Pääseekö hoitajalakon aikana labraan?
Minulla on pitkäaikaissairauden kontrollikäynti pian lääkärillä, siellä en asioi hoitajan kanssa. Mutta tällä viikolla olisi labra terveysasemalla, jotta lääkäri näkee veriarvot. Pääseekö labraan? Oulussa.
Kommentit (10)
Kannattaa varmaan etsiä googlesta oman alueen tk:t tai sairaanhoitopiiri, eiköhän siellä kerrota aukioloajat ja lakon vaikutukset.
Päivystys ja akuutit labrat otetaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukku?
Sitä minäkin ihmettelen. Monissa sairaaloissa ei ole nyt kuin vain tärkeimmät laboratorio palvelut, koska laboratoriohoitajat ovat lakossa.
Niissä toimii vain ne välttämötön määrä laboratorionhoitajia suojaustyössä, jotka ottavat sairaalassa olevilta näytteitä, samoin päivystykseen tulevilta potilailta.
Sen sijaan ainakin meidän kaupungin terveyskeskuksen laboratorioon pääsee.
Just varasin sinne netistä ajan pääsiäisien jälkeiselle viikolle.
Ei sillä lakolla ole mitään väliä, ihan yhtä huonosti toimii arvausasemat, mitä ennenkin. Ihan sama, vaikka puolet porukasta pois. Käy yksityisellä, niin et kuole noiden käsiin.
Terveyskeskukset ei kuulu lakon piiriin vaan erikoissairaanhoito.
Kävin itse Oulussa kontrollilabroissa, eli otettiin... Ainut vain, että vastattu ei niitä ole... Yleensä tulee päivässä, nyt on mennyt jo aika monta...
Vierailija kirjoitti:
Kävin itse Oulussa kontrollilabroissa, eli otettiin... Ainut vain, että vastattu ei niitä ole... Yleensä tulee päivässä, nyt on mennyt jo aika monta...
Meidän alueella vain kiireellisenä pyydetyt näytteet otetaan ja tehdään. Toki terveyskeskuksista tulee näytteitä, mutta labrassa on ohjeet mitä näytteitä tekevät. Voiko olla, ettei sun näytteitä ole tutkittu ollenkaan jos eivät olleet kiireellisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän alueella vain kiireellisenä pyydetyt näytteet otetaan ja tehdään. Toki terveyskeskuksista tulee näytteitä, mutta labrassa on ohjeet mitä näytteitä tekevät. Voiko olla, ettei sun näytteitä ole tutkittu ollenkaan jos eivät olleet kiireellisiä?
Olettaen siis, että näytteesi tutkittaisiin jossain lakonalaisessa labrassa.
Oulusta en tiedä, jpillakin paikkakunnilla hankala.