Miehen matkat ahdistaa. Onko muilla tällaista?
Olen aina ollut kauhean ahdistunut, kun mieheni lähtee matkalle. En saa oikein kiinni tuosta tunteesta, en ymmärrä mistä se johtuu. Mieheni lähtee taas ensi viikoksi ulkomaille ja mua melkein tärisyttää, en voi puhua koko asiasta. En ole mustasukkainen, matkan luonne on sellainen että tiedän ettei kuvioissa ole muita naisia. Suhteemme on hyvä, luotan mieheeni. Ehkä olen mustasukkainen siitä, että hän viettää aikaa muualla, kateellinen kun hän saa lähteä? En tiedä. Olen kokenut hylkäämiskokemuksia lapsuudessani ja ehkä ne vaikuttavat.
Yritän olla kiukuttelematta, että mies voisi lähteä hyvällä omallatunnolla. Järjen tasolla hänen matkansa ovat ihan ok, tunteen tasolla tulee kauhea paniikki. Mainittakoon, että miehellä ei ole mitään minun reissujani vastaan. Olen yleensä hyvä analysoimaan tunteitani mutta tämä on jotain, mihin en pääse käsiksi. Onko kenelläkään muulla tällaista?
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 14:38"]
Siellä on lähes kaikilla mittareilla mitattuna maailman parhaimmat naiset ja varsinkin suomalaiselle miehelle ne olisivat oikeita unelmanaisia. :)
[/quote]
Ja sä olet kaikkien "keskieurooppalaisten" naisten unelmamies?
Kiitos kommenteista, sain paljon ajateltavaa ja ahdistuskin helpotti vähän. Oli myös lohdullista kuulla, etten ole aivan yksin näiden tuntemusten kanssa nro 31! Monesti tunnen itseni epänormaaliksi, kun enimmäkseen ihmiset tuntuvat miettivän tuota pettämistä puolison menojen haitatessa.
Täällä sama juttu, ahdistaa jo se että mies käy illalla jossain tai menee ulos rauhoittumaan. Tausatalla lapsuuden hylkäämiskokemukset. Käyn terapiassa.
Olisiko taustalla pelko siitä, että mies on matkoilla onnellisempi kuin kotona ja että hän jossain vaiheessa "havahtuu" huomaamaan tämän? Kyllähän matkat ovat aina irtiottoja arjesta ja sillä tavalla yksiä elämän kohokohtia.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:21"]Olisiko taustalla pelko siitä, että mies on matkoilla onnellisempi kuin kotona ja että hän jossain vaiheessa "havahtuu" huomaamaan tämän? Kyllähän matkat ovat aina irtiottoja arjesta ja sillä tavalla yksiä elämän kohokohtia.
[/quote]
Tosi hyvä pointti tämä, en ole koskaan tältä kannalta miettinyt asiaa. Tässä voi hyvinkin olla perää, täytyy tutkailla ajatusta. Kiitos! Ap.
Hei, täällä yksi, jota ahdistaa miehen reissut, syytä en tiedä, mutta pelkään aina, että miehelle sattuu jotain ja siten menettäisin hänet(nukahtaa helposti rattiin -> loukkaantuminen, harrastus jossa voi helpohkosti sattua isoja vahinkoja jne)
Pelkään, että kun en ole pitämässä hereillä, näkemässö tapahtumia niin kukaan ei ole estämässä vaikkapa nukahtamista rattiin. Nyt lähdössä 8vrk reissuun, jossa puhelimen tavoittamattomissa 95% ajasta - täällä siis pelätään että jotain sattuu, mutta toivotaan että puoliso/isä tulee ehjänä kävellen ovesta sisään..
No nyt mies on lähtenyt reissuun, ja yksi viikko yksinoloa :(
Onko ap linjoilla? Täälä kaivataan vertaistukea ylsineloon. En pysty ilman kyyneltä Selittämään lapselle että missä isi on... kyselee n. 20Kertaa päivässä isistä.. ja hyvänyöntoivotukset, hellyys, arjen jakaminen - kaikki uupuu tällä viikolla :(
Kerran tamperelaisessa baarissa tavattiin joku 40+ perheenisä turusta. Oli työmatkalla, kaikki seura kelpasi kunhan pääsi panemaan. Kysyttiin että mikset eroo sun vaimosta. Ei kuulemma viitti ku anoppiki elää vielä. Miehet on semmosii. Ite en enää kauheesti usko siihen että miehet ei pettäis pitkän avioliiton aikana. Olen sit päättänyt että teen iteki oloni mukavaksi kun sama muna kyllästyttää, jos yhtään epäilen mieheni edesottamuksia.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 21:06"]Onko ap linjoilla? Täälä kaivataan vertaistukea ylsineloon. En pysty ilman kyyneltä Selittämään lapselle että missä isi on... kyselee n. 20Kertaa päivässä isistä.. ja hyvänyöntoivotukset, hellyys, arjen jakaminen - kaikki uupuu tällä viikolla :(
[/quote]
On ap täällä :) Missä sun mies on, reissussako? Koita keksiä teille jotain kivaa tekemistä. Loppujen lopuksi aika menee kuitenkin nopeasti.
Et voisi kyllä olla naimisissa mieheni kanssa. Hän on työmatkoilla yli 100 päivää vuodesta. Minua surettaa kun hän lähtee ja jään vauvan kanssa kotiin mutta suru on vaan ikävää ja rakkautta. Mieskin on aina vedet silmissä kun lähtee. Mustasukkaisuutta ei ole ollenkaan, koska luotamme toisiimme 100%. Muuten tämä ei toimisikaan.
Mies purkautuu ja on purkautunut matkoillaan lukemattomien naisten pilluihin, todennäköisesti välillä myös paljaalla. Suosittelen käymään testeissä.