlaatua niin paljon, että mieluummin otan koronariskin kuin käytän maskia. Ei huoleta tai pelota yhtään, saattaako joku kaupassa olevista olla koronaviruksen kantaja. Ajattelen, että valtaosa saa koronan kuitenkin jossain vaiheessa, joten hyödytöntä yrittää piiloutua siltä loputtomiin.
Itse olen siksi ilman maskia, koska viimeistään se etten saanut koronaa edes 4 h ilman maskia messuilla ollessani, jossa suuressa väkijoukossa juuri kellään ei ollut maskia, edes nyt omikronaikana, vahvisti aiemman epäilyni, että olen koronalle luontaisesti immuuni. Kyseessä oli tilanne, jossa kyllä takuuvarmasti saa omikronin jos ei ole sille immuuni.
Mika Salminen painotti tänään, että maskia käytetään nykyisin siksi, että se on kohtelias tapa. Joten eiköhän kesäkin mene maskeissa. Kuten ensi syksy ja luonnollisesti seuraava talvikin :)
Vierailija kirjoitti:
Ettehän te saa käydä kaupassa koronassa. Ei mikään ihme jos tauti leviää kun ihmiset tekevät noin.
Öö... miksi ei olisi?