Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana vaiko ei

09.04.2022 |

Alan olemaan hyvin hämilläni. Olen useamman kerran jo luopunut toivosta, mutta aina suunta kääntyy toiveikkaaksi ja seuraavassa hetkessä taas epätoivoisemmaksi.

Haluan kuulla mahdollisimman hankalista ja epäselkeistä raskautumisista. Kun mikään ei ollutkaan selvää ja miten lopulta kävi.

Olen siis tehnyt tässä parin viikon aikana useita testejä haamuviivoilla, joitakin negatiivisia ja yhden räikyvän punaisen positiivisen. Tuon jälkeen taas haamuja. Turhan innokas testailija olen kyllä sen tiedän. Noh vuoto alkoi alkuviikosta ja ajattelin että se siitä sitten. Kuitenkin vuoto oli hyvinkin outoa ja vaihtelevaa. Täysin kuivia hetkiä, sitten taas pyrähdys verta ja sitten välillä ruskeaa vuotoa sitten taas ihan kuin seinään loppunut.
Minäpäs astelin eilen sitten gynekologille, koska halusin tietää olisiko kyse esimerkiksi kohdun ulkoisesta raskaudesta.

Gynekologi aloitti tunnustelemalla vatsan. Sielä hän tunsi heti jotain ”tässä tuntuu kyllä jotain” eipä sanonut siitä enempää. Sykkeen mittasi tosi korkeaksi vaikka pitkän aikaa istuin paikallani.
Ei löytänyt vatsaontelosta vuotoa tai kohdunulkoista raskautta. Munasarjat myös siistit. Sitten hän sanoi ”katsoppas itse” ja katsoin ultran näytölle. Sielä kohdun sisällä on jokin pieni asia. Nestekertymäksi sanoi. Näyttää kuin pieneltä pähkinältä. 13mm kokoiseksi mittasi sen. Laski viikot ja sanoi, että hyvinkin raskausviikolla 5 millä nyt olisin niin näyttää tältä jos sielä jotain näkyy. Ja laittoi diagnoosiksi ”varmentamaton raskaus”
Käski seurailla tilannetta ja käydä mahdollisesti verikokeessa tai tehdä testejä. Muutaman viikon päästä uudelleen ultraan jos epäilys jatkuu raskaudesta. Olen hyvin hämilläni. Mitä tämä nyt on...
Kertokaa kokemuksia!!
Jos viivat ei raskaustesteissä hehku, onko silti raskaus mahdollinen...

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla