2 levotonta yötä 9-kuukautisella, ja nukkumaan laitto illalla VAIKEAA..
Huh, jopas on ollut 2 viimeistä yötä levotonta. Vähän väliä pientä kiukuttelua, herää varmaan 5-10 kertaa yössä. koittaa nousta ylös, mennä alas, ja kääntyä ja tässä sitten herää siis itsekkin. Korvatulehdus ei ole, lääkärissä käytin. Onko muilla samanikäisillä vastaavaa?? Siis tälläista yölevottomuutta, johon kuulunut viimeisen parin viikon aikana myös iltaisin se ettei meinaa oikein nukahtaa, vaan unille laitto on sellaista että heti kun äiti häviää huoneesta niin vaikka oliskin nukahtanut ni johan heti herää kun kävelee huoneesta pois. Nousee koko ajan sitten pinnoja vasten seisomaan. Äidin läsnäolo on se joka rauhoittaa jos ottaa syliin tai viereen mutta sitten kun omaan sänkyyn pitäs nukahtaa niin jotenkin ei malta, haluais ikäänkuin koko ajan nousta sieltä ylös. On varmaan jotain ikään liittyvää??? No, mutta kertokaas jos jollai samalla lailla=) Rianna
Kommentit (3)
meillä on tyttö reilu 7kk ja samanlasia " oireita" meillä ollut myös lähes viikon verran...
epäilin myös ensin että olisiko sairas tai jotain mutta luulen että se on sitä " uuden oppimista" kausi nyt meneillään että se jää myös yöllä " päälle" että pitäisi silloinkin tehdä jotain...:)
meillä myös yöllä herätään useamman kerran,joskus itkun kans,joskus ilman.
mutta aina ei tarvitse mennä " rauhoittelemaan" vaan nukahtaa saman tien uudestaan itse.
rauhoittelemisella tarkoitan selän hieromista,mikä monesti auttaa nukahtamiseen.
eli luulen että teilläkin VOI olla jotain tuon tyyppistä myös...
onhan se vanhemmista varmasti väsyttävää mutta ei se ikuisuutta kestä!:) (ainakin itse ajattelen niin)
tsemppiä!
sande&pikku-neiti
ja kaikki muu pistää pienen vähän " sekaisin" .
Tärkeää on kuitenkin pitää rutiininomaiset iltatoimet ja toistaa ne joka ilta, että vauva tietää nukkuma-ajan lähestyvän.
Luin muuten Elizabeth Pantleyn kirjan PEHMEÄ MATKA HÖYHNESAARILLE. Suosittelen kyllä lukemaan, todella paljon vinkkejä just nukuttamiseen liittyen ja ilman huudatusunikoulua!
LEeoton jakso kyllä aikanaan tasoittuu ja unikin sen myötä. Voimia ja jaksamista!
Tutulta kuulostaa, meillä tuollainen hulina kesti 3 viikkoa (alkoi kun neiti 8kk). Selvästi liittyi uusien taitojen oppimiseen ja vierastuskauteen.
T: Kolmenäitee