Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11 päivää ja 25€ ruokaan - mitä syön?

Vierailija
02.10.2015 |

Palkka tulee 13. päivä ja siihen asti mulla on 25€ rahaa. Säästötilillä olisi, mutta en haluaisi ottaa sieltä, eli mitä voisin ostaa kaupasta, jotta pärjään tuohon asti? Onko mahdollista?

Syön viisi kertaa päivässä - aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala.

Rajoitukset: en oikeastaan syö leipää, joten sitä on turha leipoa. En myöskään pidä puurosta ja mulle on tärkeää saada tarpeeksi proteiinia koska treenaan paljon. Ja siis eläinproteiinia.

Kaapeista löytyy:

4 päärynää

2 banaania

Appelsiini

3 limeä

Viinirypäleitä

Purkki ananasta

Purkki persikoita

Dippijauhepussi

Erittäin laaja valikoima mausteita, oliiviöljyä, viinietikkaa yms.

Riisinuudelia, spagettia, risottoriisiä, riisiä

Litra mansikoita

Puoli litraa mustikoita

Inkivääriä

Pakastevihanneksia

Salaattia

Kurkkua

Porkkanoita

Perunoita

Ingmariinia

3 protskujuomaa

5 cm pätkä choritzoa

Hiukan kalkkunaleikettä

3 kauratyynyä ja 2 ruispalaa (näillä pärjään hyvin 11 päivää leivän suhteen)

3 palaa pizzaa (nämä syön tänään lounaaksi)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sä säästät niitä rahojasi? En tarkoita että niitä kaikkia pitäisi nyt tuhlata mutta ruoka on kuitenkin aika tärkeä asia ja elämä on nyt, ei sitku.

Vierailija
2/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostaisin hirveän määrän kananmunia, niistä voi sitten laittaa vaikka mitä ja niissä on proteiinia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, kananmunia ehdottomasti. Munakas on hyvä ateria, varsinkin lorautat siihen vähän kermaa. Eli osta kananmunia, kermapurkki, lisäksi lenkkimakkaraa, sikanautajauhelihaa, herneitä (edullista keittoa), rahkaa, muutama silakkafile ja jotain tuoreita vihanneksia. Hyvin pärjäät.

Vierailija
4/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikella rakkaudella, jotenkin hymyilyttää panikointi siitä, onko mahdollista pärjätä tuollaisella summalla. 25 eurolla pärjää vaikka kuinka hyvin.

t. opiskelija

Vierailija
5/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:05"]

Mihin sä säästät niitä rahojasi? En tarkoita että niitä kaikkia pitäisi nyt tuhlata mutta ruoka on kuitenkin aika tärkeä asia ja elämä on nyt, ei sitku.

[/quote]

Haluan maksaa asuntolainan takausosan mahdollisimman nopeasti pois. Siihen asti yritän "köyhäillä", jotta saisin sen viimeistään 2018 maksettua. Syön kyllä normisti ihan ravitsevaa ja välillä kalliimpaakin ruokaa, mutta tässä kuussa oli paljon menoja ja eilen huomasin, että käyttötili lähenee nollaa, joten olisi kiva kokeilla miten pitkälle tollasella pikkusummalla pärjää. Normaalisti mulla menee 40-50e ruokaan viikossa, joten aika paljon saa kiristää jos meinaan 25e pärjätä!

Vierailija
6/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisella määrällä et mitenkään syö 5kertaa päivässä. Itselläni oli jotain riisiä ja pastaa ja puuroa niin tuo vielä onnistui 25e. Toivon että en enä ikinä elä tuollaisella budjetilla toisten.

Vierailija
7/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:26"]Tuollaisella määrällä et mitenkään syö 5kertaa päivässä. Itselläni oli jotain riisiä ja pastaa ja puuroa niin tuo vielä onnistui 25e. Toivon että en enä ikinä elä tuollaisella budjetilla toisten.
[/quote] en lukenut loppuun viestiäsi. No kyllä tuo 25e sai minut heti paskalle.

Vierailija
8/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:28"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:26"]Tuollaisella määrällä et mitenkään syö 5kertaa päivässä. Itselläni oli jotain riisiä ja pastaa ja puuroa niin tuo vielä onnistui 25e. Toivon että en enä ikinä elä tuollaisella budjetilla toisten.
[/quote] en lukenut loppuun viestiäsi. No kyllä tuo 25e sai minut heti paskalle.
[/quote] siis sinulla on täysin normaali treeni. Minäkään en syö leipää. En tiedä mitä söisin kuin kaikki on kallista niin teen puuron myöhäiseksi aamupalaksi. Haluaisin olla ripeämpi aamuisin. Olen löhöillyt sängyssä jo pari viikkoa joka aamu. Syön kumminkin leipää joskus aamuisin ja jätän puuron väliin mutta ilman puuroa en huomaa maagisia ominaisuuksia kehossani mitä se teettää. Olen vähän kuriton ollut puuron kanssa. Puuron pitäisi syödä joka ikinen aamu. Nopeasti imeytyvä proteiini on houkutelevaa mutta kallista aamupalaksi. Sekä se luo väärän imagon kaupassa kuin ihmiset uteliaana katsovat ostoksia hyber mielenkiinnolla. Tarvitsen lisää proteiiniä. Ihmisten innostus jotain muuta asiaa kohtaan kuin terveellinen elämäntapa saa minut passivoitumaan ja katkeroitumaan. Tunnen itseni aamuisin todella katkeroituneeksi kuin en tunne mitään avustusta minua kohtaan mutta muita autetaan ja huomioidaan minun kuuluvaan avustuksilla. Se rasittaa minua.

Vierailija
9/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja 6 kananmunaa löytyy myös!

Vierailija
10/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ihmeessä koko rahalla (25e) ohrasuurimoita.

Vierailija
11/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pari pkt tarjouslihaa jos löydät, pakkaseen. Halpaa protekua saat myös maustamattomista broilerin koipireisistä, sellainen 3-4 koiven paketti ei taida yli kahta euroa maksaa. Herneitä ja palvilihaa jos ostat, saat edullisesti ison satsin täyttävää hernaria moneksi päiväksi. Maitorahkassa säästän itse aina ostamalla halvinta mahdollista, sitä kun menee monta prk viikossa. Smoothien sekaan niin ei edes makueroa huomaa kalliimpiin :)

Vierailija
12/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Vokiin kysymään onko mielenosoittajilta jäänyt ruokaa yli.

Vierailija
13/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Mansikoista kiisseliä? Menee hyvin välipala/iltapala.
-aamupalaksi puuroa. Lisukkeena hedelmiä, jos tarvitsee.
-Peruna-chorizo pyttipannu
-chorizo/pakastevihannes munakas
-hedelmäsalaatti
-salaatti
Tässä nyt muutama vinkki mitä itselle tulee noista mieleen. Sullahan on kaapissa vaikka mitä ja 25e iso raha jos muutama lisuke täytyy vaan ostaa. Esim. Kerma, pekoni jne, jos vaikka spagetista haluaa tehdä jonkun pastan.

Vierailija
14/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota säästötililtä!

Vierailija
15/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta huomasin ette pidä puurosta, t: nro 6. Entä riisipuuro riisifrutin tapaan? :)

Vierailija
16/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sultahan löytyy kaapeista enemmän kuin mun kuukausiannos, että syöpä ne kaapit ensin tyhjäksi. 11 päivää menee todella nopeasti, eli et ehdi nälkään kuolla etkä joutua mihinkään sokerisokkiin.

Vierailija
17/17 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssiä ja soijarouhetta, niistä saat proteiinia. Vai onko joku nimenomainen syy, miksi proteiinin pitää olla eläinperäistä??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän