---Toukokouisten torstai---
Kommentit (22)
Olen valitellut teille niistä epämääräisistä vuodoista, joita minulla on ollut jo monet kerrat. Eilen kävin sitten yksityisellä ultrassa, kun alkoi pää mennä sekaisin huolesta. Ultrassa kaikki oli hyvin! Lääkäri ei osannut sanoa mistä vuoto voisi johtua, mutta epäili istukkaa. Sain muutamaksi viikoksi kiellon kaikkeen ylimääräiseen, liikuntaan, tavaroiden nosteluun ym. eli lepoa, lepoa vain, jotta vauva voisi kunnolla kiinnittyä. Huh, nyt on mieli taas huomattavasti parempi ja uskallan jatkaa teidän joukossanne :)
Palailen myöhemmin asiaan, kunhan olen ensin lukenut eilisen pinon ja pystyn kommentoimaankin jotain.
Mukavaa torstaita ja jaksamisia kaikille!
dream 07 9+0
Onnittelut dream07! itsellä on ollut samanlainen tilanne viime viikolla ja olen tosi iloinen puolestasi.
Musta on myös kiva, että palstalle on ilmeistynyt jo kesäkuisten pino :) eli me toukokuiset emme ole enää kuopuksia :)
Eilistä pinoa selailin ja nyt on pakko kommentoida, vaikka oma olo ei ole paras mahdollinen...
Nti.tuike; olen todella pahoillani, paljon voimahaleja! *halaa* Ja toivon sydämenipohjasta, että tekin vielä nyytin saatte.
Ja Dream07; onnea iloisista uutisista! :)
Nyt palaan sohvanpohjalle ja toivottavasti en enään tänään joudu vessanpönttöä halailemaan...
onnipapunen rv 9+2 tai ultran mukaan 9+5 & " iivari" 1v1kk
Kiva kuulla Dream07, että sait hyviä uutisia! Ja nyt otat sen lepokäskyn todesta, mies hommiin! ;)
Itse ei ole tehnyt mieli viime aikoina paljon kirjoitella, kun menee vaan valituksen puolelle, vaikka oikeasti tosi onnellinen olenkin. Nimittäin tää pahoinvointi, röyhtäily, hajujen etominen ja oksentelu vie tosiaankin voimat! Kuka ihme keksi aamupahoinvoinnin? Kuullostaa siltä, että me kaikki ollaan ennemminkin illalla ihan nuutuneita ja huonovointisia. No, tänään tuli 9 viikkoa täyteen eli positiivisella ajattelulla vielä reilu 2 viikkoa huonoa oloa jäljellä ;) Uskon nimittäin vakaasti, että olen yhtä onnekas kuin viime perjantaina synnyttänyt ystäväni, joka kertoi pahoinvoinnin loppuneen kuin seinään kun 12 tuli täyteen.
Tsemppiä vielä Onnipapuselle, joka tämän huonovointisuuden lisäksi huolehtii vielä esikoisestaan :)
Hetan-äiti rv 9+0
Mulle ei sen kummempia kuulu. Viikko mennyt ihan ok. Ei vuotoa ainakaan. Ällöoloa jonkinverran, etenkin bussissa ja jos syömisestä pitempään kuin tunti. Mahan nippailu on lähes loppunut, en tiedä, onko normaalia vai huono merkki. Viikon päästä olisi se kontrolliultra, jos mitään ei siihen mennessä ilmaannu.
En tiiä, jotenkin vaan on nyt niin epävarma olo, etten oikein jaksa masuelämään uskoa. Huoh, pitää vielä viikko odottaa. Viikkoja kasassa 6+2, jos siis raskaana ylipäätään oon...
Tipun nyt valitettavasti joukosta pois, raskaus todettiin ultrassa tuulimunaksi. =( Onnea matkaan teille kaikille! =)
-mem-
Olen todella pahoillani -mem- tuulimunaraskaudestasi. Voimia surun keskellä ja tsemppiä uuteen yritykseen, niin pian kuin olette valmiita.
Ja tuutupii, tuo epätietoisuus on varmasti tosi kurjaa, toivon sydämestäni, että saat ultrassa hyviä uutisia. Voimia siihen asti myös sinulle!
Hetan-äiti rv 9+0
En oo taas ikuisuuksiin jaksanu kirjottaa tai tehdä mitään muutakaan. Jonkun sortin syysmasennus iskenyt..On vain niin väsynyt ja kun oksentaa tuhat kertaa päivässä ei jaksa tehdä enää mitään. Harjottelussa pitäisi jaksaa olla reippaana ja tänäänkin yövuoroon pitäsi mennä. Enhän mä millään jaksa... Kamalaa kun huomaa että alun iloisten ja onnen täyteisten kirjotusten jälkeen ei jaksa enää suoltaa muuta kun tämmöistä valitusta:(
Olen pahoillani nti.tuike ja -mem-!! Tiedän tuon saman kokeneena ettei ole teillä nyt helppoa. Koittakaa jaksaa.. niin vaikeaa kuin se onkin, niin uskon että kaikelle on tarkoituksensa ja kyllä se taapero sieltä tulee kun on sen aika! Aina ei voida ymmärtää miksi joku asia tapahtuu... *haleja*
Äitiyspakkauskeskustelua on käyty.. Kyllä me se otetaan..kuitenkin ekaa odottaessa se on tosi tarpeen.
Mitään en oo uskaltanut vielä pienelle ostaa..en oo kyllä jaksanu käydä kaupassakaan kuukauteen.
Mies vaan tuo mulle hampurilaisia kotiin..kiitos sille:) Täällä makaa kohta sellanen valas sohvalla ettei mitään rajaa:) Siinä tuli myös vastaus sille, mitä vain ja ainoastaan tekee mieli ja pystyy syömään.
Taitaa tulla taas kohta vessareissu.. toivottavasti tää tosiaan loppuis siihen 13 vkoon mennessä. eli enää kuukausi:) positiivista ajattelua!
Tsemppiä ja iloista torstaita kaikille! Taas helpotti kun sai jollekkin purkaa näitä valituksia:)
*halein* Mirage 9+0
Voi miten kurjaa kun taas on yksi toukokuinen vähemmän :( En osaa edes kuvitella miten pahalta tuntuu, kun mahassa ei ketään olekaan... Isoja voimahaleja täältä päin. Jaamme surua kanssasi :´(
Sitä jää heti miettimään, että miksi minä olisin sen onnekkaampi ja pelko hiipii nuttuun...
Vein äsken esikoisen hoitoon. Kohta pitäisi lähteä iltavuoroon. Ei ole pahoinvointia, ei nipistelyä mahassa, ei mitään! Siksi kai pelkään että liityn kohta noiden listalta poistuneiden joukkoon. Ainoa minkä voisi laittaa raskauden piikkiin on armoton väsymys ja sen myötä äkäisyys. Mutta töissä on tällä hetkellä niin kamala meno ja meininki että väsymys voi tulla siitä.. Ei kai tässä nyt voi kun odottaa, antaa päivien kulua ja toivoa parasta.
Onneksi on täällä tällanen piilopaikka missä voi ajatuksiaan purkaa :)
Koittakaahan kaikki jaksella, tämä lähtee töihin pitämään armeijakuria ;) T:Moskuliini 6+2
Hui kun aika menee nopeasti!
Joka päivä käyn kyllä pinon lukemassa, mutta en oikein missään välissä ehdi itse naputella. Aina kiire johonkin ja vielä kun siihen lisätään totaalinen väsymys niin olo ei aina ole kovin kaksinen.
-mem- :lle kovasti pahoitteluja ja jaksamisia!
Kyllä nämä alku viikot tuntuvat olevan lähes kaikille enemmän tai vähemmän rankkaa aikaa. Kenelle mistäkin syystä. Voimia kaikille että näistä viikoista selvitään ja päästään sinne seesteiseen keski raskauteen!
ON: Ultrassa kävin ti näytillä ja siellähän se pieni ihmisen alku köllötteli sydän pamppaillen. Ultraan siis menin kun oireet loppuivat viime viikolla kuin seinään ja takana kuitenkin kummittelee tuulimuna joka " oireili" samoin. Tänää sain jo varattua neuvolankin, kun olen sitä jostain syystä pitkittänyt. Täti olisi minut jo ensi viikolle ottanut, mutta työvuorot ei sattuneet passaamaan, joten parin viikon kuluttua pitäisi ensi käynnille mennä. Ja np: ultraan olisi aika neljän viikon päästä.
Jotenkin nyt vasta rupeaa tajuamaan että hei raskaanahan tässä taidetaan olla. Minäkö hidas? :)
Nyt täytyy taas lähteä kohti työpaikkaa ja yrittää pysyä tämäkin ilta hereillä!
-Rimpe- rv 8+2
Karkas aloitus...
Oon tosi pahoillani sun puolesta.
Millä viikoilla tuo diagnoosi tehtiin ja onko varmasti varma? Oireilitko mitenkään? Olis kiva, jos jaksaisit vastailla, itselläni tuulimuna-vai-ei -tilanne...
Piitkästä aikaa ehdin kirjoittaa kiireiden keskeltä.......Täällä palstalla onkin sattunut ja tapahtunut paljonkin.
Nti tuike ja mem: Olen hyvin pahoillani menetyksistänne *hali* :´(
Tuutupiille voimia piinaavaan viikkoon, toivon koko sydämestäni, että saat hyviä uutisia.
Dream maltahan nyt sitten lepäillä ja ottaa rauhallisesti! Tosi ihana kuulla, että vauvalla on kaikki hyvin:))
Äitiyspakkauksesta on ollut puhetta....Itse olen vielä kahden vaiheilla. Toisaalta kolme pakkausta jo on ja kolmelta jääneitä vaatteita yms. joten sillä rahalla voisi ostaa sitten mitä tämä nelonen tarvisi....toisaalta taas, kun kaikille kolmelle olen pakkauksen ottanut, niin miksei sit neloselle ja jotenkin se pakkaus vaan kuuluu niin tähän odotukseen:) Eli vaikea valinta tulee olemaan:/
Omaan napaan...Pahoinvointi on muuttunut enään vain pieneksi kuvotukseksi, taitaa olla vitamiinitablettien ansiota, kun väsymyskin on helpottanut kummasti. Jaksuja kaikille pahoinvoinnista kärsiville, kyllä se pian helpottaa. Viikonloppuna " touhujen" jälkeen rupesi alavatsaan koskemaan aikas kovasti n. 5 min. kesti.....pelkäsin jo pahinta, mieskin jo säikähti! Onneksi kuitenkin selvittiin säikähdyksellä huh. Yöllä tulee rampattua vessassa pissalla, mut muuten olen sitten saanut nukuttua ihan ok. Np ultra on 18 pv ja lääkärineuvola 20 pv, jännittää jo kovasti.
No eipä tässä taas muuta.....
Lalla ja pallero rv9+6
Ilma on yhtä synkeä ku mielikin tällä hetkellä. Kamala kuvotus jatkuvasti ja väsymys. Lomalla olen ollu tämän viikon, mutta mitään en oo aikaseksi saanu. Tympii...
Maanantaina olis eka neuvola käynti. Pientä piristystä siis tiedossa.
Otan osaa menetyksen kokeneiden suruun:(
Äitiyspakkauksesta ei oo vielä tietoa, siis otetaanko vai ei. Toisaalta ois ihana hypistellä taas uusia vaatteita, toisaalta vanhojakin on jo jonkin verran. Onneksi on vielä aikaa miettiä asiaa.
Voimia ja ihanaa loppuviikkoa kaikille!
kata_riin@ 7+jotain
Täällä on huono olo! Päivällä nukahdin tunnille, kun katottiin videota. Pitää taistella, että saa pidettyä itsensä hereillä ja sisuskalut sisällä :(
Kauheeta oli kaupassa käyntikin tänään, kun ei halunnut edes koskettaa ruokatarvikkeita. Ja eilen kotona kanankoivet kuvotti ettei mitään rajaa.
Mutta hellyttävintä tässä on se, että mies on valmis vaikka kuuhun lentämään keskellä yötä jos avaruuspölyhimo iskee :) On tuossa lähtökuopissa josko mulle suklaata pitäs hakea, noo minä jakelen käskyjä äkäseen tahtiin.
löysin muutes ihanan sivun www.lilypie.com sieltä saa laskurin näytölle, nyt alko sitten vauvailuun hurahdus
Laitanpa minäkin pitkästä aikaa kuulumisia, vaikkei nyt mitään niin kovin ihmeellistä kuulukkaan. Kaikki muiden kirjoitukset tulee kyllä luettua, mutta sen jälkeen ei sitten jaksakkaan yleensä enää kirjottaa. :)
Heti alkaan pahoittelut Nti tuikkeelle ja mem:ille. :´( Paljon voimia jaksamiseen!
Ja Tuutupiille myös jaksuja odotukseen. Odottavan aika on tiettävästi todella pitkä. Täällä pidän peukut ja varpaat pystyssä, että saat hyviä uutisia! :)
Sitten omaan napaan..
Tänään oli ekaa kertaa todella huono olo, useampaan otteeseen. Huh! Väsymys on myös tänään ollut jotenkin sietämätön.. :( Onneksi miehellä on tämä päivä ollut vapaata, on saanut rauhassa ja hyvällä omallatunnolla löysäillä oikeen urakalla! Ei tuo löysäily oikeen onnistu pojan kanssa, senverran menevä pakkaus on. :)
Sain sentään tänään käytyä ulkona aamulla pojan kanssa (sai mieskin sitä " omaa aikaa" :) ) Muuten päivä menikin sitten aikapitkälti sängyssä maaten. Viikon päästä maanantaina olisi se alkuraskauden ultra vihdoinkin. :) sillon on rv8+1 Kerroin tämän ultran takia isälleni raskaudesta, että päästään miehen kanssa kaksistaan ultraan. Ja tuli tuossa äidillekin kerrottua.. :) Minä ja suuri suuni.
Mitähän vielä oli mielessä..
Ainiin.. mietimme myös tuota äitiyspakkausta. Jotenkin en tykkää tämänhetkisestä pakkauksesta (vaikkei saisikaan valittaa!) Ja uskon että tämänhetkinen pakkaus meille vielä tulisi. Joten taidetaan ehkä kai kallistua siihen rahaan. Toisaalta taas pakkauksen odottaminen, saaminen ja avaaminen ym. on niin " raskauteen kuuluvaa" . :)
Äh en mä tiedä... mies päättäköön ;)
Hyviä illan jatkoja ja vointeja kaikille tasapuolisesti!
Saas nähdä kuinka pitkä tauko nyt tulee taas kirjoitteluun... ;)
Viimestään sitten 16.10 (ma) palaan asiaan ultrakuulumisien kera.
Tiitiäinen, pikku-ukko 1v9kk ja masuasukki 6+4
Pahoittelut nti.tuikkeelle ja -mem-ille! Tämmöisiä uutisia ei pitäisi kenenkään joutua kokemaan. :( Voimia jatkoon, toivottavasti näemme teidät sitten joskus vähän myöhemmin tuolla tuoreemmissa kuukausipinoissa. *hali*
Ja sitten onnittelut dream07lle! Varmasti helpottavaa nähdä, että kaikki on hyvin, vaikka lepokäsky tulikin.
Tuutupiille jaksamista epätietoisuuteen, toivottavasti sinäkin saat hyviä uutisia.
ON En ole jaksanut juuri kirjoitella kuulumisia, sillä olen ollut aivan poikki. Johtuen siitä, etten ole nukkunut juuri ollenkaan alkuviikosta. Kolme yötä meni aika pitkälti ketuille, ensimmäisenä yönä riideltiin (tai siis meillä ei oikeastaan riidellä vaan keskustellaan vakavasti, me ei osata riidellä), toisena yönä sitten en vain saanut unta ja kolmantena yönä sitten sovittiin (=minä itken ja mies lohduttaa&pyytelee anteeksi, koska hänelle tulee huono omatunto kun itken. Voi miesparkaa, jos raskaus jatkuu yhtä tunteiluherkkänä kuin tähän asti...) Lisäksi on ollut paljon menoa koulun jälkeen, joten en ole ennenkuin tänään ehtinyt ottaa päikkäreitä. Viime yönä nukuin hyvin, vaikkei tunnit meinanneet riittää, ja sitten vielä sain parin tunnin unet iltapäivällä, joten nyt alkaa olla jo ihmismäinen olo.
Oireita ei juurikaan ole ollut, se vähän ihmetyttää (paitsi ehkä hieman tunteilua). Mutta yritän luottaa siihen, että koska hippiäinen on nähty jo pari kertaa tuolla, kaikki luultavasti on edelleen kunnossa. Tänään tuli kymppi täyteen! Neljäsosa raskaudesta takana, plusmiinus pari viikkoa jos kaikki menee hyvin. :) Varasin ajan np-ultraan parin viikon päähän, mukava päästä taas tarkistamaan että tuolla ollaan kunnossa. Mietin pitkään haluanko oikeasti mennä tuohon niskapoimututkimukseen ihan periaatteen vuoksi, mutta sitten kuitenkin halu nähdä tuo mykerö uudestaan voitti. :)
Nyt täytyy pyrähtää suihkuun enne Lostin alkua. :) Onko muita Lostiin koukkuuntuneita?
-v- 10+0!
PS Kolmeplusyks! Olen huomannut että merkkaat viikoiksesi samat kuin minä, eikö sinun pitäisi olla päivää edellä? Mulla on LA 3.5 (ja viikot täyttyy torstaina) eikö sulla ollut LA 2.5.? Ihan vaan ajattelin, että saatat haluta säilyttää etumatkasi... ;)
tähän toukomammojen joukkoon. toissapäivänä oli eka neuvola ja ultra. kohdussani sykki kaksi pientä sydäntä! Uskomatonta! :)
Menkkojen mukaan la. olisi 12.5, mutta ultra näytti viikkoa myöhempää ajankohtaa. Lopullinen aika selviää kai 12.vkon ultrassa keskussairaalassa. vkoja siis 8-9.
Vähän pelottaa ja jännittää.. onko yhteiset vai omat istukat jne..
paha olo vaivannut aamusta iltaan ja välillä yölläkin.. väsy on ihan hirveää.
lämmin osanotto menetyksen kokeneiden suruun.
Tuulettamattomat huoneet, tunkkaiset käytävät (esim. ennen lasten muskarin alkua) saavat pakenemaan äkkiä paikalta tai ainakin avaamaan ikkunan. Raitis ulkoilma ja liikunta auttaa mulla pahoinvointiin.
Vauvauutinen on ihan tos kielenpäässä monta kertaa päivässä. Varsinkin kun joku suunnittelee kevääksi, ihan sinne viimeiseksi, jotain mun pään menoksi. Syyslomaviikolla ajattelen sit noita neuvolajutskia, nyt pitää vaan yrittää olla kuin ei oliskaan :-)
Huomisiltana ja lauantain pitäisi säteillä ja antaa parastaan töiden merkeissä. Saas nähdä, kuinka käy.
la 27.5. Rv 7
Taas en ole jaksanut aikoihin täällä pyörähtää. Kaikki energia tuntuu menevän pakollisten juttujen tekemiseen päivällä, ja illalla kaadun sänkyyn heti, kun saan lapset kellistettyä (klo 20!!). Nyt vain odottelen miestä kotiin, kun en ole vielä tälle päivää nähnyt!
Yöksyöks jatkuu, vaikka tänään (*koputtaa puuta*) ei ole tarvinnut oksentaa. Plääh, edellisillä kerroilla pahoinvointi on tässä vaiheessa jo helpottunut huomattavasti, mikäli päiväkirjoihin on luottamista... No, ei mua aivan järkysti ole kiusattu, koska pahoinvointi on tosiaan laajemmassa määrin rajoittunut vain pariin viikkoon. Yritän ajatella viikon kerrallaan. Huonona päivänä päivän kerrallaan.
Saatiin eilen pitkästä aikaa miehen kanssa käydä kahdestaan syömässä. Sain yhden palan syötyä, ja piti rynnätä vessaan:( Vähän kun nolotti ja miestä harmitti, kun näki, etten aivan valtavasti nauttinut loppu ruokailustakaan. Itse vielä valitsin paikan ja ruuan... Mutta kun mieli ehti muuttua siinä hetkessä, kun ruoka tuotiin pöytään! Te olette ehkä ainoita, jotka ymmärrätte...
Positiivista: Harjoittelussa olen toistaiseksi saanut kaikki vedettyä läpi ilman, että kellään olisi nokan koputtamista asiaan. Muuta en sitten paljon jaksakaan. Kotona möllötän lasten ilona ja pyöräytän valmisruokia pöytään. Onneksi lapset eivät aivan mahdottomia vaadi (paitsi hermoja tämän hetken mielenhallinnalla!!!).
Ai niin, voimia -mem-! Pelkäsin alussa itsekin kuollakseni tuulimunaa, ja varma en voi olla kyllä ennen kuin sydänäänet kuuluvat (mulla ainoa ultra rakenneultra). Nyt kuitenkin olen voinut sen verran pahoin, että uskon siellä jotakin tapahtuvan...
OnnellinenMamma 8+0
Viideltä heräsin miehen kuorsaukseen, eikä uni enää halunnut tulla.
Ja eilen alkanut hienoinen etova olo jatkuu näköjään tänäänkin. Ei vielä mitään ihan mahdotonta, mutta inhaa kuitenkin. Söin siis varhaisaamiaisen :)
Turvotusta on, mutta eilen söin suolakurkkuja kun teki mieli :) Makeakin välillä himottaa, onneksi ei vielä tiiliskivi :D Mites teillä onko ollut jo outoja himoja?
Kattelin eilen netistä jo äitiyshousuja kun tavalliset housut puristaa vatsan kohdalta! Huvittavaa kun suunnilleen pavunkokoinen nappula masussa ja nyt on jo niiiin vaikeeta istua ja pitää farkkuja.
Vaikeeta on kohta koululla salailla jos pahoinvointikin alkaa; hirvittää ajatuskin, että kesken tunnin syöksyn vessaan yökkäillen käsi suun edessä.
Tässäpä kuulumisia tältä aamulta.
AatuEetu rv 6+5