Käynnistetty ja sovittu synnytys, onko ne aamuaikoja mitä antavat?
Vai ihan milloin vaan?
Miten asiat etenevät, kun mennnään synnärille?
Kommentit (5)
että aamulla klo 8 aikoihin on ollut ultra/lääkäri, siinä tehty päätös käynnistystavasta. Sitten klo 9-10 aikaan olen mennyt osastolle, jossa n. klo 12 on laitettu ekan kerran cytotecia kohdusuulle. Toinen annos 4 tuntia myöhemmin ja se on riittänyt, lapset ovat syntyneet saman illan aikana.
oisko ollu ysiltä lääkäriaika. sovittiin että laitetaan cytotecin murunen sen jälkeen, en nyt ihan muista mihin aikaan, mutta oisko ollu siinä kymmenen maissa. neljän aikoihin sain toisen murusen jonka jälkeen rupes jotain pientä tuntumaan. kuuden maissa käytiin kävelyllä jolloin kukkon supistukset alkoi, mutta ne ei tuntunu sitten enää niin pahalta kun pääsin makuulle. seitsemän aikoihin olin pari senttiä auki, jolloin siirryttiin synnärin puolelle ja kätilö puhkas kalvot. tyttönen on syntynyt kymmentä vaille kahdeksan. että näin mulla asiat eteni. :)
kuulemma tulisi selvitä. Mietin vaan, että antavatkohan mielummin aamuaikoja...
ja menin saliin klo 9 ja laitettiin tippa. Se ei tuottanut mitään tulosta joten puhkaistiin kalvot puolenpäivän aikoihin ja lapsi syntyi puoli kuuden aikaan samana iltana.
Kolmannessa synnytyksessä puhkaistiin kalvot kun kohdunsuu oli auki 4 cm, synnytys oli käynnissä ja puhkaisusta puoli tuntia niin lapsi syntyi. Mentiin todella lujaa se puolituntinen.
Mulla oli äitipoliaika 16.00 ja päätettiin, että käynnistetään. Lääkäri kysyi, että jäänkö samantien vai tulenko aamulla uudelleen. Synnäri oli itse asiassa ihan tukossa tuona iltana, että fiksumpaa olisi varmaan ollut pyytää mua paikalle vasta aamulla. Jäin kuitenkin heti ja vauva syntyi puolenyön jälkeen.