Voinko minä vain mennä ristiäisiin huomenna? Ilmeisesti kutsuni on unohtut. Olen kuitenkin perheystävä ja asun ihan naapurissa!
Tiedän kyllä, että mihin aikaa vieraita saapuu sinne. Ja näenhän minä ikkunasta, kun ensimmäiset saapuvat.
Meillä on tosiaankin niin läheiset välit, että käyn heillä useita kertoja päivässä ja varoitan tulostani pelkällä ovikellolla.
Ihmetyttää vain, kun kukaan ei ole puhunut minulle mitään, että ristiäiset ovat huomenna.
Onko siis sopivaa vain mennä?
Kommentit (21)
Voi hyvät hyssykät taas, mene jo tänään, nuku vaikka eteisen lattialla, niin et jää paitsi mistään.
Kauheeta jos olisi tollanen naapuri!
Siihen lienee syynsä että sinua ei ole kutsuttu. Meillä ei ollut yksissäkään ristiäisissä kuin kummit ja isovanhemmat, ristiäiset kai yleensäkin aika pieni perhetapahtuma.
Ajattelin varmistaa pääsyni sillä, että en pimputa kelloa yksin vaan suojahdan sisään porukan mukana.
Näin pääsen varmasti sisälle.
T. Ap
No kysypä niiltä naapureilta. Heitä varmaan harmittaisi jos jättäisit ristiäiset väliin kutsun tuhoutumisen vuoksi.
Mistä tiedät että ristiäiset ovat huomenna jos kerran kukaan ei ole kertonut :D
0/5
Tottakai menet, ja tyhjin käsin ehdottomasti!
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että ristiäiset ovat huomenna jos kerran kukaan ei ole kertonut :D
0/5
No kerro nyt mistä tiedät kun ei kukaan kerro?
Selvä merkki siitä, että olet automaattisesti osa kalustoa.
0/5, mutta jos vain yksinkertainen aloittaja niin kerrataan.
Ristiäiset ovat intiimit, perhejuhlat. Silloin sinne ei ole naapurin ystävällä asiaa jos kutsua ei ole erikseen tullut.
Muutenkin kuulostaa vähän moukkamaiselta että menet tämän perheen luokse kylään vain ovikelloa soittamalla. Kuulostat taakalta tälle perheelle. Toivottavasti et tee sitä jatkossa, kerta heillä on nyt vauvakin.
Ajatelkaa jos oikeasti joku olisi tuollainen tunkija naapurina.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin varmistaa pääsyni sillä, että en pimputa kelloa yksin vaan suojahdan sisään porukan mukana.
Näin pääsen varmasti sisälle.
T. Ap
Ja yhtä nopeasti sinut laitetaan ulos. Jos ei muuten, niin virkavallan avulla. Onko mukava mennä kuokkimaan ja pilaamaan toisten juhlat?
Enkä ihmettele yhtään, jos tämä pitää paikkansa. Aikanaan tätini oletti, että pääsee sisareni lapsen ristiäisiin. Jäin vain hölmistyneenä katsomaan, kun hän kertoi että oli ajatellut leipoa niihin juhliin. Tajusi lopulta ilmeestäni, ettei sisareni halunnut kutsua kuin meidän vanhemmat, miehen vanhemmat, sisarukset, isovanhemmat sekä kummit. Sisareni ei edes tiennyt että olivat kutsuneet itse itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai menet, ja tyhjin käsin ehdottomasti!
Ja ekana menet tarjoiluja ottamaan, olethan niin läheinen heille.
Tämä sama on ollut aikaisemminkin joskus aikoja sitten.
Nyt alkaa huolettaa oma roikkumiseni palstalla vuodesta toiseen useampana päivänä viikossa. Pitää vierottautua!
kutsu muut naapuritkin mukaan. sano että sinne tuli avoin kutsu.
Ei.