Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KENELLÄ ON POKKAA VARASTAA KIRPPUTORILTA

Vierailija
05.10.2015 |

Oon myynyt paljon tavaraa kirpputorilla ja joka kerralla oon huomannut tavaraa häviävän. Se on helppo huomata päivittäistä myyntisaldoa seuraamalla. Myyntiin en ole koskaan vienyt mitään arvokasta korkeintaan 7 euron kappalehintaan. Tällä kertaa kuitenkin vein myyntiin kerran käytetyn trenssin ja uuden veroisen toppatakin 25e kappale hintaan (uutena 100e/kpl luokkaa) Heti seuraavana päivänä oli takit tiessään hälyttimistä huolimatta. Ymmärrän kyllä, että aina tällainen riski on olemassa, kun tavaraa kirppikselle vie, mutta kuka helvetti varastaa kirpparilta?!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:40"]Mun mielestä on rappion huippu jos varastaa kirpparilta. Aivan sairasta, ja sääliksi käy.
[/quote] Sairainta on varastaa joku euron arvoinen rihkamakoru.
[/quote]

Tai lelu! Multa on pöllitty leluja kirpulla. Onpa kiva antaa lapselle varastettu lelu! Mitähän näiden varkaiden lapsista kasvaa? Uusia varkaita?
[/quote]Sepä se. Kun pahuus saa ihmisessä vallan, se tekee paljon tuhoa. Voisiko olla ,että osa myy varastamansa tavarat eteenpäin? Esim. netissä tai toisella kirpparilla?
[/quote]Kannattaisi käydä tsekkaamassa muut kirpparit, jos vaan on aikaa ja energiaa.

Vierailija
2/26 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kiertäneet kirpparin ja etsineet muista looseista? Ihmisillähän on tapana ottaa joku rytky, sitten nähdä toisessa loosissa vastaava ja sitten jää siihen. Kukaan ei tarkista, onko se tavara, jossa hälytin on, loosin omistajan oma vai toisesta loosista tuotu, eli voi lähteä joko vahingossa tai tahallaan jonkun toisen myyjän matkaankin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:35"]Oletteko kiertäneet kirpparin ja etsineet muista looseista? Ihmisillähän on tapana ottaa joku rytky, sitten nähdä toisessa loosissa vastaava ja sitten jää siihen. Kukaan ei tarkista, onko se tavara, jossa hälytin on, loosin omistajan oma vai toisesta loosista tuotu, eli voi lähteä joko vahingossa tai tahallaan jonkun toisen myyjän matkaankin. 
[/quote]
Olen kyllä kiertänyt kirpputorin, joka loosin ja missään ei näy.

Vierailija
4/26 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen käynyt muut pöydät läpi, antanut tuntomerkit kirppikselle ym. Pöllitty ne on! Uskomatonta wt-roskasakkia on ne, jotka moiseen alentuu.

Vierailija
5/26 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on pokkaa varastaa kirpputorilta

Vierailija
6/26 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varastin kerran nuorena rutiköyhänä opiskelijana 15 vuotta sitten

Vierailija
7/26 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virolaiset ja venälaiset ainakin lanttilassa.

Vierailija
8/26 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on rappion huippu jos varastaa kirpparilta. Aivan sairasta, ja sääliksi käy.

Vierailija
9/26 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:40"]Mun mielestä on rappion huippu jos varastaa kirpparilta. Aivan sairasta, ja sääliksi käy.
[/quote] Sairainta on varastaa joku euron arvoinen rihkamakoru.

Vierailija
10/26 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä en tajuu mitä varten ne hälyttimet edes on, kun ei kukaan pysty valvomaan sitä millä hintaa se kassan läpi lätkästään.

Vierailija
11/26 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisen kirpputorin kassamyyjän kokemuksella: hirveän monet "varastetut" tavarat vain katoavat kirpputorille: niitä kuljetellaan toisiin pöytiin, niitä on laputtomien laatikoissa...
Hauskinta oli, kun yksi asiakas kerran tuli valittamaan (=vaatimaan hyvityksiä ja haukkumaan meitä myyjiä) kun hänen kallis laukkunsa oli hälyttimestä huolimatta varastettu. Oli juuri hänen takanaan jonossa olevan asiakkaan ostoskorissa. :)
Yksi "varastettu" kirkkaanvihreä paksu toppatakki (ja pöytämyyjä oli "kiertänyt koko kirpputorin moneen kertaan eikä ihan varmasti ole enää kirpputorilla" löytyi pari kuukautta myöhemmin asiakkaan lähdettyä - edelleen hintalappu kiinni ja jopa ihan oikeasta pöytänumerosta.

Vierailija
12/26 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAKOLAISET.
Se on niiden valintamyymälä.

Vierailija
13/26 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 20:41"]Mustalaiset.
[/quote]

Sää se tollain jaksat yleistää. Jos 35-vuotias suomalainen mies vetää kotona naistansa turpaan, niin ei voi yleistää, että "aina 35-vuotiaat lyö naisia". Kuvottava ajattelutapa sulla ja erittäin loukkaava. En ole mustalainen, mutta minulla on perhe mustalaismiehen kanssa ja hän käy ihan normaaleissa palkkatöissä, tollasiin ennakkoluulosiin ihmisiin saadaan törmätä ihan jokapäiväisessä elämässä. Enemmän mieheni maksaa todennäköisesti veroja kun sinä. Raivostuttavaa.

Vierailija
14/26 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varastanut kirpparilta paljonkin,  pieni kleptomaanikko on mun sisällä.  Kirpparit on helpompia kuin perus kaupat. Mitään kallista en ikinä ota,  kunhan sen himon saa tyydytettyä

Vierailija
15/26 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastan punaisen ristin kontista.
-Sampolan asukastuvan bingoisäntä

Vierailija
16/26 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

WT-väki varastaa ja niitähän kirppareilla riittää.

Kirpparilta varastaminen on paljon helpompaa kuin kaupasta varastaminen. Vaatteet ovat käytettyjä, joten paha sanoa on päällä oleva vaate oma vai myynnissä oleva ja koska tuotteet eivät ole kirpparin pitäjän omaisuutta, niin häntä ei edes ihan hirveästi purista vaikka jonku asikkaan omaisuutta viedään maksamatta ulos. Hälytinvaatteeseen voi vaihtaa toisesta vaatteesta halvemman hinnan ja viedä ulos kassan kautta.

Vierailija
17/26 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset varastaa eniten, joten kyllä tällä palstalla pitäisi olla asiantuntemusta syistä.

Vierailija
18/26 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:46"]Mä varastin kerran nuorena rutiköyhänä opiskelijana 15 vuotta sitten
[/quote]

Vaikka olisi kuinka köyhä, niin ei se silti varastamiseen oikeuta.

Vierailija
19/26 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran Uff:lla, kun kaikki vaatteet oli euron. Paikalla oli myös poliisit selvittämässä myymälävarkautta. Varas ei ollut mustalainen, mamu tai edes teini. Hän oli keski-ikäinen nainen, jonka elämä oli ihan sekaisin.

Vierailija
20/26 |
06.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laittanut muutaman kerran laputtomiin tuotteisiin hinnan jostain toisesta vastaavasta, myönnän. Joskus sama pöytä, joskus eri. Olisin toki ostanut oikealla hinnalla, jos sellainen olisi tuotteessa kiinni ollut. Jos on tuote, jonka haluan ja tarvitsen juuri sillä hetkellä, en ala odottelemaan, että myyjä saadaan kiinni ja hinta tuotteelle. Kassan kautta menen joka kerta kuitenkin!

Jotta tältä minun touhulta vältyttäisiin, pitäisi kassalla olla lista jokaisen pöydän tuotteista+hinnoista ja nämä tulisi olla numeroitu. Sieltä voisi aina tarkistaa sitten hinnan ja tuotteen vastaavuuden. Tosin tämäkään ei aina toimi, sillä jos tuote lähes identtinen ja otettu toisesta pöydästä ja hinta vain vaihdettu. Mutta ehkä vaatteisiin pitäisi laittaa joku hälyttimen tyylinen pöytäkohtainen tunniste. Tietää, mistä pöydästä otettu ja listasta tarkistaa hinnan. Työlästä hommaa, mutta muutenhan ei varastelua saada kuriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme