Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isompien lasten aidit: milloin jai pois varsinainen nukutus? Enta iltasatu? Mielenkiinnosta vaan kyselen, kun omat on viela ihan pienia.

Vierailija
05.10.2006 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasatua luetaan varmaan vielä kouluikään saakka tai pitemmällekin jos lapset haluavat. Se on mukava rauhoittumis ja sylittelyhetki ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
2/8 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 6kk:n iässä.

Iltasadun luen ainakin kouluikään asti ja pidempäänkin jos lapset niin tahtovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodeksi. Iltasatua luetaan vieläkin kun lapsi on 9.

Vierailija
4/8 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasatua luetaan vielä, varmaan jatketaankin niin kauan kuin lapsi itse haluaa sitä.

Vierailija
5/8 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasatu luetaan vieläkin kaikille, vanhin 10 v. Isompien iltasatu on kyllä yleensä Aku Ankka.

Vierailija
6/8 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iltarituaalit, eli iltasatu, iltalaulu ja jokaisen vuorollaan valitsema iltarukous. Iltatoimet tapahtuvat yhdessä olohuoneessa, jonka jälkeen mennään sänkyyn. Isommat lapset lukevat sängyissään noin puolen tunnin verran ja alkavat sitten nukkumaan. Pienintä lasta aiomme nukuttaa vielä ainakin muutaman kuukauden, jonka jälkeen on aika oppia nukahtamaan itse. Lapset ovat 9-, 7- ja ½ vuotiaita.

Vierailija
7/8 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäsin, kun mutsi&faija luki mulle iltasatua vielä joskus 11-12-vuotiaana. Ei mitään lapsellisia satukirjoja, vaan sellasia vähän isompien kirjoja, esim viisikko, neiti-etsivät tms.

Vierailija
8/8 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kolmevuotiaita ei ole meidän perheessä ainakaan enää nukutettu

- iltasadut yms. rutiinit ei ole olleet kenelläkään enää kouluiässä, joten jossain vaiheessa ne on jääneet pois...tai sanotaanko ettei yli 5-vuotiaille ole muita iltarutiineja kuin iltapalat ja -pesut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi