Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Leipäjonot vähentyneet Suomessa ja jäljelle jääneissä lahjoitetaan ei oota, samalla, kun avuntarve kasvaa myös tavallisilla työssä käyvillä ihmisillä

Vierailija
10.04.2022 |

Toimeentulotuki ei riitä perheelliselle. Suomessa on köyhyys nousussa.

Pitäisikö esim. Yrittäjien lyödä hynttyyt yhteen ja alkaa perustamaan lahjoituspisteitä. Lasten harrastukset, lelut vaatteet ruoka.

Eikös entin porvarihallitus ole ajanut näiden asioita parempaan? Nyt on lupa auttaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kallistuu ja tuet pienenee!

Vierailija
2/12 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että Suomen asiat lyötiin tähän jamaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole kiitollinen että kuitenkin saat jotain.

Koita tehdä itse kerrankin jotain, että elintasosi nousee.

Ainaista valitusta.

Vierailija
4/12 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole kiitollinen että kuitenkin saat jotain.

Koita tehdä itse kerrankin jotain, että elintasosi nousee.

Ainaista valitusta.

Silloin, kun työtä ei voi ottaa vastaan sen vuoksi, ettei ole varaa kulkea töihin, on jotain vialla!

Vierailija
5/12 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kato peitellä "kansojen ystävien" aikaansaannoksia, ei heitä saa nolata millään kilometrin pituisilla ryysyläis-jonoilla.

Vierailija
6/12 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa-ajan harrastukset kuten urheilu, trampoliinipuistot ja vaikkapa elokuvissa käynti pitäisi olla ilmaisia työttömille lapsiperheille. Myös työttömien lapset tarvitsevat viihdykettä ja harrastuksia elämäänsä näinä ankeina aikoina.

Vierailija
7/12 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjonojen määrä vähentyi osittain pandemian vuoksi (kokoontumisrajoitukset) ja osittain siksi, että ihmiset alkoivat ostaa enemmän "punalappuisia" tuotteita eli kaupoista ei jäänyt enää ylimääräistä lahjoitettavaksi.

Lasten harrastuksiin yms saa apua mm Hope ryltä. Lisäksi nykyisin lahjoitetaan tarpeetonta tavaraa netissä. Facebookissakin on monilla alueilla omat nk roskalavaryhmänsä. Lahjoitetun tavaran kerääminen moniltalahjoittajilta yhteen paikkaan on hankalaa, koska tarvittaisiin henkilökuntaa lajittelemaan käyttökelpoinen tavara roskasta sekä varastotilat lahjoitetuille tavaroille. Nämä taas maksaa. On siis järkevämpää, että lahjoitettu tavara menee suoraan lahjoittajalta tarvitsijalle. 

Vierailija
8/12 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista heikoimmassa asemassa ovat mielestäni sairauseläkeläiset, ne joilla ei ole voimia ja osaamista edes hakea mitään, eikä auttavia läheisiä ole. Eikä nyt edes puhuta mistään mt-ongelmista, vaan mielessäni on mm. yksi onnettomuudessa loukkaantunut, jonka vammat vakuutusyhtiö päätti johtuvan kaikesta muusta kuin siitä onnettomuudesta. Hänellä sentään on ne auttavat läheiset. Näiden kohdalla on vielä se ongelma, etteivät he pääse itse edes hakemaan ja ainakin EU-paketeissa kuulemma oli sääntö, että toisen puolesta ei saa ottaa. Yksi keliakiaa sairastava kävi sitten hakemassa noita kun itselle hänelle niissä ei ole paljon mitään, ja vei tälle toiselle, itse ei voi kyllä leipoa mutta muut auttavat. Sääntöjen vastaista ehkä, mutta moraalisesti mielestäni ihan oikein. Perheitä mielestäni tukee hopet sun muut,mutta nämä perheettömät sairaat ovat täysin omillaan. Itse olen oman apuni kohdistanutkin pääasiassa heihin, siivousapua, terveellistä ruokaa (myös herkkuja kohtuudella, leivon heille pakkaseen) yms. Itsellä on näitä autettavia jo suvussa kaksi. 

Vierailija
9/12 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla edes työtön, ettei rahat riitä lasten harrastuksiin. Lapset ovat syyttömiä

Vierailija
10/12 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäjonot vähentyivät, koska EU:n ruokakassien jako päättyi 31.3. .

Vierailija
11/12 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä töissä, mies työtön. Ei meidän rahat riitä enää kuin ennen. Jos maksat sähköt, vuokran yms. Ei rahaa jää kuin vähän elämiseen.

Vierailija
12/12 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritykset vain lahjoittaisivat lahjakortteja, joita saa vastaan tilitiedot näyttämällä, esim seurakunnan ruoka-avustukseen. Leipomoista leipää ja pullaa, joka ei ole mennyt päivän aikana kaupaksi yms.