Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ukrainalaista länsimaat voivat ostaa Ukrainasta sodan keskellä?

Vierailija
11.04.2022 |

Mitä siellä ukrainassa valmistetaan?

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, menkääpä kysymään sairaalassa makaavalta mummolta mikä on airbnb.

Jos haluat auttaa sairaalassa makaavia mummoja, sinun kannattaa aloittaa omasta lähipiiristäsi. Voit ilmoittautua vaikka paikallisen palvelutalon vapaaehtoiseksi, lukea näkövammaiselle jne. Sinulla ei ole mitään annettavaa ukrainalaiselle mummolle, eikä netissä meuhkaaminen myöskään auta häntä mitenkään.

Vierailija
62/112 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaanko nyt auttaa sodassa kärsineitä vai ihan vain vähävaraisia kivan näköisiä hymyileviä opiskelijoita jotka olivat vähävaraisia jo ennen sotaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supporting Ukraine: Over 61,000 People Book Airbnb Stays in Ukraine Just to Help Hosts

Users of Airbnb, Uber and Etsy are getting creative in offering aid to those affected by the fighting.

https://www.cnet.com/news/politics/supporting-ukraine-airbnb-and-tech-c…

Vierailija
64/112 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityishenkilöiden omissa kodeissa olevia airBnb-kohteita voi varata ja maksaa, vaikkei tietenkään mene sinne nyt.

Muista toki hyvesignaloida siitå somessa!

En ole sellaista tehnyt, kun en ole koskaan koko airBnb:tä käyttänyt, mutta luin tämmöisestä ja pidin sitä hyvänä juttuna. Miten se poikkeaa vaikka sen vodkan ostamisesta? 

Eiköhän se kämpän vuokraaja kuulu hyväosaisiin, jos oikeasti haluaisit auttaa ongelmissa olevia, käyttäisit vain kansainvälisiä avustusjärjestöjä.

Varmasti on niitäkin, joilla on erikseen vuokrattavia asuntoja, mutta on paljon niitäkin, joilla on oikeasti se yksi huone sieltä omasta asunnosta. Se on sitä alkuperäisen idean mukaista airbnb:tä. 

Jos Ukrainan kaltaisessa maassa jollain ylimääräinen huone kotona, kyse on todellakin hyvin toimeentulevasta ihmisestä!

Mikä ihmeen ylimääräinen?

Monet airbnb-majoittajat lähtevät itse pois asunnostaan, jota vuokraavat turisteille. Itse olen ollut monta kertaa sellaisessa majoituksessa.

Vierailija
65/112 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityishenkilöiden omissa kodeissa olevia airBnb-kohteita voi varata ja maksaa, vaikkei tietenkään mene sinne nyt.

En ole sellaista tehnyt, kun en ole koskaan koko airBnb:tä käyttänyt, mutta luin tämmöisestä ja pidin sitä hyvänä juttuna. Miten se poikkeaa vaikka sen vodkan ostamisesta? 

Eiköhän se kämpän vuokraaja kuulu hyväosaisiin, jos oikeasti haluaisit auttaa ongelmissa olevia, käyttäisit vain kansainvälisiä avustusjärjestöjä.

Varmasti on niitäkin, joilla on erikseen vuokrattavia asuntoja, mutta on paljon niitäkin, joilla on oikeasti se yksi huone sieltä omasta asunnosta. Se on sitä alkuperäisen idean mukaista airbnb:tä. 

Jos Ukrainan kaltaisessa maassa jollain ylimääräinen huone kotona, kyse on todellakin hyvin toimeentulevasta ihmisestä!

Ukrainassakin on esimerkiksi opiskelijoita, jotka vuokraavat kämppäänsä tai sohvaansa turisteille voidakseen maksaa laskut. Ukrainassa on myös esimerkiksi nuoria perheitä, joilla ei meinaa raha riittää asumisen kustannuksiin millään.

Ja he ovat verisenä pommeista vai?

Jos he ovat verisinä pommeista, auttaa heitä parhaiten sairaala. Minä en ole lääkäri enkä hoitaja. En ole Ukrainassa vaan Suomessa. Siksi vuokrasin airbnb:n Ukrainasta.

-eri.

Vierailija
66/112 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halutaanko nyt auttaa sodassa kärsineitä vai ihan vain vähävaraisia kivan näköisiä hymyileviä opiskelijoita jotka olivat vähävaraisia jo ennen sotaa?

Eihän nämä muitten auttamista kritisoivat itse auta ketään.

Vierailija
67/112 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet airbnb-majoittajat lähtevät itse pois asunnostaan, jota vuokraavat turisteille. Itse olen ollut monta kertaa sellaisessa majoituksessa.

Ai menevät itse taivasalle?

Vierailija
68/112 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi valita? Minä ainakin olen lahjoittanut molemmille.

Vierailija
69/112 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisen kukkokannun voisin ostaa.

Millaisen?

Boris Johnson sai sellaisen lahjaksi Kiovan kadulla kävelessä. Vähän kuin kukkopilli, mutta isompi, koska se on kannu. Se on noussut ukrainalaisten sitkeyden tunnukseksi. Tuollainen kukko kannu oli selvinnyt ehjänä eräästä muuten täysin tuhoutuneesta kodista. Miksi alapeukut?

Olisko linkkiä josta näkisi kannun?

Laita vaikka googleen: Boris Johnson sai Ukrainassa lahjaksi keraamisen kukon.

Vierailija
70/112 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri uutisissa sanottiin, että tänä vuonna Ukrainan talous kutistuu 40 prosenttia. Sille hymyilevälle opiskelijalle, jonka toimeentulo on osin laskettu asuntovuokrauksen varaan, voi tulla nälkä.

Vierailija
71/112 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te tädit kiellätte siis täysin sen mahdollisuuden että nyt Ukrainassa moni digikätevä hyvinvoiva käyttää sotaa tekosyynä saada ulkomailta rahaa niin paljon kuin irtoaa?

Vierailija
72/112 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko oikeasti että joku mummo jolla ei ole enää juuri mitään sodan takia kykenee laittamaan aitbnb:hen ilmoituksen???

Kyllä kyseessä ovat ihan hyvin pärjäävät ja nuoret ihmiset.

5/5

Eivät eniten kärsineet ole missään netissä ilmoituksineen.

Miksi sitten pitäisi olla eniten kärsinyt?

Siksi ettå myös Ukrainassa on paljon ihmisiä joiden elämään sota ei ole vaikuttanut juuri mitenkään.

Perusteluita väitteelle? Kenen elämään Ukrainassa sota ei olisi vaikuttanut?

Vierailija
73/112 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summittainen auttaminen antaa rahaa sokkona niille joille on pisin käsi.

Vierailija
74/112 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa kysyttiin siitä, mitä voisi ostaa joka tukisi Ukrainan taloutta. Ei se ole summittaista auttamista.

Vierailija
75/112 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te tädit kiellätte siis täysin sen mahdollisuuden että nyt Ukrainassa moni digikätevä hyvinvoiva käyttää sotaa tekosyynä saada ulkomailta rahaa niin paljon kuin irtoaa?

Suurin osa ukrainalaisista elää maanviljelyksestä, ja sota-alueilla jää sato saamatta. Maan talous kokonaisuudessaan on romahtamassa sodan vuoksi. Se digikätevä saattaa pelastaa sukunsa toimeentulon.

Vierailija
76/112 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä on sulle se tekosyy, miksi et auta ketään?

Vierailija
77/112 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä airbnb-ihmiset ovat mitä todennäköisimmin onnenonkijoita jotka muutenkin kärkkyvät somealustoilla tilaisuuksia nyhtää rahaa.

Aivan kuten ovat Suomessakin.

Vierailija
78/112 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä on sulle se tekosyy, miksi et auta ketään?

En heitä rahaa summittaisesti tuuleen.

Vierailija
79/112 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika on auttamisjärjestöissä? Isot kulut ja organisaatio vai? Kai tiedätte millaisia miljardöörejä on airbnb:n ja uberin takana?

Vierailija
80/112 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai menevät itse taivasalle?

No niin varmaan sinä tekisit.

Ne joiden kämpissä olen majoittunut, ovat kuitenkin menneet esimerkiksi vanhempiensa tai ystävänsä tai seurustelukumppaninsa luokse siksi aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan