Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bussiterminaalissa vanha mies halusi jutella n. 12-vuotiaan tytön kanssa

Vierailija
05.10.2015 |

Tänään näin kun noin 60-70-vuotias mies halusi kovasti jutella vieressä istuneelle korkeintaan 12-vuotiaalle tytölle. Tyttö katsoi koko ajan kännykkäänsä ja välillä vastasi lyhyesti jotain ja hymyili. Ilmeni, etteivät ainakaan ollut tuttuja. Miehellä pitkä siisti takki, kaulaliina ja hattu. Miten suhtaudutte, onko mielestänne ok, että vanhempi herra aika itsepintaisesti jututtaa yksin kulkevaa nuorta tyttöä. Tuli vähän epämiellyttäviä olo. Varalta loin mieheen vihaisen katseen, jonka hän huomasi. Miten olisit itse reagoinut tilanteeseen?

ap

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin puhui joku vanha mies bussissa kun olin 11. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.

Vierailija
2/35 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi loit vihaisia katseita? Jäi epäselväksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitähän helvettiä? Jos on vanha niin ei saa jutella nuorempien kanssa? Vittu, että on taas hämärää porukkaa liikkeellä. Varmaan kaikki vanhat ihmiset jotka ovat jutelleet minulle ovat olleet jotenkin epäilyttäviä. Tuliko mieleen, että sillä miehellä ei ollut muita juttukavereita? Sen kerran kun pääsi jollekin juttelemaan niin heti pidetään pedofiilina tai muuna hörhönä. Hyvin monesti vanhemmat ihmiset juttelevat lasten ja nuorten kanssa, ja jos ne kaikki on pedofiileja ja sarjamurhaajia niin meillä on paha ongelma.

Terveisin Naispelko22

Vierailija
4/35 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat ihmiset juttelee mielellään muiden ihmisten kanssa. Ei tuossa ole mitään outoa tai epäilyttävää.

Vierailija
5/35 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä. Harmittomia nuo kai usein ovat, mut... Itseäni vaivaannutti aikoinaan, kun ehkä 5-kymppinen, sedän oloinen mies yritti jututtaa junassa. Hän kysyi olenko opiskelija. Olin tosi ujo siihen aikaan ja vaan nyökkäsin ja toivoin keskustelun loppuvan. Sitten hän kysyi mitä opiskelin. Ja olin tosiaan 13-v, 155 cm enkä mitenkään ikäistäni vanhemman oloinen.

Vierailija
6/35 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 17:10"]No mitähän helvettiä? Jos on vanha niin ei saa jutella nuorempien kanssa? Vittu, että on taas hämärää porukkaa liikkeellä. Varmaan kaikki vanhat ihmiset jotka ovat jutelleet minulle ovat olleet jotenkin epäilyttäviä. Tuliko mieleen, että sillä miehellä ei ollut muita juttukavereita? Sen kerran kun pääsi jollekin juttelemaan niin heti pidetään pedofiilina tai muuna hörhönä. Hyvin monesti vanhemmat ihmiset juttelevat lasten ja nuorten kanssa, ja jos ne kaikki on pedofiileja ja sarjamurhaajia niin meillä on paha ongelma.

Terveisin Naispelko22
[/quote]

Joissain maissahan lapsia ohjeistetaan olemaan puhumatta tuntemattomille (aikuisille).

Vierailija
7/35 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisten vanhusten on helpompi jutella lasten ja nuorten kanssa kuin yrmeäilmeisten keski-ikäisten. Monet saattavat myös kaivata aikaa, jolloin omat lapset olivat vielä pieniä. Tai vaan ikävöidä omia lapsiaan. Mä olen 50 v nainen enkä ole koskaan erityisemmin pitänyt lapsista. Paitsi että nykyisin huomaan monesti hymyileväni vieraille lapsille ja jopa juttelevani heille. Kai se on tämä ikä, mikä alkaa sekoittaa päätä.

Vierailija
8/35 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä nyt taas? Minä ja paras kaverini olimme vähän aikaa sitten kaupassa karkkihyllyllä, kun joku n. 50-60-vuotias mies tuli puhumaan meille. Selitti jotain, miten hänen lapsuudessaan ei ollut näin paljon karkkeja tms. Hymyilimme ja nyökkäilimme, ja pian mies lähti. Mitä ihmeellistä, ei tuo ollut vaivaannuttavaa.
-13v tyttö

Vierailija
9/35 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tossa mun mielestä mitään epäilyttävää ole, mies saattoi vaan olla juttukaverin tarpeessa. Mutta se on ihan helvetin ahdistavaa, kun joku tuntematon tulee juttelemaan eikä lopeta vaikka eleillä teen selväksi ettei kiinnosta. Mä haluan olla rauhassa silloin kun olen yksin, en päivitellä säätä ja uutisia jonkun randomin kanssa.

Vierailija
10/35 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 17:05"]Tänään näin kun noin 60-70-vuotias mies halusi kovasti jutella vieressä istuneelle korkeintaan 12-vuotiaalle tytölle. Tyttö katsoi koko ajan kännykkäänsä ja välillä vastasi lyhyesti jotain ja hymyili. Ilmeni, etteivät ainakaan ollut tuttuja. Miehellä pitkä siisti takki, kaulaliina ja hattu. Miten suhtaudutte, onko mielestänne ok, että vanhempi herra aika itsepintaisesti jututtaa yksin kulkevaa nuorta tyttöä. Tuli vähän epämiellyttäviä olo. Varalta loin mieheen vihaisen katseen, jonka hän huomasi. Miten olisit itse reagoinut tilanteeseen?

ap
[/quote]

Miehenä kyllä kammottaa tämä naisten pedohysteria. Haluatteko todella sellaisen maailman, jossa mies ei saa olla ystävällinen lapselle, ellei ole tuttu? Haluatteko maailman, jossa apua tai neuvoa tarvitsevaa lasta ei auteta pedoksi leimautumisen pelossa? Olen saanut näitä mammojen tappavia katseita osakseni sanoessani jotain ystävällistä tai vain hymyillessäni lapselle - ei tunnu kivalta. Minusta tulisi saada osoittaa ystävällisyyttä, maailma on lapselle kova paikka jo muutenkin. Älkää mammat ylireagoiko,

Vierailija
11/35 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 17:13"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 17:10"]No mitähän helvettiä? Jos on vanha niin ei saa jutella nuorempien kanssa? Vittu, että on taas hämärää porukkaa liikkeellä. Varmaan kaikki vanhat ihmiset jotka ovat jutelleet minulle ovat olleet jotenkin epäilyttäviä. Tuliko mieleen, että sillä miehellä ei ollut muita juttukavereita? Sen kerran kun pääsi jollekin juttelemaan niin heti pidetään pedofiilina tai muuna hörhönä. Hyvin monesti vanhemmat ihmiset juttelevat lasten ja nuorten kanssa, ja jos ne kaikki on pedofiileja ja sarjamurhaajia niin meillä on paha ongelma. Terveisin Naispelko22 [/quote] Joissain maissahan lapsia ohjeistetaan olemaan puhumatta tuntemattomille (aikuisille).

[/quote]

Kyllähän Suomessakin jotkut opettaa näin. Minusta vaan vähän epäkohteliasta jos joku tulee juttelemaan eikä sano yhtään mitään. En minäkään hirveällä riemulla elämästäni kerro muille naamatusten, mutta harvemmin onneksi kukaan vanhus on enemmälti alkanut kyselemään. Mitään osoitteita nyt ei varmaan kannata alkaa kertomaan oli se juttelija kuka tahansa tuntematon.

Terveisin Naispelko22

Vierailija
12/35 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 17:10"]No mitähän helvettiä? Jos on vanha niin ei saa jutella nuorempien kanssa? Vittu, että on taas hämärää porukkaa liikkeellä. Varmaan kaikki vanhat ihmiset jotka ovat jutelleet minulle ovat olleet jotenkin epäilyttäviä. Tuliko mieleen, että sillä miehellä ei ollut muita juttukavereita? Sen kerran kun pääsi jollekin juttelemaan niin heti pidetään pedofiilina tai muuna hörhönä. Hyvin monesti vanhemmat ihmiset juttelevat lasten ja nuorten kanssa, ja jos ne kaikki on pedofiileja ja sarjamurhaajia niin meillä on paha ongelma.

Terveisin Naispelko22
[/quote]

Joissain maissahan lapsia ohjeistetaan olemaan puhumatta tuntemattomille (aikuisille).
[/quote]
Suomessa, tällä palstalla, juuri nyt. Hullua. Täällä on muutenkin umpimielistä väkeä ja sitten vielä kehotetaan lisää.

Vierailija
13/35 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vähän hämmennyin viikonloppuna kirpparilla, kun joku outo setä otti yhtäkkiä mun tyttären päästä kiinni.

En siinä mitään sanonut ja hyvä niin koska se olikin eräs tuttu, jota en tunnistanut.

Ois vähän nolottanut jos olisin ärähtänyt ja vasta sitten tajunnut ketä se oli.

Vierailija
14/35 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä mitä tavoittelet tällä, mutta ei varmaankaan pidä nähdä pedofiilia kaikissa ihmisissä. Kai yleisellä paikalla saa jutella kenen kanssa vain. Eri asia olisi minkäänlainen sopimattomuuksien ehdottelu. Pedofilia tulee tuomita ja sen tekijät lukita telkien taa.

Vierailija
15/35 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä heti ajattelisi pahinta. Mun lapsi juoksi yhden vanhan papan vierestä kaupassa hakemaan lasten kärryjä, tämä silitti lapseni päätä siinä lapsen ohi mennessä. Sellainen hellyyden osoitus, ei mitään kummempaa enkä vetänyt asiasta hiiltä. Ei hämmentynyt muksukaan, kauppareissu meni täysin normaalisti eikä papasta ollut harmia. :D

Vierailija
16/35 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 60v ei ole vielä varsinaisesti vanhus jos on yhtään hyväkuntoinen, riippuu täysin siitä sävystä millä yritti jututtaa. Muo ainakin teininä ahdisti ihan hirveästi kun 40-60v miehet hivuttautui ihan lähelle ja alkoivat kysellä kaikkea henkilökohtaista kuten asuinpaikkaa tai onko minulla sisaruksia. Eläkeläisten rento jutustelu jostain niiden muistelmista taas ei ahditsnut, tyyli oli ihan eri kun pappa istuu kauempana ja muistelee omaa nuoruuttaan, täysin vertailemattomissa olevat keissit siis.

Vierailija
17/35 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa edes tommosta huomaisin. Mulla kun nyt on muutaki tekemistä ku toljotella mitä muut tekee.

Vierailija
18/35 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 17:07"]Riippuisi miehen ihonväristä.
[/quote] Mies puhui murtaen suomea, näytti vähän albaanille tms.
ap

Vierailija
19/35 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 17:10"]No mitähän helvettiä? Jos on vanha niin ei saa jutella nuorempien kanssa? Vittu, että on taas hämärää porukkaa liikkeellä. Varmaan kaikki vanhat ihmiset jotka ovat jutelleet minulle ovat olleet jotenkin epäilyttäviä. Tuliko mieleen, että sillä miehellä ei ollut muita juttukavereita? Sen kerran kun pääsi jollekin juttelemaan niin heti pidetään pedofiilina tai muuna hörhönä. Hyvin monesti vanhemmat ihmiset juttelevat lasten ja nuorten kanssa, ja jos ne kaikki on pedofiileja ja sarjamurhaajia niin meillä on paha ongelma.

Terveisin Naispelko22
[/quote]

[/quote]
Suomessa, tällä palstalla, juuri nyt. Hullua. Täällä on muutenkin umpimielistä väkeä ja sitten vielä kehotetaan lisää.
[/quote]

Enemmänkin niin, että tässä pohditaan saako aikuinen jutella tuntemattomalle lapselle.

Vierailija
20/35 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki vanhat miehet ole pedareita. Miksi olisivat? Itse nyt en ole enää ihan lapsi vaan parikymppinen, mutta usein minullekin vanhat ukot tulevat juttelemaan ihan viattomasti. Omat isovanhempanikin helposti vaihtavat pari sanaa vieraiden ihmisten, myös lasten kanssa. Oma näkemykseni tuohon "vieraille ei puhuta" asiaan on hiukan lepsumpi, puhua kyllä saa mutta pitää ymmärtää, mitä itsestään kannattaa jakaa tuntemattomille ja mitä ei. Eikä todellakaan pidä lähteä kenenkään mukaan, ottaa mitään tavaraa vastaan jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi