Kellään muulla pitkittynyttä "flunssaa"? ov
Alkaa pikku hiljaa käämit palaa, kun olo on ollut viimeiset pari viikkoa enempi vähempi huono.
Kuumetta on ollu parina iltana 37 astetta (HUOM! Mun normaali lämpö on 35-36, yleensä 35,5). Nyt sitten parina päivänä hengitys on tuntunut hankalalta ja olen joutunut tuplaamaan astmalääkkeet. Mitään limaa tms. ei tule (viime viikolla yskin kunnon limppejä ulos). Ja väsyttää niin pirukseen.
Kommentit (16)
Puolitoista viikkoa kurkkukipua, lievää lämpöö, köhä ja nyt silmätulehdus
Mulla on aina flunssa. Siis ihan jatkuvasti. Keväällä, kesällä, syksyllä, talvella.
- Lilith
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:21"]Itselläni on ollut pään tukkoisuutta ja lievää huimausta pari viikkoa.
[/quote]
Bingo!
Mulla ollut 2.5 viikkoa jo flunssaa. Töistä olin poissa vain pari päivää mutta jotenkin puolikuntoinen ja pirun väsynyt olo on edelleen. Ei ole ennen ollut tällaista.
Räkää kuin liimaa ollut röörit täynnä jo monta viikkoa ja tytöllä sama. Ei henki meinaa kulkea.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:54"]
Lääkärissä kannattaa käydä.
[/quote]
Joo, pitää varmaan alku viikolla käydä päivystyksessä. Tänään on ollut meinaan sellainen olo, että epäilen poskiontelotulehdusta (taas vaihteeksi).
Hirveämmin vaan viitsi mennä tuonne, kun hoitajat on aina sitä mieltä, että mitäs sä tänne tulit??!! Vaikka menisit esim. pahan astmakohtauksen takia tuonne.
Mutta tämä väsymys vaan mietityttämään ja sitten tuo, että keuhkoihin oikeasti "sattuu".
Joku ihme limatauti on vieläkin vaikka yleensä menee parissa päivässä ohi taudit. Siis toista viikkoa. Ennen luulin että pitkittyneet taudit on vaan urbaani legenda mutta kai se on pakko uskoa.
Se on vaan kestettävä. Saikulle ei kuitenkaan voi tästä syystä jäädä, se on muistettava.
Mulla harvoin tulee mitään flunssaa ja jos tulee, niin se sitten iskee kunnolla päälle. Mutta poskiontelotulehduksia onkin sitten kaksi-kolme kertaa vuodessa (yksi keväällä, kun ilmat alkavat lämpenemään, yksi syksyllä, kun ilmat viilenevät ja yksi sitten talvella).
Työttömänä on kyllä hyvä sairastaa, mutta..
ap
Kuukauden ollut, harvoin sairastan.
Ensin tuli muutaman päivän kuume ja kurkkukipu. Sitten perus räkätauti. Pari viikkoa yskää ja kun alkoi parantua, niin iski paljon kovempi kuume, henki meni ahtaalle, ja olo oli ihan täysin veto pois. Muutama porras sai puuskuttamaan.
En viitsinyt mennä lääkäriin ja kyllä se siitä kuumekkin lopulta laski. Naama oli päivän kipeä (poskiontelot tukehtuu aina) ja rinta ja keuhkoputki oli todella kipeä n.viikon.
Nyt vielä kovaa yskää jäljellä.
Miten se tuntuu että nämä flunssat vuosivuodelta ärhäköityy.
Mulla on koira ja asun yksin eli pakko käyttää itse koira lenkillä. Esim. tänään, kun tultiin puistosta kotiin (matkaa n. 100 metriä), niin oli siinä ja siinä, että sain kavuttua raput ylös kolmanteen kerrokseen.
ap
On ollut! Meidän perhe oli pienessä flunssassa koko viime kuun, ja nyt olen kuullut muistakin lähipiirissä, että ovat saaneet saman taudin. On itselläni poikkeuksellista, normaalisti tulee muutaman päivän kuume ja nuha, mutta nyt oli silmätulehdusta ja pääkipua ja pientä lämpöä monta viikkoa. Ärsyttävä pöpö.
Kolme viikkoa on ollut flunssa päällä. Veriarvot normaalit. Korvat naksuu ja soi koko ajan ja niiskututtaa, mutta mitään ei tule. Ja nielu on vähän arka. Pää oli yhdessä vaiheessa kipeenä ja silmä kans. Alkaa jo riittää!
Itselläni on ollut pään tukkoisuutta ja lievää huimausta pari viikkoa.