Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva herää klo 6 nälkäänsä

Vierailija
02.10.2015 |

Onko vinkkejä mitä kannattaisi tehdä? Haluaisin nukkua pidempään aamulla. Vauva 8 kk ja ollaan onnistuttu lopettamaan yösyöminen. Tämä on aika paljon helpottanut öitä, itkeskelee vain pari kertaa yön aikana. En haluaisi riskeerata tätä. Päivälliseksi syö liha-aterian ja klo 19 puuroa. Imetän klo 19.30 ja n. Klo 20 hän menee nukkumaan. Miten saisin hänet nukkumaan pidempään. On väsynyt, mutta nälkä on niin kova että herää.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama tilanne, mutta ajan kanssa meni ohi, ja vauva oppi nukkumaan 8 asti. Koita kestää :)

Vierailija
22/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:17"]Vedän henkeä vähän ennen kuin vastaan, koska sinun tilanteesi on aika luksusta ja ongelmasi on itse aiheutettua tuolla iltakukkumisella.

Tiedän kyllä että illalla on vaikea mennä nukkumaan. Kymmenen olisi kuitenkin tuossa tilanteessa hyvä niin saat sen 8h. Älä ole koneella ja puhelimella enää yhdeksän jälkeen että rauhoitut, ihan tutkittu juttu. Lue, sauno tai harrasta miehen kanssa seksiä, niin saat hyvät unet.

Minä yritin paikkailla rikkonaisia öitä sillä että vauva söi kuudelta ja nukuimme vielä tunnin, mutta sinun tilanteessa kun vauva nukkuu jo 10 tuntia putkeen niin enpä usko että on ihan oikea lääke. Vielä täällä kohottelen kulmia tuolle "ongelmalle".
[/quote]

Vedän henkeä ennen kuin vastaan. Ei siis nuku 10 h putkeen, kuten alussa sanoin. Itkee klo 22 (tätä en laske kun olen yleensä vasta menossa nukkumaan), klo 1, klo 4 ja sitten herää klo 6. Välillä myös klo 5 vaihdetaan vaippa (kyllä, lapsi pissaa niin paljon, että se täytyy vaihtaa). Lisäksi kitinät välissä, joihin eI tarvitse apua ja joita en nyt laske heräämisiksi. Ja tämä on mielestäni nyt ihan hyvin, kun vertaa entiseen.

Minäkin olen yrittänyt paikkailla noin, ei onnistunut.

Olen ihan oman osani saanut huonosti nukkuvista lapsista. Erehdyin kysymään onko jollain vinkkejä miten öitä voisi pidentää aamusta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä vauva 9kk menee nukkumaan klo 20-20.30, herää öisin 1-5 kertaa ja ylös noustaan lopullisesti n. klo 6-7. Syö kerran (maitopullon) n. klo 2-3 aikaan, joskus tahtoo jäädä kukkumaan tunniksi-pariksi ja siinä sitten silittelen ja nukutan kunnes taas väsähtää. Koen kuitenkin että meillä menee yöt ihan hyvin, ennen heräili tunnin välein läpi yön. Toki on univelkaa, mutta en enää oikeastaan edes huomaa sitä paitsi todella huonojen öiden jälkeen. Vaaditko nyt ehkä vauvalta vähän liikoja? Onko elämäntavoissasi muuta korjattavaa, joka noin unettaa?

Vierailija
24/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:17"]Vedän henkeä vähän ennen kuin vastaan, koska sinun tilanteesi on aika luksusta ja ongelmasi on itse aiheutettua tuolla iltakukkumisella.

Tiedän kyllä että illalla on vaikea mennä nukkumaan. Kymmenen olisi kuitenkin tuossa tilanteessa hyvä niin saat sen 8h. Älä ole koneella ja puhelimella enää yhdeksän jälkeen että rauhoitut, ihan tutkittu juttu. Lue, sauno tai harrasta miehen kanssa seksiä, niin saat hyvät unet.

Minä yritin paikkailla rikkonaisia öitä sillä että vauva söi kuudelta ja nukuimme vielä tunnin, mutta sinun tilanteessa kun vauva nukkuu jo 10 tuntia putkeen niin enpä usko että on ihan oikea lääke. Vielä täällä kohottelen kulmia tuolle "ongelmalle".
[/quote]

Vedän henkeä ennen kuin vastaan. Ei siis nuku 10 h putkeen, kuten alussa sanoin. Itkee klo 22 (tätä en laske kun olen yleensä vasta menossa nukkumaan), klo 1, klo 4 ja sitten herää klo 6. Välillä myös klo 5 vaihdetaan vaippa (kyllä, lapsi pissaa niin paljon, että se täytyy vaihtaa). Lisäksi kitinät välissä, joihin eI tarvitse apua ja joita en nyt laske heräämisiksi. Ja tämä on mielestäni nyt ihan hyvin, kun vertaa entiseen.

Minäkin olen yrittänyt paikkailla noin, ei onnistunut.

Olen ihan oman osani saanut huonosti nukkuvista lapsista. Erehdyin kysymään onko jollain vinkkejä miten öitä voisi pidentää aamusta.

Ap
[/quote]
ymmärrän sinua ap, aina ongelmia vähätellään, jos jollain on toisenlainen kokemus asiasta. Minull ei ole neuvoja, mutta kuten jo aikaisemmin sanoin, se meni ohi, koita jaksaa vielä hetki:) vai auttaisiko, jos antaisi vaikka tuttipullosta vielä vettä siinä 6 aikaan, jaksaisi ehkä vähän aikaa pidempään zzz

Vierailija
25/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:23"]Olin itse niin pahassa univelassa että en siksikään saanut nukahdettua ja unen laatu oli huono. Se katkeaa vain sillä että saat useamman, ainakin kolme-neljä keskeytyksetöntä yötä, niin että elimistö ei ole enää hälytystilassa kaiken aikaa. Ehkä sellaisen voisi järjestää viikonlopun yli niin että sovitte että neljä yötä ja aamua mies/mummo hoitaa vauvan ja sinulla on korvatulpat. Mies ei mene rikki muutamasta rikkonaisesta yöstä, mutta sinä voisit päästä syvään uneen kun tiedät että sinun ei tarvitse herätä.
[/quote]

Täytyy kokeilla kun miehellä on seuraavan kerran vapaata, kiitos vinkistä :) yksittäisiä öitä hän on viikonloppuisin nukkunut lapsen kanssa silloin kun olen ollut niin väsynyt että oksettaa. Ei ne kauheasti ole auttaneet. Arkisin miehen on kurja valvoa kun joutuu käydä töissä ja täytyy olla siellä skarppina.

Ap

Vierailija
26/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lapsi tulee heräämään aamulla aikaisin seuraavat 6 vuotta ainakin. Eli kun hoito alkaa niin rytmi on kuitenkin tuo. Eli totu siihen vaan, nyt sä elät lapsen tahdissa ja lapsen ehdoilla. Viikonloppuisin pistät miehen nousemaan aamulla niin saat edes silloin nukkua.

Vierailija
27/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:24"]Meillä oli sama tilanne, mutta ajan kanssa meni ohi, ja vauva oppi nukkumaan 8 asti. Koita kestää :)
[/quote]

Kiitos viestistäsi, toivoa siis on :) ap

Vierailija
28/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:17"]Vedän henkeä vähän ennen kuin vastaan, koska sinun tilanteesi on aika luksusta ja ongelmasi on itse aiheutettua tuolla iltakukkumisella. Tiedän kyllä että illalla on vaikea mennä nukkumaan. Kymmenen olisi kuitenkin tuossa tilanteessa hyvä niin saat sen 8h. Älä ole koneella ja puhelimella enää yhdeksän jälkeen että rauhoitut, ihan tutkittu juttu. Lue, sauno tai harrasta miehen kanssa seksiä, niin saat hyvät unet. Minä yritin paikkailla rikkonaisia öitä sillä että vauva söi kuudelta ja nukuimme vielä tunnin, mutta sinun tilanteessa kun vauva nukkuu jo 10 tuntia putkeen niin enpä usko että on ihan oikea lääke. Vielä täällä kohottelen kulmia tuolle "ongelmalle". [/quote] Vedän henkeä ennen kuin vastaan. Ei siis nuku 10 h putkeen, kuten alussa sanoin. Itkee klo 22 (tätä en laske kun olen yleensä vasta menossa nukkumaan), klo 1, klo 4 ja sitten herää klo 6. Välillä myös klo 5 vaihdetaan vaippa (kyllä, lapsi pissaa niin paljon, että se täytyy vaihtaa). Lisäksi kitinät välissä, joihin eI tarvitse apua ja joita en nyt laske heräämisiksi. Ja tämä on mielestäni nyt ihan hyvin, kun vertaa entiseen. Minäkin olen yrittänyt paikkailla noin, ei onnistunut. Olen ihan oman osani saanut huonosti nukkuvista lapsista. Erehdyin kysymään onko jollain vinkkejä miten öitä voisi pidentää aamusta. Ap

[/quote]

No sitten. Ymmärsin siis väärin, vauva kyllä herättää ja itkee öisin, et vaan ruoki sitä. Veikkaisin seuraavaksi että nälkä on, meillä perhepeti ratkaisi jollain lailla tuon. Havahduimme sen verran että annoin rinnan suuhun ja molemmat nukahdimme siitä sujuvasti. Sama toimi aamukuudelta, siinä imettämällä sai vielä vajota takaisin puolentoista tunnin uneen.

Neuvolasta ohjeistettiin että annatte vain kauheasti velliä illalla niin ei ole nälkäinen, mutta meillä ei auttanut vaan tuli kauheat vatsavaivat ja muutenkin puklaili vellit ulos.

Päiväruuan tukevoittaminen?

Vierailija
29/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauvalla ikää myös lähes 9kk ja imetän 4-8krt yössä.. Pisin uni ollut 21-23, eli muuten heräilee tunnin välein.. Viideltä alkaa ns. "aamutankkaus" joka kestää 7 asti..

Vierailija
30/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:28"]No, meillä vauva 9kk menee nukkumaan klo 20-20.30, herää öisin 1-5 kertaa ja ylös noustaan lopullisesti n. klo 6-7. Syö kerran (maitopullon) n. klo 2-3 aikaan, joskus tahtoo jäädä kukkumaan tunniksi-pariksi ja siinä sitten silittelen ja nukutan kunnes taas väsähtää. Koen kuitenkin että meillä menee yöt ihan hyvin, ennen heräili tunnin välein läpi yön. Toki on univelkaa, mutta en enää oikeastaan edes huomaa sitä paitsi todella huonojen öiden jälkeen. Vaaditko nyt ehkä vauvalta vähän liikoja? Onko elämäntavoissasi muuta korjattavaa, joka noin unettaa?
[/quote]

Niin minustakin tämä on ihan hyvin. Silti olisi mukavaa jos lapsi nukkuisi vaikka 7 asti. Vauva ei enää suostu syömään pullosta, joten en voi yöllä antaa sille ruokaa.

Olenko oikeasti ainoa ihminen jota saattaa väsyttää jos on 8 kk nukkunut max 2 h putkeen ja herännyt joka yö 4-40 kertaa. Olen kyllä kanniskellut tunti kaupalla itkevää lasta. Imettänyt 20 min välein jos vauvasta on siltä tuntunut. Väsähdin totaalisesti ja pidin unikoulua, minkä avulla ollaan nyt näinkin hyvässä tilanteessa. Mielestäni en ole hirveän laiska ja huono valittaja. Kellään tuttavallani ei ole ollut näinkään huonosti nukkunutta lasta. Ihme meininkiä täällä.

Ap

Vierailija
31/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:37"]Meillä vauvalla ikää myös lähes 9kk ja imetän 4-8krt yössä.. Pisin uni ollut 21-23, eli muuten heräilee tunnin välein.. Viideltä alkaa ns. "aamutankkaus" joka kestää 7 asti..
[/quote]

Kuulostaa tosi tutulle. Suosittelen ihan oikeasti tassuttelu-unikoulua. Ap

Vierailija
32/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:03"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:49"]Tilanteesi on sellainen, että tarvitset itsekuria. Mene nukkumaan kello 21 ainakin muutamana iltana viikossa. Jos mahdollista ota joka päivä pienet unet tai rentoutumishetki lapsen nukkuessa päiväunia. Tee kotityöt lapsen kanssa. [/quote] Tämä on varmaan pakko vaikka huvittaisi valvoa pari tuntia ilman vauvaa. Päikkäreitä en oikein itse saa nukuttua mutta koitan kyllä levätä. Kotitöiden teko lapsen kanssa on aavistuksen haastavaa tällä hetkellä... ap

[/quote]

Käytä rinkkaa, kantoliina, rintareppua tms. Anna lapselle oma tiskirätti käteen ja pyyhkikää yhdessä pölyt. jne.

Vierailija
33/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:45"]Syötät lapsen klo 6. Sitten heräät joko itse tai yhdessä lapsen kanssa. Muuta et oikeastaan voi asian hyväksi tehdä.
[/quote]

Eikö käy että lapsi vaan heräisi ja äiti jatkaisi unia ;D ap

Mistä sä olet karannut? Ei ole järjen hiventäkään sinun päässäsi. Eikö aikuinen ihminen osaa säädellä omaa käytöstä? Lapsen pitää taipua sinun mukavuuden haluusi! Laiska lehmä ja idiootti olet.
[/quote]

Vierailija
34/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata opettaa lasta nukkumaan kasiin asti jos ikinä aikoo itse palata töihin ja viedä ipanan päiväkotiin.

Ymmärrän kyllä hyvin miten rikkonaiset yöt väsyttävät, mutta etenkin kun olet päässyt yösyötöistä eroon, niin isä voi vallan mainiosti paikata parina yönä viikossa.

Ja samaa mieltä kuin muutkin: lapsiperheessä on lapsiperheen rytmi ja sitä vastaan tappeleminen on resurssien käyttämistä turhuuteen.

Vierailija
35/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:17"]Vedän henkeä vähän ennen kuin vastaan, koska sinun tilanteesi on aika luksusta ja ongelmasi on itse aiheutettua tuolla iltakukkumisella. Tiedän kyllä että illalla on vaikea mennä nukkumaan. Kymmenen olisi kuitenkin tuossa tilanteessa hyvä niin saat sen 8h. Älä ole koneella ja puhelimella enää yhdeksän jälkeen että rauhoitut, ihan tutkittu juttu. Lue, sauno tai harrasta miehen kanssa seksiä, niin saat hyvät unet. Minä yritin paikkailla rikkonaisia öitä sillä että vauva söi kuudelta ja nukuimme vielä tunnin, mutta sinun tilanteessa kun vauva nukkuu jo 10 tuntia putkeen niin enpä usko että on ihan oikea lääke. Vielä täällä kohottelen kulmia tuolle "ongelmalle". [/quote] Vedän henkeä ennen kuin vastaan. Ei siis nuku 10 h putkeen, kuten alussa sanoin. Itkee klo 22 (tätä en laske kun olen yleensä vasta menossa nukkumaan), klo 1, klo 4 ja sitten herää klo 6. Välillä myös klo 5 vaihdetaan vaippa (kyllä, lapsi pissaa niin paljon, että se täytyy vaihtaa). Lisäksi kitinät välissä, joihin eI tarvitse apua ja joita en nyt laske heräämisiksi. Ja tämä on mielestäni nyt ihan hyvin, kun vertaa entiseen. Minäkin olen yrittänyt paikkailla noin, ei onnistunut. Olen ihan oman osani saanut huonosti nukkuvista lapsista. Erehdyin kysymään onko jollain vinkkejä miten öitä voisi pidentää aamusta. Ap

[/quote]

No sitten. Ymmärsin siis väärin, vauva kyllä herättää ja itkee öisin, et vaan ruoki sitä. Veikkaisin seuraavaksi että nälkä on, meillä perhepeti ratkaisi jollain lailla tuon. Havahduimme sen verran että annoin rinnan suuhun ja molemmat nukahdimme siitä sujuvasti. Sama toimi aamukuudelta, siinä imettämällä sai vielä vajota takaisin puolentoista tunnin uneen.

Neuvolasta ohjeistettiin että annatte vain kauheasti velliä illalla niin ei ole nälkäinen, mutta meillä ei auttanut vaan tuli kauheat vatsavaivat ja muutenkin puklaili vellit ulos.

Päiväruuan tukevoittaminen?

[/quote]

Nukuimme perhepedissä kunnes alkoi konttaamaan unissaan. Sitten otin aamuyöstä syömään viereen. Sitten alkoi jatkuva tissi itkeminen, otettiin jalat sängystä ja taas perhepedissä. Sitten unikoulua ja nyt tässä tilanteessa.

Täytyy ehkä antaa rasvaisempaa ruokaa? Määrää on vaikea lisätä kun sillä on löysä refluksiläppä ja aika paljon tulee jo nyt ulos.

Ap

Vierailija
36/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:52"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:45"]Syötät lapsen klo 6. Sitten heräät joko itse tai yhdessä lapsen kanssa. Muuta et oikeastaan voi asian hyväksi tehdä.
[/quote]

Eikö käy että lapsi vaan heräisi ja äiti jatkaisi unia ;D ap

Mistä sä olet karannut? Ei ole järjen hiventäkään sinun päässäsi. Eikö aikuinen ihminen osaa säädellä omaa käytöstä? Lapsen pitää taipua sinun mukavuuden haluusi! Laiska lehmä ja idiootti olet.
[/quote]
[/quote]

Hei, kiitos tästä! Olen ymmärtänyt siis väärin että lapselle voi opettaa uusia tapoja. Ap

Vierailija
37/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 8kk menivät nukkumaan klo 21-22. Ja koska iltapala oli n. klo 19-20 niin hörppäsivät vielä yömyssyksi perunaporkkanavellin ja nukkuivat aamulla klo 8-9.

Vierailija
38/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:54"]Ei kannata opettaa lasta nukkumaan kasiin asti jos ikinä aikoo itse palata töihin ja viedä ipanan päiväkotiin.

Ymmärrän kyllä hyvin miten rikkonaiset yöt väsyttävät, mutta etenkin kun olet päässyt yösyötöistä eroon, niin isä voi vallan mainiosti paikata parina yönä viikossa.

Ja samaa mieltä kuin muutkin: lapsiperheessä on lapsiperheen rytmi ja sitä vastaan tappeleminen on resurssien käyttämistä turhuuteen.
[/quote]

Niin se taitaa olla, täytyy varmaan vaan mennä väsymyksen ehdoilla... tarkoitus on olla vielä useampi kk kotona lapsen kanssa. Ap

Vierailija
39/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:58"]Meillä 8kk menivät nukkumaan klo 21-22. Ja koska iltapala oli n. klo 19-20 niin hörppäsivät vielä yömyssyksi perunaporkkanavellin ja nukkuivat aamulla klo 8-9.
[/quote]

Haluaisin periaatteessa pitää yömyssyn rintamaitona, täytyy kuitenkin kokeilla tuota velliä vaikka jo tänään. Jos mukista juottaisin. Teidän rytmi kuulostaa kivemmalle tällaisen aamu-unisen mielestä :) ap

Vierailija
40/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mutta sellanen se pienen lapsen rytmi usein on. Meilläkin tyttö 1 v on jo pitkään mennyt iltaunille klo 8 ja herää klo 6-7 välillä. Sitten on vaan kiltisti itsekin noustava ylös. Tämä tosin ei ole mulle enää ongelma, koska menen suunnilleen klo 9 nukkumaan. Tylsää joo, mutta muuten ei jaksa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi