kertokaa raskausoireota ennen plussaa :)
Kommentit (29)
Nenän tukkoisuus limakalvojen turvotuksesta johtuen kai.
Sellasista, mitä ei ennen ollut ollut:
Oranssihtava lima pyyhittäessä (kiinnitymis vuoto), nippailua alavatsalla, todella huono olo valkosuklaasta, joka päätyi oksentamiseen (saattoi johtua muustakin kuin alkaneesta raskaudesta).
Lievät menkkamaiset kivut ja tuhruvuoto
Palelu, kamala nälkä koko ajan, janottaa usein, painon tunne alavatsassa, pyörryttää kun nousee äkisti ylös, kuumassa tulee nopeemmin huono olo esim. Sauna ja helteellä ulkona. Lisäksi olen alkuraskaudesta tosi itkuherkkä. Seitsemän raskautta takana.
Tuikkiva, välillä kovakin nipistys alavatsalla siinä kohtaa mihin alkio kiinnittyi ja alavatsakramppeja, ihan kuin menkat alkamassa. Ainoastaan se tuikkiminen oli "uutta".
Mulla oli melkoista väsymystä, vilutti ja aivan sellainen olo että flunssa tuli rysähtämällä. Söin pari päivää inkivääriä kuin heikkomielinen, ja flunssan oireet katosivat. Tuolloin elettiin myös talven miltei kylmintä aikaa eikä asuntomme ole talvisin ihan lämpimimmistä päästä joten silläkin annoin piupaut palelemiselle. Väsymys meni työn ja stressin piikkiin. Metallinen maku oli ehkä vähän suussa, no onko kummakaan kun viisaudenhampaiden poistoprosessi oli juuri silloin menossa :D vasta positiivisen testituloksen jälkeen alkoi tulla järkevämpiä oireita kuten muutokset rinnoissa tai lähinnä nännien kanssa, ja jatkuva pissatus. Mikään ruoka ei maistunut hyvältä. Hedelmiä sain vaivoin syötyä.
Mulla ei ollut muuta kuin oksentelua aamuisin. Enkä pystynyt syömään jauhelihaa! :D Normaalisti rakastan sitä, mutta pari päivää ennen plussaamista meinasi oksennus lentää jo pelkästä ajatuksesta. Testin tein viikolla 6+ jotain.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:25"]Lievät menkkamaiset kivut ja tuhruvuoto
[/quote]
Sama. Luulin että menkat alkaa ja kännäsin just hedelmöittymisen jälkeen sen vuoden ainoan kunnon kännin. Onneksi lapsesta tuli sentään ok.
Heräsin klo 5 aamulla pari viikkoa. Normaalisti nukun 10 asti jos ei ole herätystä.