Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vastasyntyneen jättää sairaalaan

Vierailija
02.10.2015 |

hoitoon viikoksi tai pariksi? Ja järjestellä sillä aikaa koti kuntoon

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 08:38"]Meillä vauva jäi viikoksi sairaalaan sen jälkeen kun minä olin kotitunut. Täytyy sanoa että olihan siinä helppo tehdä tarvittavat hankinnat, koota vauvansänky, pestä vauvanvaatteet jne. kun joku muu hoiti vauvaa. No joo, mieluummin olisin kyllä tehnyt nuo jo raskausaikana äitiysloman alettua, mutta vauva nyt sattui syntymään ennen kuin äitiysloma alkoi.
[/quote]

Tätä minä olen vähän pelännyt, kun kaiken aion laittaa valmiiksi vasta ä-loman alettua... Että jos tuleekin ennenaikaisesti, niin tulee ongelmia.

Rv32

Vierailija
22/28 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 08:45"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 08:38"]Meillä vauva jäi viikoksi sairaalaan sen jälkeen kun minä olin kotitunut. Täytyy sanoa että olihan siinä helppo tehdä tarvittavat hankinnat, koota vauvansänky, pestä vauvanvaatteet jne. kun joku muu hoiti vauvaa. No joo, mieluummin olisin kyllä tehnyt nuo jo raskausaikana äitiysloman alettua, mutta vauva nyt sattui syntymään ennen kuin äitiysloma alkoi. [/quote] Tätä minä olen vähän pelännyt, kun kaiken aion laittaa valmiiksi vasta ä-loman alettua... Että jos tuleekin ennenaikaisesti, niin tulee ongelmia. Rv32

[/quote]

No jospa sitten aloitat sen laittamisen vähän aikaisemmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 08:23"]Hei, siis voi tietenkin jättää, minäkin jätin. Eikö neuvolassa kerrottu asiasta? Itse vaadin lapselleni täysimetyksen, joten kätilöt imettivät lasta. Laadin yhdessä imetys-pt:n kanssa heille ruokavalion, jossa oli hyviä rasvahappoja eikä ollenkaan sokeria. Valviran sivuilta löytyy kätevästi laillistettujen kätilöiden nimikkeiden alta myös kuvaus imetyskyvystä, että sieltä voi sitten valita omalle lapselle sopivan. Vain paras kelpasi omalle lapselleni, ja ylpeänä voin todeta, ettei lapseni syöynyt korviketta eikä tuttipullosta kertaakaan sen kahden vuoden aikana, jonka vietti synnärillä!

Meidän perhe-elämään tällä oli iso vaikutus. Ehdin laittamaan kotia, vaihtamaan kevätverhot ja kesäverhot ja syysverhot ja talvipäivänseisausverhot. Koti kiilsi, hellalla porisivat pitkään haudutetu pataruuat, mies oli tyytyväinen ja mulla oli riittävästi omaa aikaa. Kyllä ap äidinkin pitää olla terveesti itsekäs ja mietitä sitä omaa jaksamista. Kun äiti voi hyvin, kaikki voi hyvin. On niin kiva levänneenä ottaa uusi tulokas vastaan! Se oli pettymys, että synnäriltä tullessaan lapsi ei ollut vielä kuiva eikä osannut lukea. Käsitin että tämä johtuu resurssipulasta, joten annettiin asian olla, vaikka periaatteessa tässä ois ollut kantelun paikka.
[/quote]

Imetys-pt! Hyvä, kun nostit tämän esiin! Se on erittäin tärkeä huomioida, kai oma imetys-pt on jo kilpailutettu?

Vierailija
24/28 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 08:45"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 08:38"]Meillä vauva jäi viikoksi sairaalaan sen jälkeen kun minä olin kotitunut. Täytyy sanoa että olihan siinä helppo tehdä tarvittavat hankinnat, koota vauvansänky, pestä vauvanvaatteet jne. kun joku muu hoiti vauvaa. No joo, mieluummin olisin kyllä tehnyt nuo jo raskausaikana äitiysloman alettua, mutta vauva nyt sattui syntymään ennen kuin äitiysloma alkoi. [/quote] Tätä minä olen vähän pelännyt, kun kaiken aion laittaa valmiiksi vasta ä-loman alettua... Että jos tuleekin ennenaikaisesti, niin tulee ongelmia. Rv32

[/quote]

[/quote]

No en aloita. Teen töitä eikä jaksaminen riitä.

Vierailija
25/28 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 08:46"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 08:45"]

[/quote]

[/quote]

No just tommonen painostus uuvuttaa äidit. Tajuatko, kuinka iso homma vauvan huoneen remontointi ja tapetointi on? Puhumattakaan megamobilen vaatimasta kaapeli - ja sähkötöistä? Ja paljonko tää kaikki maksaa? Ei niitä ehdi tehdä yhdeksässä kuukaudessa. Ja että niihin riittäis rahat, on pakko tehdä ylitöitä. Kyllä nyt on yhteiskunnan paikka jelpata.

Vierailija
26/28 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 08:01"]Meillä oli niin pieni rääpäle syntyessään, alle 1kg. Haettiin kotiin Vapun jälkeen kun oltiin vauva ja me valmiita, meni 4 kk. Me käytiin kuitenkin joka päivä häntä itse hoitamassa ja kenguruhoitamassa.
[/quote]
Synnytitkö kengurun? Eikö sen pitäisi kasvaa pussissa?

Vierailija
27/28 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 08:49"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 08:45"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Ei se vauva paljoa tartte. Pari vaatekerrastoa. Vaippoja. Vaunut ja lämpöset vaatteet ulos.

Vierailija
28/28 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 08:49"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 08:45"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Meillä oli jo syntynyt edellisellä viikolla, järjettömän pitkä prosessi tuo lapsen teko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan