Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halusin monta lasta, kaikki sujui hyvin kunnes olivat yli 10-vuotiaita

Vierailija
09.04.2022 |

Kavereiden, somen ynnä muun vaikutus alkoi vaikuttamaan. Harmittaa.

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tapaa kasvaa ja itsenäistyä. Ota seuraavaksi lemmikkejä. Ne pysyvät lapsekkaina ja sinua tarvitsevina koko elämänsä.

Vierailija
2/93 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei moni ymmärrä kun lapsia tekee :D I feel you, onneksi minulla on vain yksi lapsi, ja hänkin jo ihana aikuinen! Ja silloin kun hän oli nuori ei ollut vielä näitä instoja ja tiktokkeja sun muita, eikä kännykässä nettiä. Onneksi kerkesin ennen noita. Monella ikäiselläni on nyt tuollaisia 10v lapsia, ja voi kauhea sentään, en kyllä itse jaksaisi! Oman lapseni kanssa tuossa iässä pelailtiin, ja ulkoiltiin, ja lapset leikki vielä keskenään kirkonkottaa, ja metsässä omia touhujaan, ihan kuten itsenkin lapsena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siis meni pieleen? Tuliko lapsista nuorisorikollisia vai mitä tapahtui? Montako lasta sulla on? (Ei ehkä olennaista, mutta kun joillekin monta on 12 ja toisille 3.)

Vierailija
4/93 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet antanut heidän kasvaa kieroon. Ei se kasvatustyö lopu ennen kuin ovat 18.

Vierailija
5/93 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siis meni pieleen? Tuliko lapsista nuorisorikollisia vai mitä tapahtui? Montako lasta sulla on? (Ei ehkä olennaista, mutta kun joillekin monta on 12 ja toisille 3.)

Varmaan siitä että äitikulta jää taa kun tulee uudet samaistumisen kohteet. Ne voi sitten olla vaikka miten ärsyttäviä kohteita, tubettajat, tiktokkkaajat typerät kaverit jne.

Vierailija
6/93 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ei moni ymmärrä kun lapsia tekee :D I feel you, onneksi minulla on vain yksi lapsi, ja hänkin jo ihana aikuinen! Ja silloin kun hän oli nuori ei ollut vielä näitä instoja ja tiktokkeja sun muita, eikä kännykässä nettiä. Onneksi kerkesin ennen noita. Monella ikäiselläni on nyt tuollaisia 10v lapsia, ja voi kauhea sentään, en kyllä itse jaksaisi! Oman lapseni kanssa tuossa iässä pelailtiin, ja ulkoiltiin, ja lapset leikki vielä keskenään kirkonkottaa, ja metsässä omia touhujaan, ihan kuten itsenkin lapsena.

Tuo leikkiminen ja naapureiden lasten kanssa pelit ulkona oli parasta! Nykyaikana samanikäiset lapset tekee tiktokkiin jotain videoita... surullista. Vanhempien pitäisi enemmän kannustaa lapsia peleihin/leikkeihin.

Vierailija
7/93 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo leikkiminen ja naapureiden lasten kanssa pelit ulkona oli parasta! Nykyaikana samanikäiset lapset tekee tiktokkiin jotain videoita... surullista. Vanhempien pitäisi enemmän kannustaa lapsia peleihin/leikkeihin.

Ei auta kannustaa omaa lasta, on kokeiltu. Yksin ei voi pelata leikkejä ulkona, kun kaikki muuta pelaavat tiktokkia sisällä.

Vierailija
8/93 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet antanut heidän kasvaa kieroon. Ei se kasvatustyö lopu ennen kuin ovat 18.

Kasvatustyö pitää tehdä 0-14v ja sen jälkeen olet jos olet onnistunut, saat olla mukana.

Lapset ponnistaa omille jaloilleen ja omaan elämään, luottamus punnitaan suunnatessa omaan elämään.

Periaatteessa kasvatustyö ei lopu koskaan. Se muuttaa muotoaan onko 18v vai 35v.

Vierailija
9/93 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä iässä on aika tehostaa kurinpitoa.

Vierailija
10/93 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytetyt tomaatit ja tee

Vierailija
11/93 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis neljä lasta. Ollaan tosi läheisiä, mutta kahdella hirveät ulkonäköpaineet. Yritän selittää että kuvia muokataan. Ei auta. Yhtä kiusataan kun on liian kiltti/helppo uhri. Yksikään ei halua käydä koulussa, kotikoulu oli heistä parasta ikinä. Ovat 9-10 oppilaita kaikki. Harmittaa heidän puolestaan, toi kauhea stressi jatkuvasti.

Ap

Vierailija
12/93 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä iässä on aika tehostaa kurinpitoa.

Ei kai nykyään kukaan kuria pidä lapsilleen, jos ei sitten tietoisesti halua joutua lastensuojelun kanssa tekemisiin.

Vierailija
13/93 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itsellä on lapsi noin 14-vuotias joka ei halua olla somessa eikä seurata mitään siihen liittyvää. Pitää tik tokissa pyöriviä luokkatovereitaan lähinnä säälittävänä, epäilee osaavatko ajatella asioista mitään itsenäisesti. Ihailen nuoreni kantaa, vahva nuori mies joka kulkee omaa latuaan.

Vierailija
14/93 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatustyö ei lopu 18 ikävuoteen vaan jatkuu vielä vuosia tuon jälkeenkin. 

Vierailija
15/93 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 50-kymppisenä pyörin tiktokissa ja en ymmärrä sen kanavan dissaamista. Lapsista myös pitäisi pystyä kasvattamaan sen verran itsenäisesti ajattelevia ja vahvoja, että uskaltavat olla sellaisia kuin ovat. Paljon rakkautta ja hyväksyntää. Vanhempia keskustelemassa ja tuomassa näkökulmaa lapsille, että mikä on Ok ja mikä ei. Sekä ihan käytännön taitoja miten toimia ikävissä tilanteissa.

Itselläni on kolme lasta, joista enää nuorin alaikäinen teini. Minusta paras aika on ollut kun ovat kasvaneet vanhemmiksi. Yksi oli teininä kyllä ärsyttävä kotona, mutta kyllä senkin kesti. Kyllä heilläkin on ollut vastoinkäymisiä ja pettymyksiä, mutta kaikista on selvitty. Niiltä ei voi kukaan välttyä.

Lasten kasvaessa vanhemmiksi yksi johtoajatukseni on ollut, että rakastamisen lisäksi tuen ja hyväksyn lapseni sellaisina kuin ovat. Joskus asia, joka häiritsee itsessäni, voi tuottaa vaikeuksia suhtautua samaan ominaisuuteen lapsessani. Kun vastaavasti taas puolison ehkä eri ominaisuudet lapsessa on helpommin käsiteltävissä. Silti pidän tärkeänä, että hyväksymällä ja tukemalla näytän hänen olevan rakastettu ja hyväksytty, eikä tarvitse kokea olevansa vääränlainen.

Vierailija
16/93 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset tapaa kasvaa ja itsenäistyä. Ota seuraavaksi lemmikkejä. Ne pysyvät lapsekkaina ja sinua tarvitsevina koko elämänsä.

Tyypillistä mammapalstalaisen vähättelyä.

Vierailija
17/93 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta kannustaa omaa lasta, on kokeiltu. Yksin ei voi pelata leikkejä ulkona, kun kaikki muuta pelaavat tiktokkia sisällä.

Siksi teidän pitää koordinoida tätä kavereiden vanhempien kanssa. Yksin ei voi tehdä mitään. Sopikaa yhteiset pelisäännöt. Esim. Tiktokia kaksi tuntia viikossa eikä yhtään enempää. 

Vierailija
18/93 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosia ne teinit on, itsenäistyvät ja se on hyvä. Sinun pitää nyt vaan ymmärtää heitä. Ja rakastaa ja näyttää, että välität vaikka kuinka harmittaisi.

Vierailija
19/93 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmosia ne teinit on, itsenäistyvät ja se on hyvä. Sinun pitää nyt vaan ymmärtää heitä. Ja rakastaa ja näyttää, että välität vaikka kuinka harmittaisi.

Ja kun lapset itsenäistyvät ja irtautuvat vanhemmista, niin vanhempien pitää myös antaa lasten irtautua. Ap kuulostaa, että elää lastensa elämää, kun pitäisi enemmänkin olla auttava ja ymmärtävä aikuinen. Ap:lla nyt kasvun paikka.

Vierailija
20/93 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää ihme lasten haukkumisketju. Muistellaan kuinka ennen oli paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi