Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva herää klo 6 nälkäänsä

Vierailija
02.10.2015 |

Onko vinkkejä mitä kannattaisi tehdä? Haluaisin nukkua pidempään aamulla. Vauva 8 kk ja ollaan onnistuttu lopettamaan yösyöminen. Tämä on aika paljon helpottanut öitä, itkeskelee vain pari kertaa yön aikana. En haluaisi riskeerata tätä. Päivälliseksi syö liha-aterian ja klo 19 puuroa. Imetän klo 19.30 ja n. Klo 20 hän menee nukkumaan. Miten saisin hänet nukkumaan pidempään. On väsynyt, mutta nälkä on niin kova että herää.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene aikaisemmin nukkumaan. Asiantuntijat suosittelevat pidentämään unia illasta - ei koskaan aamusta.

Vierailija
2/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu, ellet laita myöhemmin nukkumaan. Onhan tuossa kymmenen tuntia ruokailujen välissä. Joko laitat ajoissa nukkumaan ja heräät aamulla aikaisin, tai syötät myöhemmin ja nukut myöhempään. Kannatan kyllä tässä sitä, että menet vain itse aiemmin nukkumaan, lapsella on hyvä rytmi valmiina ajatellen esim. päiväkodin aloitusta ja sinun mahdollista töihin paluuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:39"]Mene aikaisemmin nukkumaan. Asiantuntijat suosittelevat pidentämään unia illasta - ei koskaan aamusta.
[/quote]

Joskus olen mennyt mutta tuntuu se vähän hassulta mennä klo 20 nukkumaan :D on kiva jutella miehen kanssa, tehdä vähän kotiaskareita jne. Nukun n. 23-6 itse. Muutamalla herätyksellä. Sehän on tosi hyvin, mutta 8 kk univelka painaa. Ap

Vierailija
4/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötät lapsen klo 6. Sitten heräät joko itse tai yhdessä lapsen kanssa. Muuta et oikeastaan voi asian hyväksi tehdä.

Vierailija
5/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesi on sellainen, että tarvitset itsekuria. Mene nukkumaan kello 21 ainakin muutamana iltana viikossa. Jos mahdollista ota joka päivä pienet unet tai rentoutumishetki lapsen nukkuessa päiväunia. Tee kotityöt lapsen kanssa.

Vierailija
6/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 6 maitopullo/tissi nassuun vauvalle ja lisää unta palloon, helppoa :)

Vierailija
7/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:42"]Ei onnistu, ellet laita myöhemmin nukkumaan. Onhan tuossa kymmenen tuntia ruokailujen välissä. Joko laitat ajoissa nukkumaan ja heräät aamulla aikaisin, tai syötät myöhemmin ja nukut myöhempään. Kannatan kyllä tässä sitä, että menet vain itse aiemmin nukkumaan, lapsella on hyvä rytmi valmiina ajatellen esim. päiväkodin aloitusta ja sinun mahdollista töihin paluuta.
[/quote]

Vauva nukahtaa pystyyn klo 8 vaikka olisi miten nukkunut päikkäreitä yms. En ole vielä palaamassa töihin. Rytmi on kyllä hyvä eikä sitä saa helposti muutettua, äitiä vaan väsyttää :D

Vierailija
8/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:45"]Syötät lapsen klo 6. Sitten heräät joko itse tai yhdessä lapsen kanssa. Muuta et oikeastaan voi asian hyväksi tehdä.
[/quote]

Eikö käy että lapsi vaan heräisi ja äiti jatkaisi unia ;D ap

Vierailija
9/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:49"]Tilanteesi on sellainen, että tarvitset itsekuria. Mene nukkumaan kello 21 ainakin muutamana iltana viikossa. Jos mahdollista ota joka päivä pienet unet tai rentoutumishetki lapsen nukkuessa päiväunia. Tee kotityöt lapsen kanssa.
[/quote]

Tämä on varmaan pakko vaikka huvittaisi valvoa pari tuntia ilman vauvaa. Päikkäreitä en oikein itse saa nukuttua mutta koitan kyllä levätä. Kotitöiden teko lapsen kanssa on aavistuksen haastavaa tällä hetkellä... ap

Vierailija
10/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet aikaisemmin itse nukkumaan. Itsekkin olen iltakukkuja mutta vauvan ollessa pieni menin nukkumaan aikaisin. Viimeistään puoli kympin aikaan. Aamulla vauva heräsi klo 6, hain viereen, syöttö ja sitten jatkettiin unia.

Vierailija
11/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa hankaa? Sitten otat hänet kuudelta tissille ja yritätte jatkaa unia. Vauvan tarpeisiin on vastattava. Minun saman ikäinen vauva herää öisin vielä pari kertaa tissille. Kuudelta herää sitten puurolle.

Vierailija
12/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:54"]Klo 6 maitopullo/tissi nassuun vauvalle ja lisää unta palloon, helppoa :)
[/quote]

Tätä en uskalla kokeilla kun aiemmin kävi niin että alkoi vinkumaan sitä maitoa yhä vain aiemmin ja aiemmin ja sitten herättiin koko yö 30 min-1h 30 min välein tissille. Nyt en syötä makkarissa ollenkaan ja aamuisin vasta puuron jälkeen. Ap

Vierailija
13/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:05"]Mikä tuossa hankaa? Sitten otat hänet kuudelta tissille ja yritätte jatkaa unia. Vauvan tarpeisiin on vastattava. Minun saman ikäinen vauva herää öisin vielä pari kertaa tissille. Kuudelta herää sitten puurolle.
[/quote]

Minä en vaan halua syöttää enää öisin kun en saa sitten yhtään nukuttua. Vauva ei syö yöllä nälkäänsä vaan ihan huvikseen. Ei siinä muuta ongelmaa ole kuin että minua väsyttää ja haluaisin nukkua vähän pidempään. Ajattelin jos jollain olisi kokemusta samanlaisesta tilanteesta. Ei kai tässä ole muuta vaihtoehtoa kuin mennä itse klo 21 nukkumaan... ap

Vierailija
14/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän aikuiselle riittää unet esim. klo 22-06 sekin on jo 8h. Oikeasti todella harva 8kk nukkuu putkeen klo 20-06 edes. Neuvolan mukaan normaaliksi taidettiin laskea vielä 4 heräämistä yössä. Omaan väsymykseesi voi tietenkin vaikuttaa esim. huono syöminen, huono unen laatu ja moni muu seikka. Kokeile alkuun vaikka Melatoniinia (apteekista tai ihan ruokakaupasta) tsekkaat ruokavaliosi ja liikuntatottumuksesi. Olisi hyvä käydä kävelyllä tai lenkillä edes useamman kerran viikossa. Liikunnassa kannattaa muistaa, että rankka liikunta myöhään illalla voi piristää, joten jos käyt esim. pumpissa tms älä käy illalla niin että tunnilta pitäisi mennä suoraan nukkumaan. 

Vierailija
15/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama ongelma. Itsestä tuntui kidutukselta herätä kuudelta kun oli pitkään vielä pimeää.

Ratkaisu: pikkuhiljaa alettiin laittaa vauvaa myöhemmin unille. Nyt menee kymmeneltä unille ja herää kahdeksalta. Äiti ja poika ovat molemmat tyytyväisiä.

Vierailija
16/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isä kuvioissa mukana? Voisiko joskus hoitaa aamun syötön, esim. vapaapäivänään?

Vierailija
17/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän henkeä vähän ennen kuin vastaan, koska sinun tilanteesi on aika luksusta ja ongelmasi on itse aiheutettua tuolla iltakukkumisella.

Tiedän kyllä että illalla on vaikea mennä nukkumaan. Kymmenen olisi kuitenkin tuossa tilanteessa hyvä niin saat sen 8h. Älä ole koneella ja puhelimella enää yhdeksän jälkeen että rauhoitut, ihan tutkittu juttu. Lue, sauno tai harrasta miehen kanssa seksiä, niin saat hyvät unet.

Minä yritin paikkailla rikkonaisia öitä sillä että vauva söi kuudelta ja nukuimme vielä tunnin, mutta sinun tilanteessa kun vauva nukkuu jo 10 tuntia putkeen niin enpä usko että on ihan oikea lääke. Vielä täällä kohottelen kulmia tuolle "ongelmalle".

Vierailija
18/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:11"]Kyllähän aikuiselle riittää unet esim. klo 22-06 sekin on jo 8h. Oikeasti todella harva 8kk nukkuu putkeen klo 20-06 edes. Neuvolan mukaan normaaliksi taidettiin laskea vielä 4 heräämistä yössä. Omaan väsymykseesi voi tietenkin vaikuttaa esim. huono syöminen, huono unen laatu ja moni muu seikka. Kokeile alkuun vaikka Melatoniinia (apteekista tai ihan ruokakaupasta) tsekkaat ruokavaliosi ja liikuntatottumuksesi. Olisi hyvä käydä kävelyllä tai lenkillä edes useamman kerran viikossa. Liikunnassa kannattaa muistaa, että rankka liikunta myöhään illalla voi piristää, joten jos käyt esim. pumpissa tms älä käy illalla niin että tunnilta pitäisi mennä suoraan nukkumaan. 
[/quote]

Varmaan riittää aikuiselle joka ei ole kerännyt univelkaa 8 kk. Jos sen saisi nukkua yhtämittaa niin olisi vielä parempi. Vauva itkee muutaman kerran yössä kuten sanoin, nukahtaa kuitenkin syömättä. Tämä on edistystä aiempaan verrattuna. Käyn kävelyllä joka päivä. Ruokavalio on liian kasvikseton. Täytyy kokeilla jos sen muutos auttaisi :) ap

Vierailija
19/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse niin pahassa univelassa että en siksikään saanut nukahdettua ja unen laatu oli huono. Se katkeaa vain sillä että saat useamman, ainakin kolme-neljä keskeytyksetöntä yötä, niin että elimistö ei ole enää hälytystilassa kaiken aikaa. Ehkä sellaisen voisi järjestää viikonlopun yli niin että sovitte että neljä yötä ja aamua mies/mummo hoitaa vauvan ja sinulla on korvatulpat. Mies ei mene rikki muutamasta rikkonaisesta yöstä, mutta sinä voisit päästä syvään uneen kun tiedät että sinun ei tarvitse herätä.

Vierailija
20/48 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:17"]Vedän henkeä vähän ennen kuin vastaan, koska sinun tilanteesi on aika luksusta ja ongelmasi on itse aiheutettua tuolla iltakukkumisella.

Tiedän kyllä että illalla on vaikea mennä nukkumaan. Kymmenen olisi kuitenkin tuossa tilanteessa hyvä niin saat sen 8h. Älä ole koneella ja puhelimella enää yhdeksän jälkeen että rauhoitut, ihan tutkittu juttu. Lue, sauno tai harrasta miehen kanssa seksiä, niin saat hyvät unet.

Minä yritin paikkailla rikkonaisia öitä sillä että vauva söi kuudelta ja nukuimme vielä tunnin, mutta sinun tilanteessa kun vauva nukkuu jo 10 tuntia putkeen niin enpä usko että on ihan oikea lääke. Vielä täällä kohottelen kulmia tuolle "ongelmalle".
[/quote] Missä ap sanoi että vauva nukkuu putkeen 10h? Eikö sanonut että heräilee vaikkei syö? Että ap:lle vain korvatulpat ettei tartte reagoida itkuun kun ei vauva ruokaa rartte?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan