Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkään (yli vuoden) imettäneet!

Vierailija
04.10.2015 |

Imetän 2-3 kertaa päivässä vähän yli 1-vuotiasta lasta. Välillä tuntuu, että vieläkin tulee nälkä useammin kuin ei-imettäessä (mutta siitä on toisaalta niin pitkä aika, että paha mennä sanoon). Imetin esikoistakin lähes kaksi vuotta, mutta en enää oikein muista, miten silloin meni.

Mites teillä? TUntuuko, että energiantarve olisi isompi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko laihtuneet imetyksen päätyttyä?
-ohis vasta 7kk imettäny ja 5kg alkupainosta pysyy tiukassa..

Vierailija
2/12 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja mulla alkoi ylipäätään lähteä kiloja edes vähän vasta siinä vaiheessa, kun vauva oli 6 kk. Sitä ennen kaikki pysyi tiukasti kiinni.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma esikoinen 1v3kk ja imetän 3 kertaa päivässä. En oikeastaan ole koko imetysaikana tuntenut kovinkaan suurta eroa omassa nälässä tai energiankulutuksessa. Ilmeisesti kuitenkin olen syönyt liikaa, koska synnytyksen jälkeen minulla oli vain pari ylimääräistä kiloa raskauden jäljiltä, imetysaikana lihoin pari kiloa. Olen myös tällä hetkellä 4. kuulla raskaana ja paino on hiukan laskenut, vaikka olenkin syönyt normaalisti, eikä liikuntamäärä ole lisääntyny. Tosin, se on vain positiivinen asia tähän mennessä, kun sitä painoa oli muutenkin viitisen kiloa liikaa raskaaksi tullessa.

Vierailija
4/12 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinulle tulee nälkä vai lapselle? Jos itsestäsi puhut, niin totta kai imettäminen ja maidon tuotanto kuluttaa energiaa.

Vierailija
5/12 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 21:19"]

Siis sinulle tulee nälkä vai lapselle? Jos itsestäsi puhut, niin totta kai imettäminen ja maidon tuotanto kuluttaa energiaa.

[/quote]

Siis minulle. Imetän niin vähän, että ei se nyt enää hirveästi kuluta. Viime kerrasta ei ole ainakaan jäänyt mieleen, että tässä vaiheessa olisi vielä ollut lisäenergian tarvetta, mutta kuten sanoin, en muista.

Miten sulla oli tässä vaiheessa, kun imetyksiä oli suunnilleen tuo määrä?

Ap

Vierailija
6/12 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin vajaa kaksi vuotta ja koko tuon ajan laihduin vähitellen. Kun lopetin, niin paino alkoi tulla taas taas vähitellen takaisin. No 2.

Vierailija
7/12 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä imetän 9 kk ikäistä mutta useita kertoja edelleen päivässä. Tuntuu että tarvitsen energiaa vähän enemmän mutta en niin paljon kuin kuvittelin ennen imettämistä.

Vierailija
8/12 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 2&4 jatkaa vielä, että olin 8 tuntia päivässä töissä viimeisen imetysvuoden, joten noita imetyskertoja oli 2-3 päivässä ja silti siis laihduin.

Vierailija
9/12 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh imetin kaikkia n. 2 vuotta ja mussutin jatkuvasti suklaata.

Vierailija
10/12 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin molempia 1v 5kk mutta en muista sen vaikuttaneen "mihinkään", siis ei nälkään tai painooni. Mutta ihmiset ovat toki erilaisia!

Vierailija
11/12 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 21:36"]

Ööh imetin kaikkia n. 2 vuotta ja mussutin jatkuvasti suklaata.

[/quote]

Niin minäkin ja silti vain laihduin.

Vierailija
12/12 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo ihan hirveästi laihtunut kummallakaan kerralla imettämällä. Ekalla kerralla ei kyllä ollut mitään laihdutettavaakaan, tokalla kerralla raskauskiloja tuli ja jäi jokunen, mutta ne lähtivät, kun jouduin terveyssyistä aika tiukalle dieetille. Mä en ylipäätään laihdu tai liho kovin helposti. Toisen lapsen kohdalla en ole syönyt imettäessä niin paljon kuin ensimmäisen lapsen kohdalla, mutta mulla olikin ne vararavintokilot, jotka olin odotusaikana kerännyt.

Nyt vain on jokusen viikon tuntunut, että koko ajan on nälkä, ja mietin, onko maidontuotannossa tai jossain muussa tapahtunut jotain.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme