Keskinkertainen ÄO - miten se on vaikuttanut elämääsi
Tajuat asioita, mutta et loppujen lopuksi kuitenkaan kovin hyvin, ja elämä on täynnä mysteerejä, jotka ihmetyttävät ja kummastuttavat?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
ei kait tässä mitään, olla möllötellään it-alalla 4k palkalla jo 20 vuotta, ei huippuosaaja mutta jotain osaan
Pärjääkö IT-alalla ÄO:lla 100 vai pitääkö sen olla vähän yli 100?
Minulla on äo 110. Vituttaa, kun en pääse huipulle, vaikka kuinka tarvon ja taistelen. Olisi mukavampaa olla viisas tai jopa sopivan tyhmä ja yksinkertainen.
Miksi tätä jatkuvasti kysytään? Tällä palstalla on useita joilla on pakkomielle johonkin yhteen asiaan. Voisitko lopettaa näiden aloitusten rustaamisen.
T. Äo 115
Mikä on keskiverto ÄO lukema.
T. ÄO142
Vierailija kirjoitti:
Mikä on keskiverto ÄO lukema.
T. ÄO142
Keskiarvo on 100 ja n. 70% ihmisistä on ÄO-haarukassa 85-115.
Vierailija kirjoitti:
Oisko joku 80.
Se on 100, jäin miettimään asiaa ja tarkastin asian.
Väestöstä 50 prosenttia saa älykkyystestissä tuloksen, joka sijoittuu välille 90–110, joten 100 on keskiarvo.
ÄO142
Huippuälykkäänä mensalaisena te typerykset olette eläimen tasolla. Ette koskaan voi saavuttaa niitä hengen ja älyn korkeuksia joissa minä liihotan päivittäin.
- Mensa Genius Deluxe
Minulla on äo 72. Hyvin olen pärjännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko joku 80.
Se on 100, jäin miettimään asiaa ja tarkastin asian.
Väestöstä 50 prosenttia saa älykkyystestissä tuloksen, joka sijoittuu välille 90–110, joten 100 on keskiarvo.
ÄO142
Ajattelinkin, että tuo 90-110 olisi varmaan hyvä ÄO-haarukka rajaamaan keskivertoälykkäiden joukon. Maistereiden keskimääräinen ÄO on ilmeisesti 115 tai lähellä sitä ja tohtoreiden 125:n paikkeilla.
Nuo keskivertoälykkäät vaikuttavat yleensä vähän yksinkertaisilta huomattavasti keskivertoa älykkäämpien silmissä, vaikkeivat suoranaisesti tyhmiltä.
Emma K. kirjoitti:
Minulla on äo 72. Hyvin olen pärjännyt.
72 ei ole keskinkertainen, vaan huomattavasti keskivertoa (100) matalampi ÄO.
Maisteriksi mennään ihan keskiverto aivoilla.
Ja vaativan alan asiantuntijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Maisteriksi mennään ihan keskiverto aivoilla.
Ja vaativan alan asiantuntijaksi.
Maistereiden keskimääräinen ÄO on kuitenkin joku 115 eli yhden keskihajonnan verran keskiarvoa korkeampi. Tuota matalammalla ÄO:lla valmistuu kuitenkin maisteriksi opiskelijoita hyvin paljon varsinkin pehmeistä tieteistä. Mutta on vaikea kuvitella, että vaativien alojen asiantuntijoina olisi juurikaan Ä0-100-ihmisiä.
Mitä ne on nämä mystiset "vaativat" alat, jonka asiantuntijoita on suurin osa palstalaisista?
Lahjattomalle kaikki on vaativaa ja vaikeeta.
Jotta voidaan ÄO :tä vertailla, kannattaa mainita keskihajonta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne on nämä mystiset "vaativat" alat, jonka asiantuntijoita on suurin osa palstalaisista?
Lahjattomalle kaikki on vaativaa ja vaikeeta.
Rakettitiede, fysiikan ja kemian alan tutkimus, matematiikan professori. Nuo ovat mielestäni vaativia aloja.
ÄÖ on testattuna 120 eli keskivertoa hieman älykkäämpi, mutta en koe hyötyneeni siitä mitenkään. Olen kylläkin alisuorittaja. Yrittämällä olisin sanut enemmän aikaan.
ei kait tässä mitään, olla möllötellään it-alalla 4k palkalla jo 20 vuotta, ei huippuosaaja mutta jotain osaan