Kuukausia jatkunut epämääräinen huono olo, ei koronaa. Verikokeet ok. Mistä voi olla kyse?
- Lämpöilyä 37,2-37,6
- Vilunväreitä
- Hikoilua
- Päänsärkyä
Kaikki verikokeet viitearvoissa. Mitä tutkimuksia voin pyytää lääkäriltä?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä kaikki oireet voivat hyvin olla koronan long covid oireita. Moni sairastaa koronan oireettomana. Virus jää kuitenkin elimistöön tekemään tuhojaan. Saattaa olla että tämä oli tässä. Ei voi tietää.
Mene kuitenkin vielä uudelleen lääkäriin. Ei auta muu, kuin sulkea pois yksi epäily kerrallaan.
Mutta kun koronatestit näyttävät negatiivista...
ap
Testi on positiivinen silloin kun tauti on päällä ( myös oireettomana) mutta ei se näytä enää viikon ja kuukausien jälkeen. Siis Long covid ei näytä positiivista testissä, kun se on taudin jälkitila joka voi kestää kuukausia.
Stressiä veikkaan. Pidä huolta itsestäsi, älä anna oireiden hallita elämää liikaa. Tee kivoja juttuja.
Onko kurkku- ja/tai keuhkotuntemuksia noiden lisäksi? Silloin voi olla kyseessä myös keuhkoklamydia.
Tämmöistä tuntuu olevan enemmänkin liikkeellä. Myös minulla samat oireet:
olen ylittänyt vaihdevuosi-iän, enkä ottanut yhtään koronarokotetta, en ole sairastanut koronaa (vasta-ainetesti negat.)
SEKÄ miniälläni, joka saanut 3 rokotetta ja sairastanut oireellisen koronan maaliskuussa.
Vierailija kirjoitti:
Onko myös kilpirauhasarvot otettu?
on otettu, ei mitään vikaa..
Vierailija kirjoitti:
Onko kurkku- ja/tai keuhkotuntemuksia noiden lisäksi? Silloin voi olla kyseessä myös keuhkoklamydia.
Turha alapeukutella tätä. Minulla oli.
Vierailija kirjoitti:
Influenssa
Kevät flunssa!Päälle kevät väsymys ja raudan puutos.Rauta varastosi on ehtynyt,eikä se näy perinteisä verikokeessa!
Minulla oli tollaisia oireita. Kova stressi oli päällä ja jostain syystä kahvin juominen ehkä tämän stressin seurauksena aiheutti tollaisia oireita. Lopetin kahvin ja olo on helpottanut.
Korona sairastettu alkuvuodesta. En tiedä vaikuttaako asiaan.
voiko stressi muka aiheuttaa kuumetta?
Vierailija kirjoitti:
Mulla samoin... vatsaongelmaa ja tavallista löysempi uloste... Mites muuten noi LAKSATIIVIT? ON meinaan tullu popsittua, kun alkaa olla parasta ennen-päiväys liki..
Olen ajatellut, että olisiko joku epätavallisempi stressitila, joka liittyy tähän sotatilaan ja omituiseen olotilaan sen johdosta, mitä ei olla koskaan koettukaan ennen.
Täällä kans, myös nivelkipuja. Epäilen rokotehaittaa. Kolmannen rokotuksen jälkeen olotila romahtanut.
Älkää nyt ottako ainakaan enää yhtään koronarokotetta.
Pyydä vaan kaikki kokeet, myös äikkä ja ympäristöoppi.
t. palstan päivystävä erikoislääkäri
Mulla oli tuollaista vaikka kuinka kauan ennen kuin lääkäri löi pefmittarin käteen ja käski puhaltaa. Jo viikko astmalääkityksen aloituksen jälkeen olo oli ihan eri ja kolmen kuukauden päästä tuntui kuin olisin ollut ihan uusi ihminen. Jälkeenpäin ajateltuna astma oli vaivannut varmasti jo vuosia mutta hengenahdistus ei vaivannut ikinä siinä määrin, että olisin kiinnittänyt asiaan huomiota.
Tarkempiin tutkimuksiin. Lämpöily voi olla vaikka syövän oire.
Itselläni oli samanlaisia oireita vuosia sitten. Kesti muutaman kuukauden. Kaikki mahdolliset testit ja tutkimukset tuli tehtyä eikä mitään löytynyt. Lääkärin loppuarvio oli selittämätön kuumeilu. On kuulemma yllättävän yleistä nuorehkoilla naisilla. Meni sitten yhtäkkiä itsestään ohi.
Onko myös kilpirauhasarvot otettu?