Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Murtunut ranne ja yllättät ongelmat

Vierailija
11.04.2022 |

- Nukkuminen vähän vaikeaa, käden puoleisella kyljellä ei voi nukkua. Toisaalta nukuttaa yllättävän paljon.

- Ruuan laitto ja edes lämmittäminen vaivalloista -> entistä pahempi väsymys

- Suihkussa ei voi ottaa shampoota käteen ensin, vaan suoraan päähän

- Hammastahnaa vaikeaa saada hammasharjaan, joten tahna suoraan suuhun ennen harjausta

- Käden pesu ja kuivaus on vaikeaa

- Vaatteiden vaihto on vaikeaa ja käsi ei mahdu toppatakin hihasta läpi

- Kirjoittaminen ja tietokoneen ja puhelimen käyttö vasemmalla kädellä ei oo helppoa

Onko muilla kokemuksia murtumien kanssa elämisestä? :D

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkokin meni pieleen xD

Vierailija
2/13 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napit ja vaatteiden viikkaus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut nilkkamurtuma ja sekin oli aika vaivalloista, ei olisi uskonut miten hankalaa liikkuminen oli kyynärsauvojen kanssa, ihan matala kynnyskin oli suurinpiirtein mahdoton ylittää aluksi. Onneksi siihen sitten tottui, kun oli pakko. Mutta tuo ranne on kyllä hankalampi juttu.

Vierailija
4/13 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kerralla t-paidan riisuminen ei mennyt ihan tuubiin, sain terveen käden ulos pään kanssa samasta reiästä, vaa kyllä se siitä alkoi sujumaan.

Suihkussa sai olla kuin Vapauden Patsas, kipsikäsi muovikassissa komeasti pystyssä.

Vierailija
5/13 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulla oli oikea ranne kipsissä 6vk, vasen käsi kehittyi ihan uskomattoman eteväksi, kun oli pakko tehdä sillä kaikki asiat. Lopulta jopa kirjoitin selkeää tekstiä, meikkasin koko kasvojen täyden meikin ja tein muutakin tarkkuutta vaativaa vasemmalla kädellä. Eli kannattaa vaan suosiolla käyttää sitä vasenta kättä. Vaikka alussa tuntuisi hankalalta, yllättävän äkkiä se alkaa harjaantua ja sillä hommat sujua.

Vierailija
6/13 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. Vaippojen vaihtaminen, lapsen pukeminen ja kantaminen oli vaikeaa. 

Vierailija
7/13 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ranne vain leikattu, tuskin verrattavissa murtumaan. Kipeähän se oli ja ekat pari päivää hankalaa kiskoa housuja jalkaan jne. Ja se suihkussa käyminen muovipussi kädessä. :D

Vierailija
8/13 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten meni vasemman käden värttinäluu ja kyynärluu poikki.

Suurimmat ongelma liittyivät kyllä pukemiseen. Kuinka vaikeaa voikaan olla laittaa sukkaa jalkaan yhdellä kädellä?

Vierailija
9/13 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vasen ranne kipsissä, olen oikeakätinen. Tuttuja ongelmia. Lisäksi:

- Kaupassa käydessä vaikeaa, kun kaikki piti noukkia ja nostella yhdellä kädellä, ostoskasseja ei tietysti voinut kantaa vasemmalla kädellä jne.

- Aattelin alkuun, että ajan jonkin verran automaattivaihteisella autolla, mutta tuntui sitten paremmalta jättää ajelut välistä.

Vierailija
10/13 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut oikea ranne 5vk kipsissä, ei ollut mitään o gelmaa kun oli kesä. Uin ja porealtailin ja suihkuttelin käsi paketoituna muovipussiin, maalarinteipillä pussinsuu ihoon kiinni niin ei vuotanut vesi kipsiin. Kesävaatteet oli helppo pukea, ei ongelmaa.

Vierailija
11/13 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värttinäluu murtui moneen osaan. Kipsi 5 viikkoa. Korviksia vaikee laittaa, samoin hiusten pesu yhdellä kädellä. Bussipysäkillä oli vaikeuksia kaivaa dösälippu nopeesti yhdellä kädellä. Fillarilla ei voinu ajaa.

Vierailija
12/13 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minulla oli oikea ranne kipsissä 6vk, vasen käsi kehittyi ihan uskomattoman eteväksi, kun oli pakko tehdä sillä kaikki asiat. Lopulta jopa kirjoitin selkeää tekstiä, meikkasin koko kasvojen täyden meikin ja tein muutakin tarkkuutta vaativaa vasemmalla kädellä. Eli kannattaa vaan suosiolla käyttää sitä vasenta kättä. Vaikka alussa tuntuisi hankalalta, yllättävän äkkiä se alkaa harjaantua ja sillä hommat sujua.

Samat kokemukset ja bonuksena kaupan päälle aivot tykkäävät kun saavat uudenlaista stimulaatiota ja kommunikaatiota eri aivopuoliskojen välillä kuin yleensä.

Vierailija
13/13 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranne murtunut ja kuukautiset... Ei kiva 🥶

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi