Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huolestunko liian aikaisin? raskautuminen

Vierailija
02.10.2015 |

Juttu on niin että mulla oli 2,5-vuotta hormonikierukka josta vaihdoin suoraan yhdistelmäpillereihin koska kierukka aiheutti niin paljon ikäviä juttuja. Söin e-pillereitä noin 1,5-vuotta. Ehdi kokeilla muutama merkkiä mm cilest, femoden ja viimeisenä yasmin. Lopetin e-pillerit noin 2,5kk sitten eli nyt kolmas pilleritön kierto meneillään. Ollaan siis aloitettu raskauden yritys. Otin tässä kierrossa käyttöön ovulaatiotestit. Vielä en ole bongannut ovulaatiota. Tänään kp15. Viimeiset kierrot olleet 30-31pvää. Eli vielä on toki toivoa että ovulaatio olis vasta tulossa. Todennäköisesti kahdessa edellisessä kierrossa ei ole ollut ovulaatiota koska ovulaatio oireet puuttui täysin ja eipä niitä oireita ole nytkään.

Mulla ei ole aikaisempaa kokemusta tällaisesta joten en oikein tiedä koska pitää huolestua.

Kaksi lasta on. Sain ne suht nuorena 19v ja 23v, molemmat ekasta yrityksestä. Nyt olen 30v en tiedä on iällä vielä mitään vaikutusta asiaan.

Harmittaa etten lopettanut pillereitä aikaisemmin....

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok. pelottaa että jotain outoa on tapahtunu kehossa etten enää tulekkaan tuosta vaan raskaaksi.

Vierailija
2/5 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan nyt yritetty reilusti yli 2v kierukan poiston jälkeen, ei taida meille enää pientä tulla. edelliset lapset ollaan saantu todella helposti alulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painokin lähti jyrkkään nousuun sen jälkeen kun otin hormonaalisen ehkäisyn käyttöön. Vaikka liikun todella paljon ja syön terveellisesti. Painokaan ei ole lähteny laskuun vaikka olen alkanut laskemaan kaloreita, jättänyt kaikki herkut pois ja lisännyt liikuntaa reilusti. En tiedä miksi mutta pillerit sai aikaan mulle läskiä vyötärölle. Senttejä on lähtenyt kyllä nyt vyötäröltä mutta paino on edelleen sama. Mulla ei oo koskaan ollu mitään paino ongelmia ja olen aina ollu normaalipainoinen. nyt olen bmin mukaan lievässä ylipainossa.

ap

Vierailija
4/5 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla kierto tasaantui pillereiden jälkeen ehkä noin puolen vuoden jälkeen ja aloin tuntemaan ovulaation. Etten mä ainakaan olisi vielä tuollaisen ajan jälkeen huolissani.

Vierailija
5/5 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriltä sain sellaista tietoa aikanaan, että jos on ovistestit käytössä ja yhdyntä ajoitettu oikein ja puoleen vuoteen ei tule raskaaksi niin voi ottaa yhteyttä lääkäriin. Luulisi silloin tuon 6kk pätevän sinunkin tapaukseen.