Jos lopettaa työt ja saa te-toimistosta karenssin,aleneeko tt tuki -40%?
Tietoa? saako mitään rahaa edes? Ei kai ihmistä voi kokonaan rahatta jättää?
Kommentit (20)
Ei voi jatkuvasti alentaa -40%, minulla vaihtelee -20%, -40%
Pääsääntöisesti kyllä, koska Kela katsoo, että olet itse aiheuttanut tuen tarpeesi.
Muista myös, että jos sinulla on mitään säästöjä tai realisoitavaa varallisuutta, niin et saa toimeentulotukea ollenkaan. Suunnilleen asunto, tavallinen irtaimisto ja auto saa olla, mutta ei esimerkiksi rahaa tai arvopapereita.
Joillakin on luulo että tt tuki on viimeinen etuus, mitä alemmaksi ei voi mennä. Mutta eivät tiedä että tt tukea voidaan ja usein leikataan -40%
Vierailija kirjoitti:
Miten pärjää noin pienellä?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pärjääkkään. Juuri ja juuri hengissä säilyy.
en tiedä, mutta toivottavasti -100%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin otetaan manneista mallia.
Jengi lopettamassa töitä eikä pärjää ees lopputili rahoilla karenssia. On teillä hyvät duunit
Vierailija kirjoitti:
Pääsääntöisesti kyllä, koska Kela katsoo, että olet itse aiheuttanut tuen tarpeesi.
Muista myös, että jos sinulla on mitään säästöjä tai realisoitavaa varallisuutta, niin et saa toimeentulotukea ollenkaan. Suunnilleen asunto, tavallinen irtaimisto ja auto saa olla, mutta ei esimerkiksi rahaa tai arvopapereita.
Noinko se nykyään on. 20 vuotta sitten sai toimeentulotukea, vaikka olisi ollut tuhansia euroja säästössä. Tiedän tämän omasta kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Jengi lopettamassa töitä eikä pärjää ees lopputili rahoilla karenssia. On teillä hyvät duunit
No varmaan sen takia ne haluaakin lopettaa työt.
Mitä pahaa teit että jouduit töihin? Hävytöntä toimintaa yhteiskunnalta.
Vierailija kirjoitti:
no onpa törkeää, en todellakaan alkaisi myymään osakesijoituksiani rahapulan vuoksi, etenkään kun kurssit on alhaalla. Taas yritetään tehdä köyhästä vieläkin köyhempi viemällä se viimeinenkin hätävara. Onneksi kryptoja on helppo omistaa siten ettei Kela saa niistä ikinä tietoa.
Ei kai ne heti sitä leikkaa? Olen kerran irtisanoutunut ihan karmeasta työpaikasta ja ottanut karenssin. Jouduin nostamaan toimeentulotukea elääkseni ja sain sen täysimääräisenä, mulla tosin oli elätettävänä kolme lasta.
"Aluksi Kela voi alentaa perusosan määrää enintään 20 prosentilla." Eli tuota 40 % alennusta ei heti edes laiteta.
https://www.kela.fi/toimeentulotuki-perusosan-maaran-alentaminen
Kela on keksinyt että veljeni käyttää huumeita (totta, pössyttelee) ja pisti huumetesteihin ja lopetti tt-tuen maksun. No nyt ei veli saa maksettu vuokraa eikä ruokaa.
Enpä uskonut että tällainenkin voisi olla mahdollista.
Ei sitä alenneta silloin, kun sanot itsesi irti ja saat karenssia ja ilmoittaudut työttömäksi. Vasta sitten, jos kieltäydyt sinulle tarjotusta työstä/koulutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Kela on keksinyt että veljeni käyttää huumeita (totta, pössyttelee) ja pisti huumetesteihin ja lopetti tt-tuen maksun. No nyt ei veli saa maksettu vuokraa eikä ruokaa.
Enpä uskonut että tällainenkin voisi olla mahdollista.
Ei kannata uskoa kaikkea, mitä se pössyttelijä veli satuilee, siinä toivossa että joku lainaa hänelle rahaa, jotta saa huumeita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no onpa törkeää, en todellakaan alkaisi myymään osakesijoituksiani rahapulan vuoksi, etenkään kun kurssit on alhaalla. Taas yritetään tehdä köyhästä vieläkin köyhempi viemällä se viimeinenkin hätävara. Onneksi kryptoja on helppo omistaa siten ettei Kela saa niistä ikinä tietoa.
Minä jouduin myymään, olin jo saanut myönteisen tukipäätöksen, kunnes huomasivat. Hävisin sitten osakekaupoissa 168 000€. Onneksi vielä bitcoinit jäi jemmaan.
Miksei vois?