* SYYSpoppoo-04! *Torstaina
Kommentit (27)
Tarvitaan pokkaa, jos istuu ruuhkabussissa käytävän puolella vallaten laukullaan sen toisen tyhjän penkin. En ymmärrä! Minä pääsen aina istumaan, kun tulen alkumatkasta kyytiin, joten mulla ei ole ongelmaa. En vaan ymmärrä miten kukaan kehtaa.
Mun kuulokkeissa soi James Blunt, uusin suosikki:) Mulla on paha tapa kuunnella hyvät biisit ja levyt ihan puhki ja sitten kestää kauan, että viitsii taas kuunnella:)
Oma napa, paras napa:)
T: Ynis
Ilma näyttää kirkastuvan, josko puistoon päästäis. Taaperokerhoon sitten, jos sade tulee. Mikään ei huvita, mitään ei jaksa. Pyykkien lajittelukin tuntuu suurelta voiman ponnistukselta, saati sitten muut työt.. Illalla tuntui, ettei jaksa jalkaa liikuttaa tai kättä nostaa. Yöllä valvoessani mietin kauhun sekaisin tuntein, että kohta sitten valvotaan vauvan kanssa..näin ainakin luulen. Viime yönäkin oli sellainen melske aina kun olin hereillä.. :-(
Ynis, oon miettiny samaa, et miten kehtaa sitä kassiaan ihmiset istuttaa ja viedä paikkaa muilta matkustajilta. Kai sitä vois sanoa, et anteeks, pääsisinkö istumaan.. Mulla se ongelma, et en kehtaa paikkaa pyytää vaikka oon raskaana ja maha sen verta pieni, et kukaan ei tajua sitä tarjotakaan, kun takin alta ei edes huomaa, jos ei tiedä. Sit yritän näyttää mahdollisimman kärsivältä ja mahakkaalta ja toivon, että saisin paikan..olen vähän tyhmä. Voishan sitä pyytää paikkaa, mut jotenkin inhottaa herättää huomiota täydessä ratikassa!
Jos tänään sais Nean vaatekaapin siivottua ja vauvan vaatteet lipastoon.. Mies saa käydä Nekun kans ruokaostoksilla.. Sellanen olo, et vois vaan maata sohvalla ja lukea kirjaa tai kattoa telkkaria ja joku vois hoitaa kodin ja lapsen. Turha haaveilla. Kohta marssitaan kohta puistoa.
Leanna, tuuhan kertomaan neuvolakuulumiset! :)
Hei, missä vaiheessa pitää uudelleensynnyttäjän lähteä sairaalaan? Kuka muistaa, et kauan pitää supistella jne???
Nyt taas kutsuu Nekku ja kirjastonkirjat.. Hyviä vointeja kaikille!
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv33+5
Pieni tauko neuvolanpidossa, ehtii jotain tänne jutustella. Mitään positiivista sanottavaa ei kyllä tunnu minulla olevan, ketuttaa oikeastaan kaikki. Miehen selkä huolestuttaa, tosi kovia kipulääkkeitä joutuu syömään ja on ihan tokkurassa niistä illat. On se aikaisemminkin oireillut, muttei koskaan näin pahasti. Ja tietenkin juuri nyt, kun on remontti, taapero ja vaimo raskaana :( Ei voi kuin toivoa, että alkaa kohtapuoliin paranemaan eikä miestä viedä leikkauspöydälle.
Venna nukkuu mummolassa liian vähän ja aamut on yhtä itkua. Takertuu päiväkodissa kaulaan, ei haluaisi jäädä. Ymmärtäähän sen, kun väsyttää. Varmaan myös se vaikuttaa, että itse oon vihainen kuin ampiainen aina aamuisin kun isovanhemmilla on tuhat ja yksi asiaa jo ennenkuin on itse ehtinyt kunnolla herätä. Ja sitten lähes tunnin aamulenkki mummola-päiväkoti-työpaikka. Yritän kyllä tsempata ja typylle annetaan extrapaljon läheisyyttä iltaisin, mutta silti tietysti vaikuttaa tämä poikkeustila.
Enkeli, Vennakin parkkeerasi päänsä n. vkolla 20 niin alas, että itsekin tunsin pään olevan alhaalla (niin, omalääkäröin itseäni tutkimalla itse kohdunsuun tilannetta...). Ja supistikin vähän väliä. Eipä ois silloin uskonut että yli lasketun ajan mennään ja vieläpä 27h synnytetään. Suhtauduin kyllä todella huolettomasti niihin supistuksiin silloin, nyt alkaa pikkuhiljaa olla taas samaa repimistä alavatsalla enkä oo ihan niin huoleton tällä kertaa. Jaksamista ja otahan rauhallisesti, ylimääräiset siivoilu-silittely-yms-ajatukset pois!
Nyt täytyy jatkaa töitä.
Ai niin mimmu, kysy vaan s-postissa, voin ainakin yrittää auttaa ja etsiä tietoa. Palstaa luen niin hätäisesti nykyisin että paljon asiaa menee " ohi korvien" .
- tea -
Viime yö vaihteeksi hyvä. Kasilta on herätty, no minä havahduin aiemmin jo kun mies oli noussut. Tiesinkin, että tänään nukutaan pitkään, pidempään kuin kuuteen kun eilisen unisaldo oli vähäinen. Onni nukahtikin kymmenessä minuutissa illalla.
Onneksi näin. Meillä on lääkäri kello 11 ja nyt ainakin pitäs Onninkin jaksaa siellä olla kun on nukkunut hyvin eikä ruoka-aika paina niin päälle.
Tuo kassien kuljetus. Minäkin kyllä luon vihjailevia katseita niitä kohti, jotka kasseillansa täyttää yhden penkin vieressään. Mutta muistan itse olleeni teininä samanlainen:) Niin urpo ja ujo, etten halunnut ketään outoa mun viereen ja siksi parkkeerasin aina istumaan siihen käytävän puoleiselle penkille:)
Tealle jaksamista rempan ja kaiken muun kanssa. Jo ilman raskauttakin tuossa olis jaksamista. Nimimerkillä 5kk vanhempiensa luona taaperon kanssa asunut, huonoselkäinen;)
Nyt pitää laittaa tukka ja valmistautua vaikka pihalle hetkeksi ennen lääkäriä. Onni tuossa mielipuuhassaan; tyhjentää työpöydän laatikkoa kumeista, kynistä ja muusta romusta. Kyselee mitä ne on ja sitten kohta kerää kaikki takaisin.
T-P
sanoin eilen etten tänne ehdi mutta tuli teitä ikävä...
voi video! Valvoin koko yön taas!!!!! Ei väsyttänyt yhtään, ei siis tippaakaan, eiliset 2h päikkärit kostautui, ja pyörin ja pyörin ja vauva potki ja välillä kävin syömässä ja täällä netissä ja menin taas takas pyörimään. Mulla tää maha-asukki on poikittain, tai tuntuu et se olis nyt sillain vähän vinossa, että se tekee nukkumisen ihan mahdottomaksi. En voi maata selällään kun sattuu, ja kyljellään kun koitan olla vauvalla menee ilmeisesti joko pää tai jalat lyttyyn ja se potkii ihan HIRVEÄSTI. Menin aamuyöstä miestä vasten peiton alla lämmittelemään, sekin heräsi kun sai parisataa tujua potkua selkäänsä..... Mikähän ikiliikkuja ja yökukkuja mulla oikein on mahassa?
Tealle voimia, ei ole helppoa sullakaan! Toivottavasti mies siitä pian paranisi.
Mäkin mietin tota koska pitää lähteä sairaalaan. Jos öttikseltä kysyttäis niin aika pian varmaan kun alkaa supistella.... :) Mulla nyt ei ole kiire, ellei tää kaveri tule ulos jostain navan reiästä tai kyljen kautta, mun on jo alkanut pelottaa ettei tää käännykään lähtöasemiin. POitsu oli sillon aikanaan jo tässävaiheessa ollut pitkään pää alaspäin...
Meidän pitäis jo olla perhekahvilassa, mutta oli pakko huilia aamun tunnit. Vieläköhän sinne ehtisi...?
niin, se kattomies kävi eilen joo, ja ihan ok tarjous saatiin siltä. Tosin vasta ens huhtikuulle, nyt myydään jo kevättä! Pyydetään vielä muualtakin, mutta jos tämä on linja kaikkialla niin toivotaan ettei sada paljon nyt syksyllä...
tänään 11vuotiaan kummitytön kanssa pizzalle ja jädelle. Kivaa!!!
voikaa hyvin!
äitikuu
miten on muka joka päivä niin kiire ettei kirjoittaa ehdi?
Päätin pitää tänään etäpäivän, eli tarkoitus olis saada aika paljon läksyjä ym. tehtyä. Ärsyttää vaan, kun meillä on jonkin verran etätehtäviä, oisin halunnu tehdä ne yksin, mut en kehdannu sanoa sitä kaverille. Nyt on sit aina tosi hankala sopia et koska tehdään, kun en kuitenkaan koulun jälkeen halua jäädä... Mun ois vaan paljon helpompi tehdä yksin ni voin vaikka iltaisin niitä sitten väkertää.
Enkelille kovasti jaksuja! Voisin lahjoittaa sulle mun viime yön, eka vessareissu vasta puoli kuudelta! Muutenkaan tämä vauva ei öisin potki ollenkaan, nyt aamulla on vilkasta ja sit illalla kanssa... Idakin on nukkunu kolme viime yötä tosi hyvin, vasta kuuden jälkeen on kömpiny tyynyn kanssa meidän sänkyyn. Edellisyönä kyl heräsin ku oli vaikea hengittää ja kuuma, no mies oli laittanu tyynynsä ja päänsä mun mahan päälle... Että niin rauhallinen nukkuja on tuo herra!
Mäkin sain vauvanvaatteet pestyä, tuntuu vähän hassulta olla näin ajoissa mut onpahan tässä kuitenkin koulun kanssa kiirettä ihan loppuun asti. Ruotsintentin saan tehdä aiemmin ku muut, kysyin samaa englanninopettajalta, lupas kyllä että voin tehdä aikaisemmin mut samaan hengenvetoon valitti et miten kova vaiva siitä on tehdä toinen koe yhdelle oppilaalle jne. Tuli sellanen olo et antaa olla vaan, mä tulen englannintenttiin 19.12 jolloin rv 39+4... Joulukuussa mulla on näillä näkymin 6 tenttiä et eipä pahemmin varmaan vauva-asioita oo sit aikaa miettiä...
Mä jo välillä mietin et mun pitää lopettaa bussilla kulkeminen kun toiset ihmiset ärsyttää niin paljon! Just toi kassijuttu, sit se et ku bussin etuosassa olis tilaa, ni vanhukset rynnii kauppakassien kanssa kohti bussin takaosaa ja sit mulkoilevat jos ei istumapaikkaa löydy. Lisäks ärsyttää vielä se, et kun kauppatorilla bussi saapuu pysäkille ni kaikki tunkee samaan aikaan sisään kun ei se bussi lähde siitä ennen kuin pysäkillä olevat on päässeet kaikki sisään! Huh, kaikki patoumat tuli nyt purettua :D
Sain neuvolasta sen esitietolomakkeen, missä kysytään nimiehdotukset vauvalle eikä todellakaan päästä miehen kans yhteisymmärrykseen. Tytölle olis nimi mut pojalle ei, ja kun ultrassa vielä veikkasivat poikaa... Olisko jollain hyviä ehdotuksia? Mies hylkäsi kaikki mun ehdotukset ja mä kaikki miehen ehdottamat (ne kaksi siis).... Onhan täs aikaa vielä, mut silti...
Mun äiti tulee illalla käymään, olivat su-ti laivalla ja tukholmassa, ja nyt tulee sitten tuomaan tuliaisia... Idalle olivat kuulemma ostaneet pienen sateenvarjon, sitä Ida onkin toivonut.
Ida juttelee tosi hauskasti nykyään, eilen aamulla ku käveltiin päiväkotiin niin näytin isoa pakettiautoa Idalle et kato kun on iso auto. Ida totes et mitä ihmeellistä siinä on??? Lisäks isälleen totes, et hyi yäk lopeta ku mies tuli parvekkeelta tupakalta... suinkaan en ole opettanu Idaa sanomaan hyi aina ku mies tupakoi.... ;)
Leanna: Jos oikein muistan niin eikö teidän pojat käy puistotädillä? Miten pitkiä aikoja ovat kerrallaan ja kuinka monta päivää/vko? Mä kun ajattelin et Ida menis ens vuoden alusta puistoon, vaikka muutamana päivänä viikossa...
Joopa joo, paljon olisi ollut muutakin mut nyt en enää muista. Ruotsintehtävien kimppuun... blaah...
Petra, Ida ja vauva 28+6
...Pojat on puistossa noin 2h/päivä.Nyt kun syyskuu oli kaunis ja lämmin olivat välillä runsaat 3 tuntiakin.Tykkäävät kovin ja ovat hirrrrmu nälkäisiä kotiin tultaessa.Tanssivat,laulavat,loruttelevat myös,ulkopuuhien lisäksi.Kivaa on!
Nla kuulumisia.
Syke löytyi,145/min
painoa tullut jo 3 kg(voi ei)
Kaikki muutenkin hyvin!
Tuli vaan tosta sykkeestä sellanen olo että on kuitenkin poika...kun tyttöä olen ajatellut.Tyttö fiilis ollut...
No sopiihan se,3 tyttöä ja 3 poikaa.Itsekkäästi toivoisin sitä pientä prinsessaa.
Pääasia kuitenkin että kaikki hyvin!
täytyy mennä ottamaan ruoka uunista!
Kalaa,nam!
Leanna jne
Neuvola takana. Mulla on näköjään pienempi maha kuin ekaa odotaessa tässä vaiheessa.. Jännä, kun ajattelin et varmaan kasvaa suuremmaksi nyt. Kyllä mullakin on sellanen 12 kg tullu painoa raskasuaikana, tosin siihen on jymähtänyt kun kuukauteen on tullu alle kilo lisää.
Tuosta sairaalaan lähdöstä piti kysyä itsekin neuvolassa mut kun en laittanut paperille niin tietty unohtu. Mut kannattaa varmaan ajoissa soittaa synnärille, antavat sit ohjeita.. Ja riippuu varmaan myös matkan pituudesta sairaalaan.
Tää vauveli ei varmaan oo tosiaan vielä turhan alhaalla kun viime yönäkin sängyssä 22-07 nousematta WC:hen... Heräilin tosin mut ei pahemmin tuntunut niin jäi käymättä vessassa. Unia Enkelille ja muille valvoskelijoille toivotellen. Mulla näköjään joka toinen yö parempi, joka toinen huonompi nukkumisen suhteen. Varmaan toi yks yö jättää aina niin univelkaa et toisen jo nukkuu " väkisin" .
Onko kokemuksia kannattaako tuoda vauvansänky esiin jo ennen kuin vauva tulee vai vasta kun todella vauva tulee kotiin? Ollaan vähän eri linjoilla miehen kans joka ei halua sänkyä etukäteen et poika kiipeilee siinä.. Kun itse taas ajattelisin et tekisi hyvää pojalle tottua sänkyyn jo etukäteen.. Kertokaa kokemuksia.
Nyt lopettelen tuli taas tuota oman navan ympärystä.
Hyviä vointeja ja unia ja supistukset vielä pois. HUS HUS
Reeli, Lenni ja masukas 34+5 joka kovasti potku tuulella.
Moelmmat lapsukaiset nukkuu. Mies tekee ruokaa. Mies on sairaslomalla, sillä on selkä jumissa. No tuntuu siltä että kuolemaa tekee kun koko ajan valittaa ja oikein mitään ei muka pysty tekemään. Nyt käskin että menee ruokaa tekemään.
Synnyttämään lähtemisetä. Kättärin ohje oli että uudelleen synnyttäjällä kun on supistellut tunnin ajan ja supistusten väli on 10 minuutin (vai oliko se 5minuutin välein). Ja minähän en tällä ohjeella edes sairaalaan ehtinyt =) Ja vaikka ensimmäisestä kipeästä supistuksesta oisin sairaalaan lähtenyt en ois ehtiny.
Paljon oon viime aikoina miettinyt lasten lukumäärää. Mies kuulemma haluaa vielä yhden lapsukaisen. Itselläni on vaan sellainen olo etten todellakaan uskalla. Kait se ois aika harvinaista että uudestaan kävis tolleen, mutta siltikään en uskalla edes harkita että jossain vaiheessa tulis kolmas lapsi. Sen verran toi pikainen kotisynnytys pelottaa.
Veeti on alkanut koko ajan puhumaan enemmän. Nyt sanoo jopa 2 sanaisia lauseita vauva nukkuu yms. Mutta silti puhe on aika epäselvää, mutta eiköhän tuo pikku hiljaa ala enemmän puhumaan.
Nyt syömään. Palailen.
Öttis, Veeti ja Venla 1kk&päivä
Aamulla miedän pitimennä naapurin kans avoimee päiväkotii.oon käyny siel joskus pojan kans mut nyt on jääny ku ei ole niit tuttuja!Hirmu kiireellä vein pojan tarhaa ja meille aamupalat ku 10piti lähtee.Naapuri oli menny cittarin avajaisii ja seiso kassa jonos 1h40min!!!2lapsen kans!Ei sit ehitty avoimee :-/ Ois ollu ilmaa puistoo mennämut ei sit huvittanu,käytii Lindexil ku siel oli ihan hyvä tarjous lastenvaatteis ja matkal on sellanen puitoaukio ni siin ulkoilii reilu ½tuntii,typy juos rappuja ylösalas..poika tykkäskans pienenä siin urheilla :-) Sit kävästii viel naapuris munkkikahveilla,kun hän vihdoin pääs kaupast ulos!Ihan uskomatonta et niinpaljo väkee,arkipäivänä!Onneks en lähteny sinne!
Kiitos bussi-ihmisille..tuli taas mieleen et en muuta sinne minne metro ei kule!Oon aatellu et niin kauan ku on rattaat ni ei pelkän bussin varaa,mut tulinyt mielee ne ihanat ruuhkabussit :-/
Mulla on kyllä väärä mies tuossa vauva-asiassa!Nyt taas jotenki vauvajutut masentaa ku oikeesti olin aatellu et kolmas tulis ja tässä ajassa et saa sen saman rahan,mut ei sitte tule ikinäenää!Kai se nyt tuntuu enempi ku aika loppuu...pitäs miehen mieli muutaa ja saada vauva alulle ja äippälomaalkuu ennenku typy täyttää 3..
Unettomuutta taas...Eilen ei meinannu uni tulla.Sit aloin miettii et jos en nuku,tulee taas migreeni ja nukutti viel vähempi!Nukahatmistabut loppu ja en voi omalekurilt pyytää ku se pitää suunnillee narkkina jos niit joskus käyttää!Mitenhän pääsis jolleki toiselle lääkärille?!
Nyt sataa,just paisto tosi nätist..
Huomen pojan tarha kiinni,toiv.päästää ulos!!!
Eipä taas pääs toimi mikää,pinon kyl luin...
jatu
pitäis lähteä kohta Idaa hakemaan... Sain tehtyä englannin ja ruotsin läksyt, tilinpäätösanalyysin etätehtävän ja pari muuta pikkuhommaa. Lisäks imuroin ja viikkasin vauvan vaatteet laatikkoon... Mä haluan ne vaatteet kaappiin mut ei ole yhtään kaappitilaa vapaana ja toi laatikosto on ihan ok, mut en ole vaan tottunu siihen...
Mulla ei ole mitään tietoa koska uudelleensynnyttäjän pitäis sairaalaan lähteä... Jos oisin Idasta noudattanu ohjeita ni oisin saanu mennä sairaalaan aamulla klo 9 ja Ida synty vasta yöllä klo 2.23. Synnytyksen kestoksi mulle on kuitenkin laitettu reilu 9h vaikka säännölliset supistukset alko heti aamuviideltä... vähän hidasta touhua :) mut sairaalaan menin joka tapauksessa 6h ennen ku Ida synty, se oli ihan hyvä aika...
Leanna: Kiitti vastauksesta, talvella tietty sit eri jos on oikeen kova pakkanen... Ida kyllä tykkää touhuta ulkona tosi paljon, ja muutenkin on kovasti tota meidän lähipuistoa kehuttu.
Jaaha, nyt sitä neitiä hakemaan.
Petra
en ajatellut poikia viedä sinne joulukuussa olllenkaan.Kun aamut niin pimeitä ja puisto alkaa jo klo 09.Meilläpäin puisto auki 9-12.30.
Silloin kun tytöt olivat pieniä ja puistossa,en myöskään vienyt joulukuun aikana.Harvemmiten silloin edes lunta maassa ja niiiiin pimeää tosiaan...
L
Oho, iltaa kuitenkin:) Eka taistelu taisteltu, onneksi ei kotimatkalla kuitenkaan. Leluista tappelevat aina.
Enkeli, eikö sua saa millään lepäämään:) Vauva pärjää, vaikkei vaatteet oiskaan viimeisen päälle silitettynä! Sanoo hän joka ei koskaan silittänyt vauvanvaatteita:) Sairaalasta kotiuduttua voi myös olla aikaa ja voimia tehdä enemmän. Jos vauva nukkuu paljon (sitähän ei kukaan tiedä). Koita pystyä asennoitumaan niin, että teette vain ihan pakolliset asiat. Uskon, että se on rasittavaa, mutta pääsisit ehkä kuitenkin helpommalla.
Reeli, kyllä minä toisin sängyn aikaisemmin, että ehtis tottua siihen. Varsinkin jos on pelko sinne kiipeilemisestä, niin ehtii opettaa, ettei saa tehdä niin.
No niin, ei mun anneta kirjottaa.
Kysyn kuitenkin nyt, että asuuko kukaan lähelläkään Mikkeliä? Ei taida. Olen työmatkalla kohtapuoliin siellä päin.
Lapsoset on isin kanssa olkkarissa joten hyökkäsin koneelle kirjoittelemaan.
Päivällä piti vaikka mitä kirjoittaa mutta nyt lyö pää aivan tyhjää.
Me oltiin tänään aamulla käymässä siellä vuosaaren sittarissa ja porukkaa oli siellä ihan sikana. Veetikin jopa malttoi olla aloillaan vaikka aikasta kauan kassa jonossa meni.
Enkeli koita saada levättyä. Ja kuten Ynis sanoi ei vauva välitä vaikka vaatteet eivät ole silitetty. Meilläkään ei ikinä ole vauvan vaatteita silitetty. Mä en jaksa todellakaan silittää.
Mua on viikonlopusta ja jo viikonloppuna ottanut aivoon miehen äiti. Kutsuttiin se tänne ristiäisiin ja synttäreille (meillähän oli häneen välit poikki 1 1/2 vuotta, mutta ollaan nyt oltu edes jossakin väleissä). No hän tuli tänne juhliin ja koko viikonlopun aikana ei sanonut minulle sanaakaan (ja he olivat täällä ihan koko lauantain ja sunnuntain). Tuntui todella pahalta ja tuntuu edelleenkin. Mies kyllä hänelle sanoi asiasta, mutta ei tuo noteeraanut asiaa mitenkään.
Meillä pinot uhkaavasti pienenee. Pitää itse yrittää enemmän kirjoittaa. Päivisin ei vaan tuppaa olemaan aikaa.
Meillä yöt menee Venlan kaa edelleen tosi ihanasti. Eilennäkin meni ennen yhtätoista nukkumaan ja heräsi 5.30 joi maidon ja nukahti kunnes heräsi 8.30.
Veetillä ei edelleenkään mustasukkaisuutta ole havaittavissa. Siskoa hoitaa ja pussailee. Kovasti yrittää aina siskolle tuttia tunkea suuhunsa. Ja aina vaipan vaihdon yhteydessä tulee hokemaan kakka kakku, jotenkin luule että siskolla on joka kerta kakka vaipassa. Eilennä Veeti myös halusi antaa siskolle maitoa pullosta. Venla oli mun sylissä ja Veeti istui vieressä ja piti pullosta kiinni. Oli aika söpön näköistä. Paljon annetaan Veetin osallistua vauvan hoitoon ja edelleen Veeti saa meiltä paljon huomiota ja tehdään juttuja vain Veetin kanssa.
Nyt ottamaan pyykit koneesta ja antamaan Veetille iltapalaa.
Öttis
Aikalailla nämä on menneet mini kokoisiksi. Työ vie niin monen ajan. Onneksi pian on taas uusia äippälomalaisia (ainakin nyt Tiivi ja Tea sekä Tomera, jotka ovat töissä/koulussa nyt) pitämässä pinoa pystyssä mun kanssa;)
Tässä kun seuraa virtuaalisesti toisten raskausviikkojen etenemistä, tulee mieleen välillä, että aika menee hurjaa vauhtia. Ajattelen näin, että sitten jokus JOS minäkin vielä raskautuisin, että eihän ne viikot vaan sitten kulkis noin joutuisasti. Heh heh, tietäähän sen, että omalla kohdalla se ei noin mene, vain sivusta seuraten kaikki tapahtuu nopeammin.
Tänään mies tuli jo vähän yli 4 kotiin. Meni töistä hierojalle (firman kun kustantaa) ja pääsi sieltä neljältä. On iso ero sillä, tuleeko viis yli neljä vai viittä vaille viis kotiin. Oltiin jo viiden jälkeen menossa kohti uimahallia. Pojat meni uimaan ja äitee salille. Hmmmm, yleensä kai sen vois kuvitella toisinpäin, että äiti menee lapsen kanssa. Mua häiritsi salilla yks mies. Jäi tuijottamaan mua suoraan metrin päästä kun kyykkäilin tanko niskassa. Istui mun takana. En tarkoita, että olen niin vastustamattoman näköinen punnertaessani naama punaisena mutta mulla oli ainakin semmonen olo, että se katto mua. Mieskin (siis oma) totesi, että luulet liikoja itsestäsi:) Olisin ollut tyytyväinen tuohon tuijottelijaan jos se olis ollut edes siedettävän näköinen!
Nyt mä painelen juttuineni taas takavasemmalle.
Huhuilen nyt isosti Tuttista! TUTTIIIIS tule ulos kolostasi!!!
T-P
...kapuan pinoon.
Pönksy on siis tänään 2-v. Hoitopaikassa juhlivat jo, mutta kotijuhlat ovat lauantaina. Kovasti poika kuitenkin on hytkytellyt Paljon onnea -laulun tahdissa ja tosi moneen kertaan on laulettu, joten fiiliksiin on päästy :)
Eilen 2-v lääkäri, kun jouduimme keväällä skippaamaan puolitoistavuotisen. Halki-poikki-ja-pinoon-käynti. Oltiin ehkä 10 minuuttia. Lääkäri siis meille uusi. No, eipä mulla mitään erityistä ollutkaan mielessä, mutta tuntui jotenkin turhalta raahautua ennen töihinmenoa tuommoisen takia neuvolaan. Komean pojan mitat saimme: 95 cm ja 15 kg.
Ihanaa, Öttis, että teillä vauva-arki on mennyt noin mukavasti. Tunnustan joskus miettineeni, kun vauhti-Veetin tempauksista kirjoittelit, että mitenkähän pärjäätte sitten kahden kanssa. Rohkaisevaa kuulla, että hyvin menee :)
Tätä ei tunnetusti pitäisi täällä kertoa, mutta olen onnellinen siitä, että Pönksy on ollut kohta 2 kk hoidossa, mutta sairaspoissaoloja ei ole lainkaan. Uusi arki tuntuu toimivan nyt hyvin, enkä minäkään ole aivan masentunut murrosikäisten lapsikultien keskellä töissä :)
Nyteimuuta. Terveisiä.
Söi ja tuli takaisin sänkyyn köllimään=)
Yhdeksältä oma neuvola ja prinssin 5v neuvola.Sielä meneekin se 2h kun tarkkaan täti tutkii,kahdenkesken ensin,poikaa.Ja vanhemmat saa sillä ison pinon rastiruutuun kysymyksiä täytettäväksi.
Itse pujahdan välissä omaan tutkimukseeni=)
Eiköhän tässä tarvitse mennä puurokattilan ääreen jotta muutkin saavat ruokaa ja koululaiset kouluun.Yksi tuossa juuri lähti syksyn sateeseen ja pimeyteen.Rankkaa tämä koululaisen elämä,varsinkin syksyn ja talven aamu kasit!
Se on moro!
Leanna ja poppoo-96-04 ja sissi rv 15+