Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te vanhemmat, antakaa hyviä elämänohjeita 22-vuotiaalle

nuoriviela
10.04.2022 |

En halua vanhempana (noin 40-vuotiaana) katua tekojani joita olen tehnyt nuorena, liittyen esim. rakkauteen, terveyteen, rahaan ja opintoihini. Olen tällä hetkellä sinkku, en juo enkä polta, matkustan paljon ja opiskelen yliopistossa. Siksi kysynkin:
- Mistä tietää kenen kanssa kannattaa mennä naimisiin?
- Kannattaako lapsia hankkia, ja missä iässä? (Nyt en halua)
- Onko OK bilettää? En tykkää kun olen aika introvertti, mutta saatan vanhempana kaduta että en pitänyt nuoruudessani hauskaa

ja muita vinkkejä voi antaa :)

Kommentit (722)

Vierailija
61/722 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkään säästövinkit ei toimi, kun kaikki muuttuu näinä vuosina. "Suuri nollaus".sitähän tässä eduskunta ajaa juuri .

Vierailija
62/722 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lapsia kannattaa hankkia nyt ja kunnon miehen kanssa.

kouluja voi käydä sitten myöhemmin.

"Vanha koira ei opi enää uusia temppuja."

Nuorena jaksaa vielä niitä ympäripyöreitä päiviä ja valvoa opintojen parissa.

vauvathan ei valvota yhtään? :D

Opinnothan ei valvota yhtään? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/722 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"- Mistä tietää kenen kanssa kannattaa mennä naimisiin?"

Kun löydät ihmisen, jonka seurassa viihdyt hyvin, ja tunnet häntä kohtaan myös fyysistä vetovoimaa, ja nämä tunteet ovat aidosti molemminpuolisia. Kun olet introvertti, on tärkeää, että pystytte olemaan myös hiljaa yhdessä. Eikä koko ajan tarvitse olla edes fyysisesti yhdessä, kun voi luottaa ettei toinen karkaa mihinkään, ja tulee kyllä takaisin, kun on poissa.

"- Kannattaako lapsia hankkia, ja missä iässä? (Nyt en halua)"

Se on sinun ja kumppanisi välinen asia. Ei sinun sitä vielä tarvitse tietää.

"- Onko OK bilettää? En tykkää kun olen aika introvertti, mutta saatan vanhempana kaduta että en pitänyt nuoruudessani hauskaa"

On OK bilettää. Mutta on OK olla bilettämättäkin, jos ei tee mieli bilettää. Bilettää voi vanhanakin.

Ihonhoitoon annan sellaisen vinkin, että aina, kun olet meikannut, puhdista meikki huolella pois ennen nukkumaanmenoa.

Älä hoida ihoasui liikaa. Terve iho ei tarvitse muuta hoitoa kuin asianmukaisen puhdistamisen. Eli meikit pois, ja jos ei ole meikkiä, pesu pelkällä vedellä tai miedolla saippualla riittää 1-2 kertaa päivässä.

Vierailija
64/722 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksi neuvo on että älä mene suurkaupunkeihin asumaan, säästyt paljolta. Turistina tuttujen kanssa, jos pakko mennä käymään.

Vierailija
65/722 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno avaus, kiitos.

Avaa ASP-tili ja aloita säästämään omarahoitusta asunnon ostoon. Älä koskaan kuluta enempää, kuin mihin sinulla on varaa. Unohda kaikki kortti- ja kulutusluotot loppu elämäksi. Niin ja tärkein, elä käy kenenkään lainan takaajaksi.

Henkinen tasapaino sinulla näyttää jo löytyvän, ja se ennakoi hyvää elämää. Älä pelkää virheitä, niistä oppii tärkeitä taitoja elämää varten.

Vierailija
66/722 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nuoriviela kirjoitti:

ainiin, ihonhoitoon liittyviä vinkkei kans voi antaa! haluan näyttää nuorelta myös vanhempana =)

Tutkijat ovat sitä mieltä, että mitkään ihmeaineet eivät oikeasti toimi, joten älä stressaa. Psykologista vaikutusta ihonhoidolla taitaa eniten olla.

Parhaiten varmaan toimii ettei laita kemikaalikuormaa naamaan tai hiuksiin ja toivoo parasta. Auttaa terveyteen ja raha-asioihin, kun jättää mömmöt sisäisesti että ulkoisesti väliin. Aurinkovoidetta toki keväällä ja kesällä, niistäkin yritä katsoa hajusteeton ja muutenkin mahdollisimman myrkytön.

Valitse myös kunnon yöunet bilettämisen tilalla, niin elimistö ihoa myöten jaksaa uusiutua. Verenkiertoa naamassa voi parantaa sivelemällä kevyesti ihan käsillä, ellei halua satsata muutamaa euroa siihen kasvorullaan tai -kiveen.

Vierailija
67/722 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ulkona, tapaa ihmisiä. Unelmiesi mies ei hae kotona.

Mene naimisiin sen ihmisen kanssa, jota rakastat.

Panostakaa liittoon.

Sijoita ! Mielummin 20 e kk, kuin ei lainkaan.

Opiskele ! Se näkyy palkassa. Etsi itsellesi ammatti, josta tykkäät, saa ok tai hyvää palkkaa ja tulevaisuuden näkymät ovat hyvät.

Tutustu ihmisiin

Lapset ovat elämän eliksiiri. Ilman lapsia elää hyvää elämää, lapsien kanssa vielä parempaa

Vierailija
68/722 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei kannata hankkia.

Kannattaa. Kaikessa, siis oikeasti lähes kaikessa, kannattaa toimia aina toisin kuin mitä muoti on tai mitä valtavirta tekee.

Näin tekemällä olen saanut suurta etua, siis ihan rahallista, edennyt uralla todella korkealle helposti, saanut kaikkia yllättäviä tilaisuuksia. Ja nimenomaan tein lapsia, vielä useamman, koska lapsettomuus on nyt niin muotia. Se päivä koittaa taas kohta kun valtavirran vastainen teko tuottaa hedelmää. Niin on käynyt AINA.

Lisää tietoista elämää kärsimykseen ja kuolemaan. Haluathan itse leikkiä kotia, se sinulle muiden kustannuksella suotakoon.

Millä ”muiden kustannuksella”? Hyvätuloisena se olen minä joka on nettomaksaja yhteiskunnalle.

Vierailija
69/722 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity tekemään sitä, mitä oikeasti haluat tehdä ja missä olet hyvä. Jos se edellyttää opiskelua, opiskele. Älä opiskele varmuuden vuoksi vain jotakin alaa, jos se ei sinua oikeasti kiinnosta. Työmarkkinoilla kilpailu on kovaa, joten kannattaa keskittyä kehittämään vahvuuksiaan.

Vierailija
70/722 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei kannata hankkia.

Kannattaa. Kaikessa, siis oikeasti lähes kaikessa, kannattaa toimia aina toisin kuin mitä muoti on tai mitä valtavirta tekee.

Näin tekemällä olen saanut suurta etua, siis ihan rahallista, edennyt uralla todella korkealle helposti, saanut kaikkia yllättäviä tilaisuuksia. Ja nimenomaan tein lapsia, vielä useamman, koska lapsettomuus on nyt niin muotia. Se päivä koittaa taas kohta kun valtavirran vastainen teko tuottaa hedelmää. Niin on käynyt AINA.

Lisää tietoista elämää kärsimykseen ja kuolemaan. Haluathan itse leikkiä kotia, se sinulle muiden kustannuksella suotakoon.

Millä ”muiden kustannuksella”? Hyvätuloisena se olen minä joka on nettomaksaja yhteiskunnalle.

No sen tietoisen elämän.

Vierailija
71/722 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on niin tuubaa täällä taas.

Tässä 2 vinkkiä jotka itse olisin halunnut kuulla aikoinaan:

- sijoita rahaa, vielä kun ehdit.

- harrasta seksiä paljon ja eri ihmisten kanssa, vielä kun voit.

Vierailija
72/722 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä rahaa ja mitä seksiä?

Vierailija
73/722 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tutustut ihmisiin, ole varovainen. Ikävät tyypit tai jos ahdistaa, ei kannata. Katso syvemmälle mitä toinen on, luonteelta. Ja minkätyyppistä haet.

Vierailija
74/722 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet Hopeaketun matkaan ja anna hänen opettaa Sinua.. ;)

Vierailija
75/722 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole antaa mitään ohjeita. Meillä kaikilla on oma polkumme.

Tai joo, sen neuvon voin antaa, että tällainen järkiperäinen ajattelu vie ojasta allikkoon. Elämässä pitää kuunnella tunnetta ja intuitiota. Kun ne ovat samassa suunnassa järjen kanssa, niin sit mennään oikeaan suuntaan.

N53

Vierailija
76/722 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi pitänyt harrastaa seksiä eri ihmisten kanssa? En minä koe jääneeni mistään paitsi, vaikka en sitä tehnyt.

Vierailija
77/722 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset kannattaa tehdä nuorena. mieluiten alle 20 vuotiaana mutta ei ole myöhäistä vielä 22 vuotiaana. Lasten tekoon kuuluu myös vastuu valita kunnon mies joka on hyvä isä.

N32

Tämä. Aivot kehittyvät 25-vuotiaaksi asti joten sen jälkeen voi olla jo liian myöhäistä haluta lisää ihmisiä liikakansoituksen keskelle.

Vierailija
78/722 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vain se, johon sinulla on varaa - jos tarvitset lainaa ostokseesi, sinulla ei ole silloin ole siihen varaa. Jokainen jaksaa odottaa ja säästää.

Vierailija
79/722 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kauheasti vanhempi ole (N25), mutta vakiintunut (naimisissa, lapsi, korkeakoulutus, vakityöt, talo ym). Tuohon biletykseen voin varmaan sanoa kun tässä elämäntilanteessa voi sanoa että biletykset on biletetty. Eikä kyllä tullut juuri yhtään biletettyä kun ei kiinnostanut (introvertti itsekin). Eikä se kaduta yhtään, koska vietin omannäköistä elämää ja vietän edelleen. Ei se biletys oo vaan kaikkien juttu eikä kaikki jää sitä haikailemaan.

Miten voit sanoa jo ennen elämänkokemusta? Mitä teet kotileikin päätyttyä?

Vierailija
80/722 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin isoja kysymyksiä että en osaa vastata :D Mutta yleisesti: olet nuori, voit vielä tehdä virheitä ja silti aloittaa alusta. Eniten kadut tekemättömiä asioita, ei tehtyjä.

Tää on ihan sontaa. Lähes kaikki naiset katuvat mm irtosuhteita. Elämässä on paljon mitä voi jättää tekemättä ja olla kuolinvuoteella ylpeä siitä.

"Lähes kaikki" naiset eivät todellakaan kadu irtosuhteita :D Tällä palstalla on paljon uskovaisia ja muita ahdasmielisiä seksinvihaajia.

Ja vielä kysymys seksinvihaajille: miksi ajattelette että "nainen tekee virheitä"=seksi? Itse ajattelin esimerkiksi väärää alavalintaa, jota ehtii vaihtaa montakin kertaa.

Mutta teille ei ole muulla väliä kuin sillä, miten paljon nainen on harrastamatta seksiä. Muulla ei ole merkitystä, se määrittelee naisen teidän maailmassanne. Terveisiä 50-luvulta vaan... Missään ei ole näin mätää ajatusmaailmaa kuin tällä palstalla.

ajattelu tapa että naisella on useita suhteita on vanha kuin ihmiskunta. se ei ole mitään uutta. sitä paheksutaan koska se on yhteiskuntaa rapistuttava ilmiö.