Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyi, kun täällä hotellissa on likaista! Yök!

Vierailija
03.10.2015 |

Vessanpytyn pohjalla oli kakan jäämiä, jotka olivat vedon jälkeen pudonneet sinne.
- vessan rinkulalla oli läikkiä, samoin kannen sisäpuolella.
- yöpöydät tahraiset
-hanat klähmäiset
-valokatkaisijat ja niiden ympäristö likaisia.
-ovenkahvat likaiset
-vessan seinien alaosissa on likaa
-hana likainen

Peili on puhdas ja lakanat. Suihkuhana on puhdas. Kyllä tämä huone siivottu oli, kun kerran vessapaperirullan pää oli taiteltu ja vuoteet sijattu.

En ole koskaan ollut likaisessa hotellissa.
En kai voi suoraan sanoa, mikä hotelli, mutta kolme ja puoli tähteä tässä oli netissä ja hotelli Suomessa.

Miksi taso on tällainen?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla sanoin sitten respaan tarkoin huoneen kunnon ja sen, ettei kyse ollut yhdestä siivouskerrasta, vaan selvästi siivottu huonosti pidempään. Kerroin joutuneeni itse siivoamaan.

Respa kiitti palautteesta ja sanoi, että kuinnittää huomiota siivouksen tasoon jatkossa ja tilanne paranee. Kuulemma siivous teetetään alihankintana.

Juu, ei puhettakaan hinnan alennuksesta tms.

Ap

Vierailija
42/50 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 21:23"]

Emme ole kehdanneet valittaa respaan. Tarttis kai aamulla laittaa palautetta, mutta minä itse kyllä ehdin jo pyyhkiä pahimmat sotkut, kun en olisi iljennyt täällä muuten olla. Täytyy katsoa ensi kerralla arvostelut netistä? Millä sivustolla on hotelliarvosteluja? Tämä on pikkupaikkakunnan ketjuhotelli. Milloinkaan aiemmin en ole ollut hotellin siisteyteen tyytymätön, mutta en juuri olekaan ollut hotellissa Suomessa. (Marskissa olen ollut muutaman kerran ja tyytyväinen siellä) Onko hotelleiden taso romahtanut? Onko siivousaika per huone.liian pieni? Ap

[/quote]

Jälkeenpäin on aivan turha valittaa. Respa varmasti siirtää teidät mukisematta toiseen huoneeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, vasta nyt huomasin päivämäärän :). Kuitenkin; jos teillä on jotain palautetta hotellin tasosta, kertokaa se heti eikä vasta lähtiessä. Silloin asialle on vielä mahdollista tehdä jotain ja kaikille tulee varmasti parempi mieli.

T. Respa

Vierailija
44/50 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellin johdon pitäisi säännöllisesti tarkistaa siivouksen taso huoneissa. Se olisi todella tärkeää.

Tai siirtyä ulkomaiden tapaan vain tippipalkkaan. Likaisesta huoneesta ei tippiä heru.

Vierailija
45/50 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 22:17"]Aamulla sanoin sitten respaan tarkoin huoneen kunnon ja sen, ettei kyse ollut yhdestä siivouskerrasta, vaan selvästi siivottu huonosti pidempään. Kerroin joutuneeni itse siivoamaan.

Respa kiitti palautteesta ja sanoi, että kuinnittää huomiota siivouksen tasoon jatkossa ja tilanne paranee. Kuulemma siivous teetetään alihankintana.

Juu, ei puhettakaan hinnan alennuksesta tms.

Ap
[/quote]

Lähes jokaisessa kommentissa sinua ohjeistettiin menemään samantien respaan kertomaan huoneen huonosta siis siivouksesta. Mikset noudattanut ohjeita?

Olitko lähinnä alennusta vailla?

Jos olisit kertonut asiasta eilen, olisit saanut viikonlopun siistissä huoneessa. Vaikeaa on kenenkään jälkeenpäin todentaa missä kunnossa huone on saapuessasi ollut, mikäli valitat asiasta vasta lähtiessäsi.

Vierailija
46/50 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kolmessa eri hotellissa siivoojana monta kesää, sitä hommaa kun koittaisi tehdä edes päivän, niin tajuaisi, miksi ne huoneet ei oo aina siistejä. Siivousaikaa tosiaan per huone ois periaatteessa 15 min, erikoishuoneissa sit hiukan enemmän. Siitä voi jokainen laskea, miten kauan on aikaa puunata hanoja, nurkkia ym. Kesäaikaan huoneet oli välillä niin sotkusia, et siivoomiseen meni tupla-aika, ellei enemmän, lapsiperheiden ja bilettäjien huoneet pahimpia.

Pelkkään petaukseen menee suht paljon aikaa, joten työtä ei todellakaan voinut tehdä niin huolellisesti ku ois halunnut. Lisäksi huoneet ei oikeesti oo puhtaita, ne vaan näyttää siltä. Ite kammoan hotelleissa käyttää esim. laseja, ne kun välillä vaan huuhdottiin ja kuivattiin edellisen asukkaan likaseen pyyhkeeseen, jos oli puhtaat lasit loppu.

Ja tosiaan, hotellihuoneiden siivoojista suurin osa on ulkomaalaisia, koska työ ei suomalaisille kelpaa. Mulla ei oo näistä ulkomaalaisista pahaa sanottavaa, ahkeria työntekijöitä, toisin ku jotkut suomalaiset kollegat...

Vierailija
47/50 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippipalkka olisi todellista tulospalkkaa.
Onpa kummaa, että Suomen hotelleissa on sottaisempaa kuin Välimeren maissa. Suomea kun on totuttu pitämään niin laadukkaana maana.

Vierailija
48/50 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneiden siivoustason laskeminen on väärästä kohdasta säästämistä. Eipä juuri huvita enää mennä huonoon hotelliin ja tulee kerrottua siitä muillekin.

Vierailija
49/50 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä katsotte hotellien arvosteluja?

Vierailija
50/50 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojille on mitoitettu niin tiukat aikataulut, että hyvä kun ehtivät sängyn pedata ja sen vessapaperin pääin taittaa. Pölyt siivotaan ovelta puhlatamalla, kun jo juostaan seuraavaan kohteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän