Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka yksinäisiä työyhteisössä?

Vierailija
10.04.2022 |

Itse olen täysin yksin. Kukaan ei puhu kun pakolliset työasiat (jos sitäkään).
Toimistopäivinä (pakollinen 1krt/vko) mennään minusta mahdollisimman kauas istumaan tai jopa vaihdetaan toimistopäivää kun huomaavat että minä olen menossa x päivänä toimistolle.
Jos pyydän apua teamsissa, ei vastata tai vastataan useamman tunnin päästä.

Yksin puurran hommia (minulle uusia) eikä kukaan oikeen olisi halunnut perehdyttää. Perehdytys hoidettu nopeasti tyyliin 30minuutissa eikä kaikkia asioita edes perehdytetty.

Ahdistaa ja olo on todella kurja. Nytkin itkettää pelkkä ajatus ens viikosta. Toimistopäivät pahimmat kun pitää pidätellä itkua. Kotona tulee itkettyä päivän mittaan ainakin kerran.

Onkohan muita yksinäisiä? Miten olet pärjännyt?
Kyselenpä samalla, että mitä tekisit tilanteessani?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ikävä työyhteisö! Oletko jutellut esimiehen kanssa?

Vierailija
2/26 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Koulutuksissa kun jakaudutaan ryhmiin, niin minä olen se joka jää aina yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kylmää kohtelua ja yritän olla välittämättä. Tietysti se tuntuu pahalta jos ihmiset eivät pidä. Vika ei ole sinussa.

Vierailija
4/26 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko kysyä apua esimieheltäsi?

Tsemppiä. Tilanne on kurja.

Vierailija
5/26 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ikävä työyhteisö! Oletko jutellut esimiehen kanssa?

Kerran olen joo, mutta ei johtanut mihinkään eikä oikeen ottanut kantaa tähän yksinäisyyteen. Perehdytyksee kommentoi vaan että pitää itse olla altiivinen ja kysellä. No, vaikka kyselen niin voin joutua odottamaan tunteja vastausta jos edes sellaisen saan. Pitää kuulemma kysyä uudestaan. Juu, tottakai. Sit ehkä 2-4 kyselyn jälkeen saan jonkun vastauksen ja sekin voi olla hyvin lyhyt eikä kerrota kaikkea.

Ap

Vierailija
6/26 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa aikuisuuteen, tuohon maailman yksinäisempää rooliin, jossa ei ole enää äiti, eikä opettaja pitämässä kädestä kiinni. Kollegasi on ylikuormitettuja, eikä heillä ole sitä aikaa sinulle? Suuntaa katseesi esimieheen ja jos hänelle puhuminen ei auta otat käyttöön ns yhden yli periaatteen ja puhut esimiehesi esimiehelle, jne…

Vierailija
7/26 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut. Olen noin 5,5h päivästä puhelimessa ja palavereja palaverien perään enkä ehdi jokaiseen kysymykseen heti vastaamaan, mutta pyrin tekemään parhaani.

Vierailija
8/26 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakollinen 1krt/vko🤣 Pitäisikö sinun hakeutua työkyvyttömyyseläkkeelle?

Vierailija
9/26 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitko itse valmis ilmaiseksi lapsenvahdiksi? Miksi sinut palkattiin? Helpottamaan ylikuormitusta? Mitä ihmisiä kuuntelee kaikki on jossain ylikuormitus tilassa ja loppuun palamisen partaalla ja siinä tilanteessa harva on valmis ottamaan itselleen lisäkuormaa. Vika ei ole sinussa vaan siinä yrityksen johdossa.

Vierailija
10/26 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti tulva nykyään ihan hirvittävä. On teamsia, sähköpostia, wa, jne…pakko pistää niitä kiinni että saa jotain edes tehtyä ilman keskeytyksiä.

Vierailija
11/26 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisitko itse valmis ilmaiseksi lapsenvahdiksi? Miksi sinut palkattiin? Helpottamaan ylikuormitusta? Mitä ihmisiä kuuntelee kaikki on jossain ylikuormitus tilassa ja loppuun palamisen partaalla ja siinä tilanteessa harva on valmis ottamaan itselleen lisäkuormaa. Vika ei ole sinussa vaan siinä yrityksen johdossa.

Lisärekryjä tehdään yleensä ihan liian myöhään jolloin kaikkien työt on jo ihan kaaoksessa ja ne lisäkädet jää omilleen. Munkin perehdytettävä laski esim että päivässä tulee yli sata puhelua. Saipahan heti oikean kuvan työstä🤣

Vierailija
12/26 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viesti tulva nykyään ihan hirvittävä. On teamsia, sähköpostia, wa, jne…pakko pistää niitä kiinni että saa jotain edes tehtyä ilman keskeytyksiä.

+ puhelut. Pakko pitää äänettömällä ja vastata sitä mukaan kun sattuu ehtimään.

Vierailija
13/26 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tuli yli reippaana ja aktiivisena porukkaan, jotka olleet yli rasittuneita ja leipääntyneitä jo vuosia?

Vierailija
14/26 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yleistä. Meillä prehdykset menee noin, on käytäntö, kaikkea ei kerrota. Itse kaiveltava tietoa tai kantapään kautta, jos tekee virheen.

Vierailija
15/26 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille, että kukaan ei vastaa sulle Teamsissä, on paljonkin mahdollisia syitä, tässä muutama miksi itse en vastaa tai vastaan viiveellä:

Kysyt sellaisia asioita joihin löytyy vastaukset intrasta tai ne voisi helposti googlettaa. Minulla on työkaveri joka yhdessä vaiheessa kysyi jatkuvasti minulta sähköpostiosoitteita, jotka löytyvät netistä. Pari kertaa jaksoin vastata ja sitten sanoin suoraan, että löydät ne kyllä itse paikan verkkosivuilta, minäkin joudun ne aina sieltä etsimään.

Kysyt kysymyksiä joihin sinulle on jo pariin otteeseen aiemmin vastattu, ja muut ovat kyllästyneet. Edellä mainitsemani työkaveri kysyy parin kuukauden välein erästä asiaa, jonka olen hänelle neuvonut jo vähintään 5 kertaa aiemmin. Sen sijaan että hän kirjoittaisi ohjeet ylös itselleen, hän vain aina kysyy asiasta uudelleen. Vastaan hänelle nykyään hyvin hitaasti tai saatan kokonaan unohtaa vastata, kun hän taas kysyy.

Kysyt työkavereilta asioita jotka eivät kuulu heille tai joita sinun pitäisi kysyä esimieheltäsi. Työkaverini tykkää pohtia ääneen kanssani mitä hänen pitäisi tehdä asioille x ja y, jotka eivät liity työhöni mitenkään. Hän voi viettää viisi minuuttia pohtien sitä pitäisikö hänen lähettää joku saapunut sähköposti eteenpäin tietyille henkilöille vai ei, ja odotan koko ajan mikä tässä oli se minua koskeva pointti, kunnes tajuan ettei sitä tule, ja keskeytän jaarittelun hänen mielestään varmaankin tylysti. Täysin turhaa aikani tuhlaamista.

Vierailija
16/26 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole edes työkavereita, on vain esimies ja yli alihankintana töitä tekevä tyyppi, jonka kanssa on palaveri satunnaisesti, jos hän on samassa projektissa.  Suunnittelualalla näin pienet yritykset on yleisiä.  Asiakaspalveluakaan ei ole juuri lainkaan, minä vain suunnittelen ja pomo hoitaa itse lähes kaikki kontaktit.  

Vierailija
17/26 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 lisää, että perehdytys oli ok, mutta edeltäjäni ei tehnyt ihan samoja tehtäviä, Minä olen joutunut neuvomaan esimiestäni itse aika paljon ja edeltäjäni koulutus oli jo sen verran vanhaa, että hän esim. käytti ohjelmia hyvinkin vanhanaikaisella tavalla ja esimiestäni olen varovasti opettanut nykypäivään. En ole häntä edes nuorempi, mutta minun koulutus on tuoreempi ja esimies ei lähde mihinkään koulutuksiin, jos amla ei sitä vaadi, minä olen saanut luvan käydä koulutuksia, jos ne eivät maksa paljon tai ovat ilmaisia. Olen opiskellut työn ohessa lisää omalla ajallani. Mä voin olla päiviäkin, ettei ole mitään kontakteja kehenkään.  On jopa käynyt niin, että asiakas on halunnut minut palaveriin, tai minun tekemään jonkun homman, mutta pomo "ryöstää" ne minulta. Yksi nyt jo eläkkeelle jäänyt yhteistyökumppani sanoi, että pomo vähättelee minua kentällä vieraammille, mutta heille lähimmille kyllä kehuu.  

Vierailija
18/26 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+ puhelut. Pakko pitää äänettömällä ja vastata sitä mukaan kun sattuu ehtimään.

Ja blokata viestejä joihin se vastaus on helppo löytää esim ihan vaan avaamalla netin.

Vierailija
19/26 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sille, että kukaan ei vastaa sulle Teamsissä, on paljonkin mahdollisia syitä, tässä muutama miksi itse en vastaa tai vastaan viiveellä:

Kysyt sellaisia asioita joihin löytyy vastaukset intrasta tai ne voisi helposti googlettaa. Minulla on työkaveri joka yhdessä vaiheessa kysyi jatkuvasti minulta sähköpostiosoitteita, jotka löytyvät netistä. Pari kertaa jaksoin vastata ja sitten sanoin suoraan, että löydät ne kyllä itse paikan verkkosivuilta, minäkin joudun ne aina sieltä etsimään.

Kysyt kysymyksiä joihin sinulle on jo pariin otteeseen aiemmin vastattu, ja muut ovat kyllästyneet. Edellä mainitsemani työkaveri kysyy parin kuukauden välein erästä asiaa, jonka olen hänelle neuvonut jo vähintään 5 kertaa aiemmin. Sen sijaan että hän kirjoittaisi ohjeet ylös itselleen, hän vain aina kysyy asiasta uudelleen. Vastaan hänelle nykyään hyvin hitaasti tai saatan kokonaan unohtaa vastata, kun hän taas kysyy.

Kysyt työkavereilta asioita jotka eivät kuulu heille tai joita sinun pitäisi kysyä esimieheltäsi. Työkaverini tykkää pohtia ääneen kanssani mitä hänen pitäisi tehdä asioille x ja y, jotka eivät liity työhöni mitenkään. Hän voi viettää viisi minuuttia pohtien sitä pitäisikö hänen lähettää joku saapunut sähköposti eteenpäin tietyille henkilöille vai ei, ja odotan koko ajan mikä tässä oli se minua koskeva pointti, kunnes tajuan ettei sitä tule, ja keskeytän jaarittelun hänen mielestään varmaankin tylysti. Täysin turhaa aikani tuhlaamista.

Töissäni oli tuollainen joka onneksi lähti uuteen työhön. Oli muka valtavan osaava mutta käytännön työt olivat vuosia olleet muilla. Sitten kun palasi opintovapaalta töihin kyseili pidäkkeettä kaikesta.

Lähtiessään sai suoraan vakipaikan muualta. Saa nähdä löytyykö sieltä kyseltävä, jolta imee apua jokaisessa työtehtävässä viikosta ja kuukaudesta toiseen. Epäilemättä tekee valtavan haloon, kuinka osaava onkaan, vaikka todellisuudessa kyselee vaan.

Vierailija
20/26 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vinkki vielä jos ap lukee tätä. Sen sijaan että pommitat jatkuvasti muita kysymyksillä, sovi työkaverin kanssa vaikkapa vartin palaveri jossa voit kerralla käydä läpi muutaman asian. Ja oikeasti yritä itse olla mahdollisimman aktiivinen tiedonetsimisessä. On inhimillistä että kuormittavassa työtilanteessa työkaverit eivät jaksa pitää kädestä ketään, he varmasti arvostavat jos osoitat jotenkin että olet yrittänyt itse ensin ratkaista asiaa ennen kuin käännyt heidän puoleensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi