Puolison neuropsykiatrinen ongelma ja lainan haku!
Epäilen puolisolla olevan jonkinlaisen ongelman korvien välissä. Runsaasti näyttöä asian tiimoilta ja hänellä myös ongelmia ollut työyhteisössään, eli lähimpien ihmisten kanssa ongelmissa selkeästi.
Hän on myös ryhtymässä päättömään hankkeeseen, johon myös kuuluu satojen tuhansien lainan hakeminen.
Mitä voin tällaisessa tilanteessa omaisena toimia ja tehdä, että saisin hänet tutkimuksiin. Kuulema voi käydä yksin muistihoitajalla tekemässä testin, mutta minua ei halua mukaan. Luulen muistitestistä pääsevän vielä läpi vaikka arkielämässä on ollut runsaasti outoja tapahtumia, jotka ilmenneet vasta lähivuosina. Muistiongelmat siis vain jäävuoren huippu.
Viisaita neuvoja nyt kaipaan, kuinka tällaisessa tilanteessa olisi fiksu toimia?
Oma ahdistus välillä melkoinen ja olen ollut tiukilla viime vuosina. Kohta itse joudun hoitoon, jos tähän "hulluteen" ei löydy ratkaisua.
Kommentit (3)
Tuntuu vaikealta tämä tilanne, jokin keino pitäisi olla olemassa. Hän voi saada pankista lainaa ilman minun apuanikin.
On erittäin aggressiivinen, jos otan epäkohtia esille ja kyseenalaistan hänen korvien välin. Pitäisikö ottaa yhteyttä hänen siskoonsa? Toisaalta on niin vähän siskon kanssa tekemisissä, ettei välttämättä lyhyessä tapaamisessa huomaa erikoista.
Ap
Avioehto ja omaisuus erilleen. Piste. Jos koti on molempien nimissä, joku pykälä ettei voi sitä käyttää omien lainojensa panttina. En tiedä onko tämä mahdollista mutta selvitä jos olisi.
Toista et tuossa voi ehkä estää, mutta oman taloutesi voit pelastaa.