Seurustelukumppani ja raha
Itsellä on talo ja kumppanilla on talo. Itsellä 1 lapsi jo 15v ja kumppanilla 10 ja 12v lapset. Meillä ollaan aina. Kun on viikko jolloin kumppanin lapset ovat meillä, heillä on oma huone ja ovat siis minun luona. Näin ollaan menty nyt 3 vuotta. Kaupassa maksetaan vuoronperään, ja ruokaahan aina tehdään niin että riittää.
Minä hoidan pyykit, huushollin, lumityöt, nurmikonleikkuut yms.. kumppani tekee pitkää päivää ja itsellä enemmän aikaa noihin. Nyt tuli isompi remppa joka on pakko tehdä, salaojitukset. Kysyin apuja tarjouksissa kumppanilta, joka noista enemmän tietää. Hän ei edes katsonut niitä läpi, ei tarjonnut mitään apuja.
En kysynyt rahaa ja vaan apua toteutukseen. Nyt tuntuu että heivaan koko sakin meiltä, saa palvelut riittää.
Kommentit (45)
Hyvä että olet passanut noinkin pitkään
Nyt varmaan ymmärrät, miksi miehelle tuli ero. On vain ilmaista kodin- ja lastenhoitajaa sekä reikää hakemassa parisuhteessa. Arvostus sinua kohtaan ihmisenä on hänellä nolla.
Tee se. Mutta ole aikuinen. Sano ettet näe enää yhteistä tulevaisuutta ja kun mikään yhteinen omaisuus ei pidä yhdessä niin kantapäät vastakkain ja moikataan kun tavataan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi otsikossa raha, jos siitä kerran ole kyse?
Jos mies lapsineen asuu ap:llä, mutta mies maksaa vain puolet talouden ruokakuluista, elää mies lapsineen lähes täysin ap:n siivellä.
Ap maksaa siitä, että saa toimia miehen palvelijana.
Ja nyt sinä olet se lapsen tasolle typistetty viaton uhri?
Miksi olet antanut tilanteen valua tuohon pisteeseen?
Tiedätkö miksi koirat nuolevat pallejaan?
Valmiiseen pyötään on aina kiva tulla, on myös kodin- ja lastenhoitaja. Kätevää.
Mitä nyt tuosta. Salaojitus ei ole mikään kovin iso homma. Pyydät tarjouksia siihen vaan ja vertailet itse. Kyllä yksi nainen hoitaa salaojitukset itsekkin, ei siihen tarvita miestä. Sillä välin kun tuo isompi remppa alkaa, niin mies voi pysyä poissa lastensa kanssa sen remontin ajan, että sulla ei mene aikaa sitten heihin samaan aikaan. Kaikki miehet eivät ole niin kallellaan kotitöihin ja voivat silti olla ihan hyviä miehiä.
Mitä miehen talolla tapahtuu, jos olette aina teillä? Kuka siellä ruohon leikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt tuosta. Salaojitus ei ole mikään kovin iso homma. Pyydät tarjouksia siihen vaan ja vertailet itse. Kyllä yksi nainen hoitaa salaojitukset itsekkin, ei siihen tarvita miestä. Sillä välin kun tuo isompi remppa alkaa, niin mies voi pysyä poissa lastensa kanssa sen remontin ajan, että sulla ei mene aikaa sitten heihin samaan aikaan. Kaikki miehet eivät ole niin kallellaan kotitöihin ja voivat silti olla ihan hyviä miehiä.
Harvap kotitöihin kallellaan on. Silti ne on pakko hoitaa. Huonoimmat kumppanit sälyttävät ikävät hommat kokonaan "elämänsä suurimmalla rakkaudelle".
Olet ominut itsellesi "naistentyöt" ja nyt oletit että mies haluaa ottaa haltuun "miestentyöt"? Pitäisikö sinun päivittää tuota stereotyyppistä ajattelumaailmaa ja miehen kanssa vähän käydä läpi miten nämä asiat on nyt mennyt ja miten toivot nyt niiden tulevaisuudessa jatkuvan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvap kotitöihin kallellaan on. Silti ne on pakko hoitaa. Huonoimmat kumppanit sälyttävät ikävät hommat kokonaan "elämänsä suurimmalla rakkaudelle".
Yksinkö nämä huonoimmat kumppanit on suhteessa?
Katkeraa. Lopeta ulina ja eroa. Kukaan ei jaksa kuunnella tuollaista vinkumista.
Miehellä on se omakin talo huollettavana.
Vierailija kirjoitti:
Mun puolesta saisi mennä huoltamaan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Muuttakoon sitten sinne, jos ei asumansa talon töihin ja kustannuksiin osallistu.
Miksi otsikossa raha, jos siitä kerran ole kyse?