Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lopettaa työt ja saa te-toimistosta karenssin,aleneeko tt tuki -40%?

Vierailija
11.04.2022 |

Tietoa? saako mitään rahaa edes? Ei kai ihmistä voi kokonaan rahatta jättää?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei vois?

Vierailija
2/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi jatkuvasti alentaa -40%, minulla vaihtelee -20%, -40%

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti kyllä, koska Kela katsoo, että olet itse aiheuttanut tuen tarpeesi.

Muista myös, että jos sinulla on mitään säästöjä tai realisoitavaa varallisuutta, niin et saa toimeentulotukea ollenkaan. Suunnilleen asunto, tavallinen irtaimisto ja auto saa olla, mutta ei esimerkiksi rahaa tai arvopapereita.

Vierailija
4/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on luulo että tt tuki on viimeinen etuus, mitä alemmaksi ei voi mennä.  Mutta eivät tiedä että tt tukea voidaan ja usein leikataan -40%

Vierailija
5/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pärjää noin pienellä?!

Vierailija
6/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti!

Vierailija
7/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä lähtee 100% pois

Vierailija
8/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pärjääkkään.  Juuri ja juuri hengissä säilyy.

Vierailija
9/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä, mutta toivottavasti -100%.

Vierailija
10/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin otetaan manneista mallia.

Vierailija
11/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jengi lopettamassa töitä eikä pärjää ees lopputili rahoilla karenssia. On teillä hyvät duunit

Vierailija
12/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsääntöisesti kyllä, koska Kela katsoo, että olet itse aiheuttanut tuen tarpeesi.

Muista myös, että jos sinulla on mitään säästöjä tai realisoitavaa varallisuutta, niin et saa toimeentulotukea ollenkaan. Suunnilleen asunto, tavallinen irtaimisto ja auto saa olla, mutta ei esimerkiksi rahaa tai arvopapereita.

Noinko se nykyään on. 20 vuotta sitten sai toimeentulotukea, vaikka olisi ollut tuhansia euroja säästössä. Tiedän tämän omasta kokemuksesta.

Vierailija
13/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jengi lopettamassa töitä eikä pärjää ees lopputili rahoilla karenssia. On teillä hyvät duunit

No varmaan sen takia ne haluaakin lopettaa työt.

Vierailija
14/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa teit että jouduit töihin? Hävytöntä toimintaa yhteiskunnalta.

Vierailija
15/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no onpa törkeää, en todellakaan alkaisi myymään osakesijoituksiani rahapulan vuoksi, etenkään kun kurssit on alhaalla. Taas yritetään tehdä köyhästä vieläkin köyhempi viemällä se viimeinenkin hätävara. Onneksi kryptoja on helppo omistaa siten ettei Kela saa niistä ikinä tietoa.

Vierailija
16/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne heti sitä leikkaa? Olen kerran irtisanoutunut ihan karmeasta työpaikasta ja ottanut karenssin. Jouduin nostamaan toimeentulotukea elääkseni ja sain sen täysimääräisenä, mulla tosin oli elätettävänä kolme lasta.

"Aluksi Kela voi alentaa perusosan määrää enintään 20 prosentilla." Eli tuota 40 % alennusta ei heti edes laiteta.

https://www.kela.fi/toimeentulotuki-perusosan-maaran-alentaminen

Vierailija
17/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela on keksinyt että veljeni käyttää huumeita (totta, pössyttelee) ja pisti huumetesteihin ja lopetti tt-tuen maksun. No nyt ei veli saa maksettu vuokraa eikä ruokaa.

Enpä uskonut että tällainenkin voisi olla mahdollista.

18/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä alenneta silloin, kun sanot itsesi irti ja saat karenssia ja ilmoittaudut työttömäksi. Vasta sitten, jos kieltäydyt sinulle tarjotusta työstä/koulutuksesta.

Vierailija
19/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela on keksinyt että veljeni käyttää huumeita (totta, pössyttelee) ja pisti huumetesteihin ja lopetti tt-tuen maksun. No nyt ei veli saa maksettu vuokraa eikä ruokaa.

Enpä uskonut että tällainenkin voisi olla mahdollista.

Ei kannata uskoa kaikkea, mitä se pössyttelijä veli satuilee, siinä toivossa että joku lainaa hänelle rahaa, jotta saa huumeita

Vierailija
20/20 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no onpa törkeää, en todellakaan alkaisi myymään osakesijoituksiani rahapulan vuoksi, etenkään kun kurssit on alhaalla. Taas yritetään tehdä köyhästä vieläkin köyhempi viemällä se viimeinenkin hätävara. Onneksi kryptoja on helppo omistaa siten ettei Kela saa niistä ikinä tietoa.

Minä jouduin myymään, olin jo saanut myönteisen tukipäätöksen, kunnes huomasivat. Hävisin sitten osakekaupoissa 168 000€. Onneksi vielä bitcoinit jäi jemmaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan