Apua, miehestäni on tullut äkäpussi
Mies joka aiemmin oli niin hauska ja seikkalunhaluinen ja tyylikäs on nykyään omissa oloissa viihtyvä vanhus (55+) jota ei kiinnosta mikään muu kuin oma koira, ruoka ja alkoholi. Salilla sentään on alkanut käymään mutta muuten ei ole kiinnostanut mistään ja ei halua tehdä mitään. Ruokakauppa, koiran ulkoilureittinja Alko kiinnostaa, mikään muu ei.
Aiemmin seksikäs, tyylikäs ja lahjakas mies on muuttunut setämieheksi. Nykyään hieraisen silmiä kun lähtee ovesta ulos verkkarit päällä jossa viikon polvipussit ja kumpparit jalassa.
Seksi ei kiinnosta tätä setää enää, katsoo mielummin TV:tä ja on useimmiten pahalla päällä. Raivoaa ja suuttuu ihan pienestä. Huutaa ja ilkeilee.
Ja ennen kuin joku taas puuttuu painooni tai ulkonäkööni niin todettakoot että olen ihan normi mitoissa en siis ole ylipainoinen ja ulkonäkö on ihan ok. Mietityttää vaan että tuollaisen ärtyisän ukon kanssa jatkan loppuelämäni? Onko muita joilla samanlainen tilanne?
Kommentit (8)
Meillä samanlainen tilanne. Miehen käytös on selkeästi muuttunut viimeisten vuosien aikana, on myös viisikymppinen.
Kokemusta on. En jaksanut enää katsoa sitä kiukuttelua ja niitä raivareita ja erohan siitä seurasi. Lääkäriin ei suostunut, hänessä ei ollut mitään vikaa vaan minä olin hullu.
Vierailija kirjoitti:
Ilmiselvä testosteronivajaus eli lääkäriin pitäisi mennä. Vitamiinitasot olisi hyvä myös tarkistuttaa verikokeella. Asioista voisi keskustella rakentavasti - ihminen ei itse välttämättän huomaa muutosta elämänasenteessaan. Kyllähän ikääntyessä tulee muutoksia jokaisen ihmisen käyttäytymiseen ja se on aivan tervettä. Olisi aika naurettavaa, jos yli 50-vuotias käyttäytyisi kuin bilettävä 20-vuotias...
Joo, mutta ei 50 kuulu käyttäytyä kuin 70.
Kulkee myös suvussa. Miehen isä oli myös kiukkuinen ja agressiivinen 50 ja mies samanlainen nyt.
Vanhemmiten miehistä tulee kärttyisiä vanhoja ukkoja. Sellaiset istuu Abc:llä tai K-marketin kahvinurkan vakiopöydässä juoruamassa paikkakunnan ihmisistä. Suurissa kaupungeissa tietotoimistoilla on vastaavanlaiset kokoontumispaikat toreilla ja korttelikuppiloissa.
Oikeastaan arvostaan niitä miehiä, jotka kuppikuntaisten juorukerhojen sijaan istuvat aamusta iltaan pilkillä. Sieltä tulee tyhjän jorinan sijaan joskus pöytyäkin pöytään.
Koira tekee ihmisestä tuommoisen, myös naisesta.
Ilmiselvä testosteronivajaus eli lääkäriin pitäisi mennä. Vitamiinitasot olisi hyvä myös tarkistuttaa verikokeella. Asioista voisi keskustella rakentavasti - ihminen ei itse välttämättän huomaa muutosta elämänasenteessaan. Kyllähän ikääntyessä tulee muutoksia jokaisen ihmisen käyttäytymiseen ja se on aivan tervettä. Olisi aika naurettavaa, jos yli 50-vuotias käyttäytyisi kuin bilettävä 20-vuotias...