Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää, milloin olisi jo aika erota?

Vierailija
09.04.2022 |

Meillä ei ole väkivaltaa, päihdeongelmia, pettämistä tai muuta selkeää syytä erota. Vain jatkuvia erimielisyyksiä lähes kaikesta.

Meillä on päiväkoti-ikäisiä lapsia ja molemmat käyvät kokopäivätöissä. Tähän yhtälöön vielä yritämme pitää lasten hoitopäivät kohtuullisen pituisina, koska yksi lapsista inhoaa hoidossa oloa. Itse lähden kotoa jo kuuden aikaan aamulla, jotta pääsen kotiin ennen neljää. Olen jatkuvasti väsynyt univajeen takia, lapset nukahtavat vasta klo 21-22 aikaan, kun nukkuvat hoidossa päikkärit. Mies on kuormittavalla alalla ja tekee töitä myöhäiseen iltaan asti ja ei pysty irrottautumaan hommistaan edes viikonloppuisin.

Olemme viimeksi olleet kahdestaan jossain yli 5 vuotta sitten. Yritin joskus järjestää meille lapsenvahtia ja ravintolavarauksia, mutta jouduin perumaan joka kerta, kun miestä ei huvittanutkaan lähteä. Luovutin. Mies ei luota kehenkään lastemme hoidossa. Pyysin sukulaisen katsomaan lapsia, kun jouduin olemaan töissä myöhään, ja kun tulin kotiin, mies oli lähettänyt vahdin kotiin ja oli itse lasten kanssa. Tällainen mikromangeeraus on varmaan syy, miksi hänellä on niin paljon työstressiä.

Riitelemme usein lasten hoidosta. Minun mielestäni joustan, koska olen lasten kanssa aina illat ja lähes aina viikonloput. Mies mielestään joustaa, kun vie lapset hoitoon aamuisin vähän myöhempään ja hakee, jos joskus joudun olemaan töissä myöhempään kuin kolmeen. Kummallakaan ei ole omaa lapsivapaata aikaa juuri koskaan.

En usko, että ero helpottaisi elämää mitenkään, mutta en jaksaisi enää riidellä. Haluaisin kumppanin, jonka kanssa viettää normaalia vapaa-aikaa. En vain jaksa uskoa miehen muuttuvan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei varmaan auta joka tilanteeseen, mutta meidän liiton pelasti tämä harjoitus:

Joka ilta ennen nukkumaan menoa (tai joku muu sopiva hetki, kun ootte ihan kahdestaan rauhassa) otatte käsistä kiinni, katsotte toisianne silmiin, ja kerrotte molemmat toisillenne kolme asiaa, josta olette sille toiselle kiitollisia sinä päivänä. 

Luin tän harjoituksen jostain artikkelista. Kun olin ihan lopussa siihen, ettei ymmärretä yhtään toisiamme, eikä mies arvosta mua ja miehellä oli sama fiilis, niin aattelin, että miksei kokeilis vielä tätä. Ja se autto! Olin siis ihan hiuskarvan varassa, että haen eroa, kun riideltiin joka päivä. Miten näin pieni asia auttoi, en tiiä... Kokeilkaa kaikki tätä!

Vierailija
2/3 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy itseltäsi hiljaa. Pitäisikö erota? Jos vastaus ei ole suora: Kyllä! Ja Heti! niin älä eroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon nyt voi auttaa vain keskustelu. Mutta jos ei sekään auta tai mies ei suostu puhumaan, ja rakkautta ei ole niin erotkaa sitten.