Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikaa oli koulussa kiusattu kengistä.

Vierailija
03.10.2015 |

Käytiin viikolla ostamassa kengät 9v. pojalle. Sai itse valita mieluisensa ja päätyi näihin http://www.hm.com/fi/product/11896?article=11896-A#article=11896-B Minusta siis ihan tuollaiset peruskengät.

Koulussa oli sitten kiusattu niistä. On kuulemma ratsaskengät ja se on noloa kun ei kerran olla talleilla vaan koulussa. Eipä yllätä, että nyt lapsi ei halua käyttää niitä laisinkaan. 

Oikeasti, miksi kaikesta täytyy kiusata ja pilkata??

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Open yht

Vierailija
2/11 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

9v pojalle kenkät henkasta ja maukasta??

Ostakaa kenkät jatkossa stadiumilta tai xxl:stä tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuo jodhpurit eli yleisesti tallikenkinä käytetty malli. Nyt tosiaan pintamuotia ja näkyvät katukuvassa. Eli ihan käypät kengät ja kaverit eivät seuraa muotia!

Vierailija
4/11 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutte varmaan jossain perähikiällä? Meilläpäin lapset käyttävät laidasta laitaan uusia, vanhoja, merkki- tai halpiskenkiä. Onneksi en ole kuullut koskaan ketään kiusattavan vaatteistaan, että pitäisi olla jotain tiettyä. Luulen, että vaatteista kiusaajia katsottaisiin vähän vinoon... Säälittävää. Ehkä kasvatuksen puutetta. Tsemppaa lastasi, älkää missään nimessä muuttako tyyliänne muiden mukaan!

Vierailija
5/11 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön koulussa muutama vuosi sitten oli tyttöjoukko kiusannut poikaa kengistä. Luokan ope puuttui asiaan, puhui siitä koko luokalle ja laittoi viestin meille vanhemmillekin. Sanokaa opelle, että hänen tehtävänsä on puuttua asiaan, koska tämä tapahtui koulussa. Vaatteista ja ulkoasusta kiusaaminen on sopimatonta ja huonoa käytöstä.

Vierailija
6/11 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko jotenkin liian herkkä, mutta tuli kyyneleet silmiin. Pieni ihminen ajatellut että "vau, nämä ovat kivat kengät, ihana saada uudet " ja sitten kiusataan :( Minulle kävi usein ala-asteella noin. Musertava tunne, kun olet mielestäsi saanut hienot uudet vaatteet ja sitten ei voikaan käyttää kun pilkataan. Ota ehdottomasti opettajaan ja kiusaajan vanhempiin yhteyttä. Minun lapsuudessani kiusaamiseen ei juuri puututtu. Jos puututtiin niin siitä seurasi ainoastaan se, että opettaja piti puhuttelun kiusaajalle. Luulisi, että yhteyden ottaminen vanhempiin toimii paremmin. Sekin toki riippuu siitä, millaiset vanhemmat lapsella on. Jos minä olisin ollut kiusaaja ja mun vanhemmilleni olisi kerrottu, niin olisin saanut sellaiset huudot ettei olisi tullut mieleenkään enää kiusata.

Vierailija
7/11 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä. ihan normaalit kengät. jos olisi pinkit balleriinat niin joku voisi nälviä vaikka idioottimaista olisikin. en ymmärrä miten noista kengistä voi sanoa jotain pahaa.
olisikokiusaajan vanhemmat syyllisiä, olivat kiusaajan kanssa kaupassa ja haukkuivat siellä kovaan ääneen kaikkis vaatteita ja kiusaaja oppi siitä sitten mitä näistä vaatteista "kuuluu" sanoa? idiootit vanhemmat!

Vierailija
8/11 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka tietää noiden olevan ratsastuskenkien näköiset? Kuinka moni ratsastaa? Ainakaan pojista. Ikävää, mutta kannattaa jotenkin päästä tuosta yli. Koulussa tulee sanomista ihan kaikesta. Esim vaikka olisi samanlaiset verkkarit, niin väristä voi tulla sanomista. Verkkarimallista, uudempi tai vanhempi tai halvempi vaikka olisi samaa merkkiä ja melkein samaa mallia. Sanomista tulee aina, valitettavasti. Haukkuuhan aikuisetkin toisten tavaroita ja vaatteita vakka ei ehkä päin naamaa. Siitä ei pääse mihinkään.

Vierailija
9/11 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai nolot?
Minun 12 - vuotiaalla on lilat vastaavat (kavatit)
Ketään ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
10/11 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 18:25"]

Kuka muka tietää noiden olevan ratsastuskenkien näköiset? Kuinka moni ratsastaa? Ainakaan pojista. Ikävää, mutta kannattaa jotenkin päästä tuosta yli. Koulussa tulee sanomista ihan kaikesta. Esim vaikka olisi samanlaiset verkkarit, niin väristä voi tulla sanomista. Verkkarimallista, uudempi tai vanhempi tai halvempi vaikka olisi samaa merkkiä ja melkein samaa mallia. Sanomista tulee aina, valitettavasti. Haukkuuhan aikuisetkin toisten tavaroita ja vaatteita vakka ei ehkä päin naamaa. Siitä ei pääse mihinkään.

[/quote]

Kuulosti, että puolustin kiusaamista. Se ei ollut tarkoitus vaan tuoda koulutodellisuus esiin. Kiusaaminen on väärin aina ja pitää siihen muutenkin puuttua.  Mutta vaatteista ja tavaroista kommentoidaan aina. Sellaisen yläpuolelle kannattaa kasvaa.

Vierailija
11/11 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harrastan ratsastusta ja tallilla käytössä jonhpudit (eli samanlaiset kengät kuin pojallasi) ja saappaanvarret. Kisoissa taas nahkaiset saappaat.

Mun mielestä kaikki voi käyttää minkä laisia kenkiä kuin tahtoo, ja noihan on ihan tyylikkäät muussakin käytössä kuin tallilla!:)