Air bnb kokemuksia
En ole koskaan majoittunut noissa. Nyt olisi kesällä tarkoitus lähteä reissuun ja mietin majoitusvaihtoehtoja.
Miten air bnb:ssä toimii avainten saanti/luovutus? Onko teille sattunut viime hetken peruutuksia vuokraajan puolelta tai muuta ikävää?
Hyvät kokemukset kiinnostaa yhtä lailla. Eikä ole maalla väliä; yleisestikin tämä kiinnostaa.
Kommentit (13)
Virossa avain tuotiin alaovelle. Oli vaan tosi ikävä yllätys, kun herään 6.00 siihen, että joku avaa ulko-oven ja sulkee äkkiän oven, kun huomaa minun nukkuvan sohvalla ulko-oven lähellä. Ei enää väsyttänyt sen jälkeen
Avainten luovutus on meillä toiminut vähän milloin mitenkin. Joskus on sovittu, että omistajan kanssa , että soitamme, kun olemme paikalla ja hän tulee antamaan avaimet, joskus on ollut lokerossa mistä koodilla ollaan saatu, joskus on omistajan tuttava tullut tuomaan ( osa omistajista ei asu itse kohdetta lähelläkään)
Meillä on aina kaikki toiminut todella hyvin.
Islannissa homma ainakin toimi erinomaisesti: avaimet saatiin numerokoodin takaa postilaatikosta ja asunto oli juuri sellainen kuin ajateltiin ja todella siisti. Talo oli rauhallinen ja oma parkkipaikka ihan talon edessä kuului vuokraan. Loppusiivous tehtiin itse, hintaan kuului vain lakanoiden vaihto mutta ei ollut iso homma 5 ihmiselle jaettuna.
En ole itse kuullut muiden kokemuksia, mutta uskaltaisin uudestaankin vuokrata Airbnb-asunnon. Järkevin ja edullisin vaihtoehto varsinkin isommalle reissuporukalle. Toki kannattaa katsoa tarkasti vuokraajan arvostelut ja kohteen kuvat, ja lisäksi olla ylimääräistä reissukassassa ja lähimmät hotellit valmiiksi katsottuina jos sattuukin jotain.
Olen majoittunut varmaan 50 kertaa ongelmitta. Aina asunto ei ole ihan just niin siisti kuin kuvissa, mutta koskaan ei ole ollut pahoja pettymyksiä. Avaimet saa joko lukollisesta kotelosta, tai voi noutaa sovitusta paikasta. Ohareita ei ole koskaan tehty.
Vierailija kirjoitti:
Virossa avain tuotiin alaovelle. Oli vaan tosi ikävä yllätys, kun herään 6.00 siihen, että joku avaa ulko-oven ja sulkee äkkiän oven, kun huomaa minun nukkuvan sohvalla ulko-oven lähellä. Ei enää väsyttänyt sen jälkeen
Kai kirjoitit tästä palautteen?!
Vierailija kirjoitti:
Olen majoittunut varmaan 50 kertaa ongelmitta. Aina asunto ei ole ihan just niin siisti kuin kuvissa, mutta koskaan ei ole ollut pahoja pettymyksiä. Avaimet saa joko lukollisesta kotelosta, tai voi noutaa sovitusta paikasta. Ohareita ei ole koskaan tehty.
Onko joku kaupunki/kohde jäänyt erityisesti mieleen?
Ap
Olisko vielä muita? Kiitos jo vastanneille :)
Ap
Jos haluat ottaa varman päälle, niin kannattaa valita vain sellaisia kohteita, missä on paljon hyviä arvosteluita. Näin toimimalla itse ei olla ainakaan petytty kertaakaan.
Itse en ole käyttänyt enkä käytä. Täällä Rovaniemellä kun asun niin olen vakituisen asukkaan näkökulmasta nähnyt kaiken maailman lieveilmiöt, joita tuo majoitustoiminta kerrostaloissa aiheuttaa. Sehän on kaiken lisäksi monissa taloissa laitonta touhua, ellei ole kyse vaikkapa oman loman aikaisesta majoittamisesta. Tätähän se ei yleensä ole vaan ihan täysmittaista hotellin pyörittämistä kerrostaloissa ilman mitään vastuita. Siinä joutuvat taloyhtiöiden hallitukset tekemään jumalattoman työn majoitustoiminnan lopettamiseksi, kun nämä itsepäiset omatoimimajoittajat vänkäävät kaikessa vastaan eivätkä noudata sääntöjä. No, onneksi täälläkin rakennusvalvonta heräsi huomaamaan vastuunsa ja ryhtyi puuttumaan asiaan. Pitkiä prosesseja ne ovat silti. Eli osaltani boikotoin Airbnb:tä. Mieluummin maksan yöpymisestäni ihan oikealle, lupien ja lakien mukaan toimivalle hotellille.
Kokemusta kahdesta kohteesta Itävallassa ja yhdestä Sveitsissä. Itävallan molemmissa kohteissa asunnon omistajat olivat vastassa ja esittelivät asunnot, mistä mitäkin löytyy. Olivat aivan superystävällisiä ja mukavia ihmisiä. Sveitissä asunnon avain saatiin numerokoodilla lokerosta ja avain jätettiin samaan lokeroon lähtiessä. Kaikki näistä asunnoista olivat siistejä ja viihtyisiä. Tottakai olin etukäteen valinnutkin sellaiset asunnot, joista oli hyviä arvioita.
Suosin mieluummin kokonaisia taloja/mökkejä/huviloita, koska ajattelen, että näissa vaihtuvat asukkaat eivät ehkä niin häiritse naapureita kuin kerrostaloissa. Siis jos matkustetaan perheellä. Jos matkustan yksin tai kahdestaan jonkun kanssa niin sitten mielummin hotellihuone.
Tuli kirjoitusvirhe. Eli siis onko vuokranantaja (tai miksi häntä kutsutaan) peruuttanut viime hetkellä ja olet joutunut etsimään toisen paikan äkkiä?
Ap