Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys " palkkatoivomuksesta" työhakemuksessa

Vierailija
05.10.2006 |

Olen vakituisessa työssä, joka työympäristönä on viihtyisä, mutta työltä toivoisin lisää haastetta. Nyt on löytynyt työ, jota voisin hakea. Palkkatoivomus pyydetään ilmoittamaan.

Toki voisi laittaa diplomaattisesti jotain tyyliin " molempia osapuolia tyydyttävä ratkaisu" tms., mutta mieli tekisi toisaalta pamauttaa joku summakin (ja sen verran korkea että ottavat yhteyttä vain jos ovat todella haluavat minut ;) ). En vaan oikein tiedä...

Jos siis laittamani summa onkin kuitenkin matalampi kuin mitä itse ovat ajatelleet, maksavatko ne tyytyväisenä sitten sen mihin minä tyydyn? Ja minä olen autuaan tietämätön siitä oikeasta mahdollisesti ansaitsemastani palkasta, jonka olisin voinut saada...

Oletko itse laittanut aina palkkatoiveen, ja miten sen kanssa on käynyt sitten todellisuudessa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kirjanpitäjä. Muutama vuosi sitten kun vaihdoin paikkaa, niin kyselin mitä muut vähän tienaavat ja laitoin siihen vielä 500 euroa päälle. Työnantajaani ei kiinnostanut tuo palkka niinkään vaan se että olin oikea henkilö tyypiltäni ja työkokemukseltani. Tässä firmassa suurin osa osa miehiä, ja niiden juttuja ei kaikki kestä. Firmaan haluttiin vähän eloa ja naurua. Sitä saivat=))

Kun menin haastatteluun, päälläni oli farkut ja farkkutakki. En kuvitellut edes saavani paikkaa (rehellisesti en muistanut edes että olin tänne hakenut) enkä siis kauheasti odottanut edes.

Haastattelussa kesken kaiken toimitusjohtaja sanoi, että tervetuloa töihin. Olin viimeinen haastateltava. Hakemuksia tuli 80 ja haastatteluun pyydettiin 7. Olin aivan ymmälläni....hyvä kun sain sanottua että kiitos....

Sen mitä pyysin oli ihan hyvä liksa tästä duunista, mutta työnanjani halusi KOROTTAA palkkaani vielä 900 eurolla. Joten nyt saan 3400,-

Vierailija
2/8 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan aika varmoja, että tuo iso palkkatoive oli siinä syynä.

Mutta ei hätää, hän on ja pysyy nyt nykyisessä hyvä palkkaisessa duunissaan.

Vältä siis ylilyöntejä, mutta älä ihmeessä hinnoittele palkkaasi liian matalaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sellasta, lykkyä pyttyyn!

Vierailija
4/8 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalle vastaajalle - on se hiton kumma että täällä riittää aina noita näsäviisaita tyyppejä, mistä perhanasta päättelet että roikun täällä työpäiväni?! En koe hippustakaan huonoa omaatuntoa siitä, että tuhlaan vartin päivässä netissä - ja ihan laillisten taukojen päälle vielä, mietipä sitä!

Heräsi mieleen kysymys, jota ajattelin kysyä täältä, jossa tiedän trafiikin olevan kovan - silläkin uhalla että kaltaisiasi katkeroituneita aina löytyy vastaamaan, mutta luottaen siihen, että kunnon vastauksiakin tulee. Näin kävi - fifty-fifty, molempia löytyi ;)

Vierailija
5/8 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis " kiva juttu" vastaajalle nro 3, muita vastauksia ei vielä tuota vuodatusta kirjoittaessani ollut ;)

Vierailija
6/8 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä naisia syytetään siitä, että liiaan ujosti laitamme toiveitamme. Selvitä ammattiyhdeistyksestäsi validi palkka, myös miehelle riittävä ja laita pieni neuvotteluvara.

Tää on vaikea juttu, muttakannattaa hiukan panostaa!

Vierailija
7/8 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen haastatteluissa käyttänyt tätä keinoa ja esim. suoraan koulusta päässeet pojat antavat aivan utopistisia toiveita ja heidän hakemuksensa joutuu samantien mappi ö:hän. Samoin kyllä liian matala palkkatoive antaa kuvan, että ihmisellä ei välttämättä ole sitä ammattitaitoa mitä haetaan.

Selvittele oman alasi palkkausta ja laita palkkatoiveeseen sitten hieman sen yli - saatat joutua kyllä perustelemaan miksi palkkatoiveesi on yli keskimääräisen. Jos et halua laittaa palkkatoivetta hakemukseen niin ei ole pakollista. Todennäköisesti kuitenkin haastattelussa siitä keskustellaan loppuvaiheessa. Siihen mennessä olisi hyvä olla mietettynä ja perusteltuna vastaus. Palkkaan ei mikään työpaikka kaadu vaan jos olet antanut liian korkean toiveen (realistisissa rajoissa) niin työnantaja neuvottelee kanssasi saavuttaakseen molempia tyydyttävän tason. Ja itse olen ainakin antanut korkeamman palkan muutamalle hyvällä uudelle työntekijälle kuin mitä he ovat antaneet palkkatoiveekseen sekä palkankorotuksen määräajan jälkeen.

Vierailija
8/8 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatoiveeni on aina sen verran korkea, että haluan päästä haastatteluun ja siellä osoittaa olevani ylivoimainen ja paras hakija. Sitten vain työnantaja saa päättää haluaako palkata minut haluamallani korvauksella.

Eli en halua tulla raakatuksi jo hakemusten lukuvaiheessa pelkästään palkkatoiveeni vuoksi, vaan saada mahdollisuuden osoittaa tulevalle työnantajalle olevani sen (korkean palkkavaatimuksen) arvoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi