Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei mulla 90-luvulla ollut enää noin isoja silmälaseja.

Vierailija
02.10.2015 |

https://instagram.com/p/8TwHI_TFSC/?taken-by=tmkelokuva

Tietty, jos 80-luvun muoti on jäänyt silmälasikehyksissä päälle, niin sitten... Mutta mulla oli huomattavasti pienemmät lasit 90-luvun alussa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vuodesta. Joku 90-92 nyt oli vielä ihan kasaria takatukkineen jne. paitsi ehkä mainoksissa ja elokuvissa. Tai oli usein niissäkin. Katsokaa nyt vaikka Ruusun aikaa. Toki pyöreät rillit olisi tosi 1993 mutta kyllä noita isoja näki vielä kaikilla tuossa vaiheessa.

Vierailija
22/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 09:23"]

90-luvulla oli kyllä sellaisia isohkoja pyöreitä silmälaseja, mutta nuo on kyllä kasarilasit, joita olisi voinut nähdä AIKUISTEN päässä vielä 90-luvullakin, mutta ei kyllä nuorten. Nuorena kuolleella tangokuningas Sauli Lehtosella on kuvissa sellaiset prototyyppiset isohkot ysärilasit: http://i.ytimg.com/vi/qvXvMCtmFUM/hqdefault.jpg

Eli samaa mieltä ap:n kanssa! Itse olen vuosimallia 80.

[/quote]

Jep. Mulla oli lukion ekalla vuonna 91-92 naisille suunnatut saulilehtoslasit, jotka olin saanut hankkinut muistaakseni vuonna 90. Sen jälkeen tulikin ovaalin malliset lasit, jotka malliltaan olivat paljon pienemmät.

Ja kasvoin ihan sellaisessa alle 60 000 asukkaan kaupungissa. Ja ihan normaalia oli, että uudet lasit hankittiin joka toinen tai kolmas vuosi.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 09:26"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 09:24"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 09:17"] Ehkä sä ostit lasisi juuri silloin kun ne tulivat muotiin. Pitää nyt kuitenkin huomata että ei siellä tavallisessa maakuntalaisessa duunariperheessä osteltu silmälaseja joka vuosi vaan enemmänkin lasit/5 vuotta. [/quote] Oli niin tai näin niin ei siitä mitään tule että 90-luvulla syntyneiden sukupolvi yrittää tehdä aikalaiskuvausta aikakaudesta jona eivät ole eläneet :P [/quote] Mielenkiintoinen teoria. Mitä mieltä Viikingit -sarjasta? Monikaan tekijöistä ei käsittääkseni viettänyt nuoruutta Ragnarin kanssa samassa veneessä.

[/quote]

En ole nähnyt, mutta viime vuosina on tosiaan ollut erilaisia ysäri- tai kasariteemaisia juttuja, joiden tekijöinä on ollut juurikin ysärillä syntyneitä tyyppejä, ja valitettavasti silloin siitä tekemisestä jää uupumaan autenttisuus. Sama kuin itse yrittäisin rekonstruoida 70-luvun hippijuttuja, metsään menisi.

[/quote]

Nimenomaan näin. 80-luvun alussa syntyneenä täytyy sanoa että näillä viime aikojen 80-90-lukumuodeilla ei ole yhtään mitään tarjottavanaan mulle - ei nostalgiaa, ei mitään. Ne on ne pari hittiä, What is Love ja Barbie Girl, joille parikymppiset nyt hihittää. Ei meistä kukaan noita silloin kuunnellut. Sama se toki oli meidän sukupolven kanssa, kun moni diggaili 60-70-lukua silloin ysärillä. Tuskin kovin autenttista oli.

Vierailija
24/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 09:30"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 09:23"]

90-luvulla oli kyllä sellaisia isohkoja pyöreitä silmälaseja, mutta nuo on kyllä kasarilasit, joita olisi voinut nähdä AIKUISTEN päässä vielä 90-luvullakin, mutta ei kyllä nuorten. Nuorena kuolleella tangokuningas Sauli Lehtosella on kuvissa sellaiset prototyyppiset isohkot ysärilasit: http://i.ytimg.com/vi/qvXvMCtmFUM/hqdefault.jpg

Eli samaa mieltä ap:n kanssa! Itse olen vuosimallia 80.

[/quote]

Jep. Mulla oli lukion ekalla vuonna 91-92 naisille suunnatut saulilehtoslasit, jotka olin saanut hankkinut muistaakseni vuonna 90. Sen jälkeen tulikin ovaalin malliset lasit, jotka malliltaan olivat paljon pienemmät.

Ja kasvoin ihan sellaisessa alle 60 000 asukkaan kaupungissa. Ja ihan normaalia oli, että uudet lasit hankittiin joka toinen tai kolmas vuosi.

ap

[/quote]

Joo, muistan nuo ovaalit! Mulla ei ole itsellä laseja, mutta lähes kaikilla sukulaisillani on, ja esim. parhaan kaverini ja veljeni kautta muistan rillimuodin hyvin.

Toki joillain yksittäisillä nuorilla on voinut olla noita kasaripokia, en sitä kiistä, mutta jos tehdään epookkia, mielestäni lasivalinta on väärä. (Ei se kyllä niin vakavaa oo.) Mun äidillä oli 80-luvulla just tuommoisia pokia kuin kuvassa, saattoi olla vielä ysärin alussakin.

Vierailija
25/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja VM 80 jatkaa... mä kasvoin 15 000 asukkaan kaupungissa, eikä monellakaan yläasteellani ollut kasaripokia. Ne olis olleet todella nolot. 

Ja meillä kyllä Barbie Girl ja What is Love olivat kuumaa kamaa, vaikken itse hevimimminä tietenkään niistä tykännyt! Nyt kyllä ovat ihanan nostalgisia :)

Vierailija
26/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 09:24"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 09:17"] Ehkä sä ostit lasisi juuri silloin kun ne tulivat muotiin. Pitää nyt kuitenkin huomata että ei siellä tavallisessa maakuntalaisessa duunariperheessä osteltu silmälaseja joka vuosi vaan enemmänkin lasit/5 vuotta. [/quote] Oli niin tai näin niin ei siitä mitään tule että 90-luvulla syntyneiden sukupolvi yrittää tehdä aikalaiskuvausta aikakaudesta jona eivät ole eläneet :P [/quote] Mielenkiintoinen teoria. Mitä mieltä Viikingit -sarjasta? Monikaan tekijöistä ei käsittääkseni viettänyt nuoruutta Ragnarin kanssa samassa veneessä.

[/quote]

En ole tuo ketä tarkoitat mutta että varmaankin aikansa kuva. Katsopa tätä 80-luvun Robin Hoodia http://www.anarchogeekreview.com/wp-content/uploads/2015/06/100_robin_of_sherwood_LOOK.jpg

Vierailija
27/36 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/36 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Vierailija
29/36 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 09:20"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 09:17"]

Ehkä sä ostit lasisi juuri silloin kun ne tulivat muotiin. Pitää nyt kuitenkin huomata että ei siellä tavallisessa maakuntalaisessa duunariperheessä osteltu silmälaseja joka vuosi vaan enemmänkin lasit/5 vuotta.

Oli niin tai näin niin ei siitä mitään tule että 90-luvulla syntyneiden sukupolvi yrittää tehdä aikalaiskuvausta aikakaudesta jona eivät ole eläneet :P

Mielenkiintoinen teoria. Mitä mieltä Viikingit -sarjasta? Monikaan tekijöistä ei käsittääkseni viettänyt nuoruutta Ragnarin kanssa samassa veneessä.

Eipä taida olla Ragnar aikalaisineen kritisoimassakaan.

Vierailija
30/36 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, noin isot olisi ollut tosi nolot 90-luvulla. 

Vierailija
31/36 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne oli noin isoja vielä 90-luvulla. Ei se muoti katkea juuri siinä vaihteessa, vaan muuttuu pikkuhiljaa. t: 80-luvun nuori eli vm.-69

Vierailija
32/36 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://im.mtv.fi/image/2710440/landscape16_9/1024/576/e01336e4ac3f37138…

Mulla oli tuon malliset silmälasit 1990-luvulla. Muovisangat ja väriltään kullanruskeat.

Vierailija
33/36 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin ne metalliset ovaalin muotoiset lasit tulivat muotiin joskus 1990-luvun lopulla. Sitä ennen kaikilla oli muoviset ja suhteellisen isot kehykset, joskaan ei ihan noin isot mitä aloittajan linkissä.

Vierailija
34/36 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne oli noin isoja vielä 90-luvulla. Ei se muoti katkea juuri siinä vaihteessa, vaan muuttuu pikkuhiljaa. t: 80-luvun nuori eli vm.-69

Näinhän se juuri on. Onhan yhä hipstereitäkin vaikka tulevaisuudessa ne sijoitetaan kai lähinnä johonkin 09-10 - aikoihin.

Vierailija
35/36 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistin että 90-luvun alussa hankkimani lasit olivat olleet aika pienet, mutta kun löysin valokuvan jossa olin ne päässä, niin kyllä ne oli aika suuret, mutta pienemmät mitä muilla siihen aikaan.

Mutta ei nuo kuvan lasit minustakaan ole ysäriä.

Vierailija
36/36 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi peruskoulun ekaluokkalaiselle ostetaan aikuisten kokoluokkaa olevat rillit.

Koen myötähäpeää