Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut kuvittelevat ansaitsevansa perinnöstä isomman osan

Vierailija
09.04.2022 |

Vain koska ovat menestyneet huonommin kuin sisaruksensa.
Tuohan on väärin ja järjetön ajattelutapa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintö ei ole tilien tasaamista, vaan kaikille kuuluu sama.

Jos tämä ei toteudu, niin ainakin asianajajat ja voittaja hyötyy.

Vierailija
2/29 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin perintö tulisi antaa niille, jotka auttavat vanhempiaan. Harmillisesti tuo harvemmin tapahtuu ja lempilapsi saa eniten, vaikkei ole tehnyt mitään vanhempien eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se vituttaa, jos joku ajaa Audilla ja on itse opiskellut. Kun ei itse jaksanut, pystynyt tai viitsinyt.

Kai tuolle viitsimättömölle , laiskalle tai ehkä tyhmälle pitäisi enemmän antaa.

Vierailija
4/29 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei vois vähempää kiinnostaa. Miehelläni on iso omaisuus.

Vierailija
5/29 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä samasta syystä, kun pikkusisarukset odottavat vanhempien olevan tasapuolisia siitä huolimatta, että isommat voisivat vaan viedä heiltä kaiken. Jos joku on menestynyt paremmin elämässä, tämä on saattanut saada paremmat eväät ja enemmän tukea. Reilu vanhempi voi kompensoida sitä perinnöllä. Toki voi olla muitakin syitä, tuo nyt vaan tuli äkkiseltään mieleen tilanteena, jossa se voisi olla ihan ok.

Vierailija
6/29 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakiosa kuuluu jokaiselle perilliselle.

Vierailija
7/29 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vituttaa huono-osaisena sairaana kun miljoonaomaisuuden omistava sisarus vei pienestä perinnöstä puolet. Todellakaan ei ole reilua! Ikuisesti katkera tästä äidilleni.

Vierailija
8/29 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakiosa kuuluu jokaiselle perilliselle.

Jotkut tekevä testamentin, jossa yksi saa suurimman osan, muille jää vain lakiosan verran.

Vierailija
9/29 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sisarukset ovat kaikki todella erilaisia ja yksi anopin lemmikki on kohta 60v juoppolalli jota anoppi rahoittanut koko aikuis elämän ja tämä pyytää koko ajan lisää rahaa.

Toinen hoitaa vanhempiensa hoidon ja juoksevat asiat kokonaan, eikä vanhemmat korvaa tätä rahallisesti mitenkään.

Kolmas ei ole missään tekemisissä vanhempien kanssa.

Neljäs käy valmiilla kotilomalla eli tulee edelleen vanhusten luo passattavaksi.

Näillä lähtökohdilla sitten kaikki tulevat saamaan tasapuolisesti perinnöt.

Vierailija
10/29 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoin perintö tulisi antaa niille, jotka auttavat vanhempiaan. Harmillisesti tuo harvemmin tapahtuu ja lempilapsi saa eniten, vaikkei ole tehnyt mitään vanhempien eteen.

Ei kuulu, jos ei sovita.

Vierailija
11/29 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei vois vähempää kiinnostaa. Miehelläni on iso omaisuus.

Sama täällä, ja tämän lisäksi sillä miltei yhtä iso jortikka, kuin siskon miehellä.

Joskus tuntuu, että halkean muustakin kuin onnesta.

Vierailija
12/29 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat elää pitkään niin perinnön hetkellä menestyneellä on jo puitteet valmiina: velaton talo, perhe, mökki, jne. Huono-osaisemmalla on korkeintaan perhe.

Vertaa vaikka lapsilisään: rikkaalla se menee säästöön, köyhällä elämiseen. Kumpi tarvitsee sitä enemmän?

Vierailija
13/29 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhempi on kuollut, ja aikoinaan saatiin ennakkoperintöä muualta, saman verran kaikki. Sitten kun vanhemman vanhempi kuoli, hän antoi mulle ja sisarukselle vain lakiosan ja muut sai enemmän, siis vanhempani sisarukset. Sinänsä ymmärrän, etenkin kun ei nähty pitkiin aikoihin, ja nää hoisi häntä ym, mut toisaalta kun meille on kuitenkin tapahtunut ns tragedia eli vanhempi kuollut ollessamme nuoria, niin sitä kautta olisin itse antanut ainakin saman summan kuitenkin reiluuttani.  Mun mielestä aina kannattaa olla tasapuolinen näissä.

Vierailija
14/29 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletko jonkun suostuvan perintöosuutensa.

Raastuvassa nähdään. Ja nimenomaan syyttäjän raastuvassa.

Syyttäjä nimenomaan määrää.

Vierailija
15/29 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhempi on kuollut, ja aikoinaan saatiin ennakkoperintöä muualta, saman verran kaikki. Sitten kun vanhemman vanhempi kuoli, hän antoi mulle ja sisarukselle vain lakiosan ja muut sai enemmän, siis vanhempani sisarukset. Sinänsä ymmärrän, etenkin kun ei nähty pitkiin aikoihin, ja nää hoisi häntä ym, mut toisaalta kun meille on kuitenkin tapahtunut ns tragedia eli vanhempi kuollut ollessamme nuoria, niin sitä kautta olisin itse antanut ainakin saman summan kuitenkin reiluuttani.  Mun mielestä aina kannattaa olla tasapuolinen näissä.

, Ja sitte vielä hänen eläessään nää sisarukset oli kieltäneet mun äitiä soittelemasta tolle isovanhemmalle, yms. Joten varmaan heillä ollut se suunnitelma, ettei saataisi niin paljoa, jonkinnäköistä kateutta ehkä taustalla ja ahneutta.

Vierailija
16/29 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

, Ja sitte vielä hänen eläessään nää sisarukset oli kieltäneet mun äitiä soittelemasta tolle isovanhemmalle, yms. Joten varmaan heillä ollut se suunnitelma, ettei saataisi niin paljoa, jonkinnäköistä kateutta ehkä taustalla ja ahneutta.

Oma kateutesi paistaa läpi. Jos et ole ollut yhteydessä niin miksi sinulle pitäisi antaa enemmän perintöä?

Vierailija
17/29 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöä ei ansaita. Oma osuus vain saadaan. Sisar kateus on toisissa perheissä vahva. Meillä on päinvastoin. Haluamme antaa aina toisille parasta. Huijaamme väärään suuntaan.

Vierailija
18/29 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kateutesi paistaa läpi. Jos et ole ollut yhteydessä niin miksi sinulle pitäisi antaa enemmän perintöä?

-Ei enempää, vaan kyse oli TASApuolisuudesta. :) En oo niin rahan perään että toi olis ollut itelleni NIIN iso juttu, mut toki huomioin ym asian ja mulla on omat mielipiteet.

Vierailija
19/29 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ei enempää, vaan kyse oli TASApuolisuudesta. :) En oo niin rahan perään että toi olis ollut itelleni NIIN iso juttu, mut toki huomioin ym asian ja mulla on omat mielipiteet.

Hänellä oli siis testamentti? Vai oliko kyse siitä, että te sisaruksesi kanssa saitte puoliksi vanhemman osuuden. Sehän olisi kuten kuuluukin.

Vierailija
20/29 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä oli siis testamentti? Vai oliko kyse siitä, että te sisaruksesi kanssa saitte puoliksi vanhemman osuuden. Sehän olisi kuten kuuluukin.

Sen voi haastaaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi