Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko paha jos 5-kymppisenä vielä 150 tonnia lainaa?

Vierailija
10.04.2022 |

Onko teillä kaikilla muilla jo velat maksettu?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika heikosti menee jos yli nelikymppinen joutuu vielä lainaa ottamaan tai maksamaan.

eli et tajua rahan tekemisestä mitään. Olen yli 45-vuotiaana ottanut lainaa useastikin. Viimeksi muutaman kymppitonnin sijoittamiseen.

Vierailija
22/23 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankki on kyllä huolrhtinut, että saa omansa. Jos lainanottaja kuolee, asunto on lainan vakuutena. Me rakennettiin uusi talo 2015. Lainaa tuli 105000 euroa. Suunnitelmana maksaa se pois ennenkuin mies jää eläkkeelle. Minä olen 6 vuotta nuorempi. Kun sain parempi palkkaisen työn, saadaankin laina maksettua pois 4 vuotta aiemmin. Sitten mulla 10 vuotta aikaa ennen eläkeikää kerätä säästöjä.

Eli teette SUURIMMAN mahdollisen virheen varallisuuden kartuttamisessa.  Ennemmin kannattaa maksaa lainaa takaisin pidempään ja sijoittaa vastaavasti koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piensijoittaja kirjoitti:

Riippuu, mitä lainaa se on. Jos on ensiasunnosta tai kulutusluottoja, niin onhan tuo paljon. Jos on sijoituslainaa, niin sehän on vain hyvästä.

Mökki, auto ja vene. Asunto on maksettu. Ap.

Ei kovinkaan fiksua lainaa. Kaikista on kuluja ja kaks viimeistä menettävät arvoa joka vuosi.

Mulla ei ole mökkiä eikä venettä, autokin on käytettynä ostettu. Mutta mulla on vajaan 300 000 euron osakesalkku jonka osinkotuotolla voisin halutessani vaihtaa autoni käteiskaupalla joka vuosi uudempaan käytettyyn jos haluaisin.

Mun omaisuus tuo mulle rahaa. Sun omaisuus vie sulta rahaa.

Olen varakas mutta se ei näy ulospäin. Sä näytät varakkaalta mutta olet velkaantunut. Hmm. Lienet mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä