Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän miehet jaksavat elättää yksin perheen?

Vierailija
05.10.2015 |

Jos olette itse työttöminä ja kotona useamman lapsen kanssa. Miten miehenne jaksaa yksin elättää perheen? millaiset tulot miehillänne on?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 11:58"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 11:42"]

Se jaksaa koska ei tarvitse osallistua kotitöihin eikä juokseviin asioihin. Herra käy vain töissä ja tuo rahan tilille. Minä siivoan, pesen vessat, pesen pyykit, järjestän lasten synttärit, huolehdin että laskut on maksettu, teen veroilmoitukset. Käyn vanhempainvarteissa, vastaan koulun wilma-viesteihin, vien lapsia kavereille ja harrastuksiin. Haen kotiin. Osallistun myyjäisiin, leivon ja piperrän.

Laitan ruokaa ja leivon leipää, herralle on aina lämmin ateria kun tulee töistä kotiin. Silitän paitansa, huolehdin että maanataiksi on puhdas työasu. Vessasta ei ikinä lopu paperit eikä suihkusta suihkusaippua. varaan lomamatkat, vertailen hotellit, pakkaan laukut ja homman passit.

Ai miten mies jaksaa??

[/quote]

Siis hoidat ne asiat, mitkä muut ihmiset (naiset, äidit) tekevät työpäivän päälle? Ja ajattelet olevasi nyt jotenkin erityisen aikaansaava? En ole koskaan ymmärtänyt mitä näiden naisten päässä liikkuu, mutta ilmeisesti ei kovin paljon mitään. Ehkä ihan hyvä pysyä siellä kotona niin ei tosielämän realiteetit ja vaatimukset pääse masentamaan liikaa.

[/quote]

Ai, olen luullut että nuo asiat hoidetaan molempien vanhempien kesken työpäivän päätteeksi. Näin ainakin on miehen kanssa sovittu jos minä joskus palaan töihin. Ei meillä mies kuljeta lapsia hammastarkastuksiin, ei päiväkotiin tai hae sieltä. Jos olisin töissä ollut niin kaikkeen olisi joutunut osallistumaan. Tämä on meidän valinta ja siihen olemme molemmat tyytyväisiä. Siksi ihmettelen että olet noin närkästynyt valinnoistamme. Kenties kateudesta?

Vierailija
42/53 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 12:01"]

Se jaksaa koska ei tarvitse osallistua kotitöihin eikä juokseviin asioihin. Herra käy vain töissä ja tuo rahan tilille. Minä siivoan, pesen vessat, pesen pyykit, järjestän lasten synttärit, huolehdin että laskut on maksettu, teen veroilmoitukset. Käyn vanhempainvarteissa, vastaan koulun wilma-viesteihin, vien lapsia kavereille ja harrastuksiin. Haen kotiin. Osallistun myyjäisiin, leivon ja piperrän.

Laitan ruokaa ja leivon leipää, herralle on aina lämmin ateria kun tulee töistä kotiin. Silitän paitansa, huolehdin että maanataiksi on puhdas työasu. Vessasta ei ikinä lopu paperit eikä suihkusta suihkusaippua. varaan lomamatkat, vertailen hotellit, pakkaan laukut ja homman passit.

Ai miten mies jaksaa??

[/quote]

Siis hoidat ne asiat, mitkä muut ihmiset (naiset, äidit) tekevät työpäivän päälle? Ja ajattelet olevasi nyt jotenkin erityisen aikaansaava? En ole koskaan ymmärtänyt mitä näiden naisten päässä liikkuu, mutta ilmeisesti ei kovin paljon mitään. Ehkä ihan hyvä pysyä siellä kotona niin ei tosielämän realiteetit ja vaatimukset pääse masentamaan liikaa.

[/quote]

Ai, olen luullut että nuo asiat hoidetaan molempien vanhempien kesken työpäivän päätteeksi. Näin ainakin on miehen kanssa sovittu jos minä joskus palaan töihin. Ei meillä mies kuljeta lapsia hammastarkastuksiin, ei päiväkotiin tai hae sieltä. Jos olisin töissä ollut niin kaikkeen olisi joutunut osallistumaan. Tämä on meidän valinta ja siihen olemme molemmat tyytyväisiä. Siksi ihmettelen että olet noin närkästynyt valinnoistamme. Kenties kateudesta?

[/quote]

Mistähän minä olisin kateellinen? Siitä kun elämäsi suurin saavutus on se, että hoidat kotia kaiket päivät ja saat aikaan sen verran mitä muut työssäkäynnin lisäksi? Lähinnä naurattaa, siksi tuon vastauksen kirjoitinkin. Mutta edelleen, suosittelen kotona pysymistä jatkossakin, uskon sen olevan sinulle paras "työpaikka" mitä noilla lahjoilla voi saavuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 12:05"]

Ai miten mies jaksaa??

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mistähän minä olisin kateellinen? Siitä kun elämäsi suurin saavutus on se, että hoidat kotia kaiket päivät ja saat aikaan sen verran mitä muut työssäkäynnin lisäksi? Lähinnä naurattaa, siksi tuon vastauksen kirjoitinkin. Mutta edelleen, suosittelen kotona pysymistä jatkossakin, uskon sen olevan sinulle paras "työpaikka" mitä noilla lahjoilla voi saavuttaa.

[/quote]

Elämäni suurin saavutus ei ole kotiäitiys vaikka sitä tällä hetkellä olen. Suurin saavutus on tasapainoinen ja pitkä parisuhde, kolme onnellista ja tasapainoista lasta. Työvuosia on kertynyt 15 vuotta ja tulee kertymään vielä paljon. Nyt on aika tälle vaihteelle elämässä. Pidän siitä kun voin keskittyä perheeseeni täysillä. 

Mukavaa ja aurinkoista syksyä elämääsi! Ja suuria saavutuksia!

Vierailija
44/53 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 12:05"]

Ai miten mies jaksaa??

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minulle tehokkuus ei ole tärkein asia. Olen lapseni kanssa. Voisin toki sen ajan ja energian antaa jollekin osinkojaan odottavalle sijoittajalle, mutta katson lapseni olevan enemmän sen tarpeessa. En oikein kykene näkemään kotiäitiyttä asiana, jossa pitää olla erityisen aikaansaapa ja tehokas. 

Vierailija
45/53 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 10:54"]

Naureskellaan molemmat sille että minä saan enemmän työttömänä, kuin hän töissä.

[/quote]

Höpö höpö huono trolli.

Ei todellakaan ansisidonnainen voi olla korkeampi kuin työtulot.

[/quote]

Miten niin ei voi? Ansiosidonnainen on nimenomaan ansiosidonnainen . Esimerkiksi 3000 euroa kuukaudessa ansainnut kahden lapsen vanhempi saa ansiosidonnaista 1847€/kk.

[/quote]

Todella ansioitunutta tienata enemmän kuin työssäkäyvä...

Jumalauta tätä Suomea miten helpolla menee perikatoon. Eihän työttömän pidä koskana tienata työtätekevää enempää.

Vierailija
46/53 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 11:36"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 10:17"]

Jos olette itse työttöminä ja kotona useamman lapsen kanssa. Miten miehenne jaksaa yksin elättää perheen? millaiset tulot miehillänne on?

[/quote] Miksi sä lähtökohtaisesti lähdet siitä, että se on aina mies, joka elättää ja nainen on kotona?

Mun mies on hoitovapaalla ja kotona kahden lapsen kanssa ja minä elätän häntä. Saan 2400 kuussa käteen, mies jakaa lehtiä aamuöisin hoitovapaakorvauksen ja lapsilisän päälle.

[/quote]

Minä en lähtisi lehtiä jakamaan tuon kaiken päälle. Yöheräilyt on niin raskaita vauvan kanssa että ei kiitos.

T: Koti-isä

Vierailija
47/53 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 11:13"]

Mieheni on yrittäjä ja minä kotona lasten kanssa. On hyvätuloinen ja voi maksaa kulumme. Silloin kun olen saanut palkkaan sidonnaista vanhempainrahaa olen osallistunut kuluihin. Nyt kotihoidontuki ja lapsilisät tulevat minulle ja maksan niistä henk.koht laskuni ja jää hiukan käyttörahaa. Kohta lähden opiskelemaan toista korkeakoulututkintoa ja mies haluaa että opiskelen ja hänelle ei ole ongelma että maksaa samalla tavalla kulumme myös opiskeluni ajan. Minä hoidan kotona ollessa kodin, ruuat, puutarhan jne. Mies saattaa osallistua kodinhoidollisiin asioihin esim vloppuisin. Hyvin on jaksanut, tekee pitkää päivää ja joskus tietty väsynyt sen johdosta, mutta kyse vaan yrittäjyyden vaatimasta ajasta ja sitoutumisesta.

[/quote]

Meillä sama mutta vaimo maksaa kaiken tuon. Esimerkiksi puutarhamme hommiin ja kotitöihin en ole kipeän selän takia voinut osallistua siksi meillä käy siivooja kaksi kertaa kuukaudessa ja kesällä palkkasimme puutarha-alan opiskelijoita pihaa laittamaan edullisesti.

T: 3 lapsen koti-iskä

Vierailija
48/53 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Mistä moinen pahansuopeus?

Kun nyt muutaman vuoden takaisin töissä olleena ajattelen kotiäitiaikaani, niin ihan parasta se oli. Lapset saivat turvallisen alun elämäänsä, mies loi rauhassa uraansa nuo tärkeät vuodet(30-35) ja itse kasvoin ihmisenä paljon enemmän kuin jos olisin pakertanut koko ajan vain työssä.

Kyllä siellä töissä ehtii olla, vaikka jonkun vuoden olisi välillä kotonakin. Olen 40v farmaseutti ja työvuosia(kokopäivätyö) nyt 12(viisi kotona). Eläkeikään on vielä ainakin 28 pitkää vuotta.

Vierailija
49/53 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 12:11"]

Jumalauta tätä Suomea miten helpolla menee perikatoon. Eihän työttömän pidä koskana tienata työtätekevää enempää.

[/quote]

No järjen mukaan ei pitäisi työttömän ANSAITA työtätekevää enemmän. Suomessa on vaan niin villi meno kuin Kreikassa aikoinaan. Rahaa jaellaan paremmalle väelle siitä että ovat ansainneet paremmalla koulutuksella paremman elintason. Normaalisti nämä heitukat joutuisvat myymään jotain omaisuuttaan.

Köyhiä kohdellaan Suomessa kuin huoran halpaa persettä. Turpaa tulee kokoajan ja muut vetää lonkkaa ansiosidonnaisillaan ja saavat useita satoja enemmän kuin työtätekevä.

Ei ihme että velkaa saa maksella muiden pröystäilystä.

Vierailija
50/53 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään elättää miestäni. Ei tarvitse pyykätä, tiskata, eikä siivota. Joka kerta kotiin tullessa täydellinen viiden tähden ruoka odottamassa, koska mies on niin hyvä kokki. Kotona sen sijaan itsellä ei pää kestäisi...

Vierailija
51/53 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 17:43"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 12:11"]

[/quote]

No järjen mukaan ei pitäisi työttömän ANSAITA työtätekevää enemmän. Suomessa on vaan niin villi meno kuin Kreikassa aikoinaan. Rahaa jaellaan paremmalle väelle siitä että ovat ansainneet paremmalla koulutuksella paremman elintason. Normaalisti nämä heitukat joutuisvat myymään jotain omaisuuttaan.

Köyhiä kohdellaan Suomessa kuin huoran halpaa persettä. Turpaa tulee kokoajan ja muut vetää lonkkaa ansiosidonnaisillaan ja saavat useita satoja enemmän kuin työtätekevä.

Ei ihme että velkaa saa maksella muiden pröystäilystä.

[/quote]

Ainakin maahanmuuttajille ja muille kannattaa kertoa Suomen systeemistä siitä että miten nää päivällä kahvilla käyvät ja harrastuksissaan juoksevat ihmiset maksaa elämänsä. Ne on ansiosidonnaisella. Ne saa rahaa enemmän kuin köyhät työssä käyvät tekemättä mitään heidän tililleen tulee jopa kaksinkertaisesti se palkka mitä siivooja saa.

Voivat alkaa sitten lakkoilemaan omalla tavallaan sossuamalla kuten me muutkin matalapalkka-alan ihmiset. Ei työ kannata ja tyhmää on tehdä töitä kun osa porukast vetää hirveitä tuloja tekemättä mitään ja raahautuu välillä töihin välttääkseen karenssin.

Ei kiitos töille.

Vierailija
52/53 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 11:09"]Voisiko aloittaja vastata, mitä hän tarkoitti kysymyksellään ja mitä hän ajattelee nyt vastaukset luettuaan?
[/quote]

Jos vaikka tarkoitti ihan sitä, että miten mies "jaksaa" kun ei saa käyttää itse tienaamiaan rahoja haluamallaan tavalla! Meillä mies on elättänyt minua "aina", kun olen opiskellut, ollut lasten kanssa kotona, käynyt vain osa-aika töissä ja nyt kun olen työttömänä. Nettona saadaan yhteensä noin 4200, ihan ok tullaan toimeen vaikkei leveästi pystykään elämään. Lapsia on kolme.

Vierailija
53/53 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

x

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän