Mistä voi johtua jatkuva pissahätä?
Tulehdusta ei ole, mutta jatkuva pissähädän tunne vaikka rakko ei ole täynnä. Ei janota normaalia enempää ja juon tavallisen määrän eli ei mikään diabetes.
Kommentit (18)
Onko muita oireita. Jännitätkö jotain.
Mistä tiedät että ei ole tulehdus? Kuulostaa juuri siltä (ei ole aina välttämättä kipua)
Oletko opettanut rakkosi käymään usein pisulla….
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että ei ole tulehdus? Kuulostaa juuri siltä (ei ole aina välttämättä kipua)
Ei näy labroissa mitään.
Ummetusta? Tai joku muu seikka, joka painaa virtsarakkoa....
Mulla on välillä sellaisia päiviä että saa koko ajan rampata kusella. Mulla ei ole ikinä ollut virtsatietulehdusta mutta tiedän että se voi olla häiritsevä ja kivuliaskin. Olen välillä epäillyt, että joku lievä tulehdus on saattanut olla noina päivinä.
Oletko saanut kylmää?
Tai sitten rakko ei vain tyhjene kerralla kunnolla ja siksi ravaat.
Selkäjumi/iskias voi säteillä rakkoon.
Kohdussa myooma, joka painaa virtsarakkoa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko opettanut rakkosi käymään usein pisulla….
Tämä. Opettele pikkuhiljaa pidentämään sitä vessassakäyntiväliä. Toisaalta jos olet iäkäs mies niin kyse voi olla prostatavaivoista.
Mulla on usein semmonen jännäkusi eli esim. olen kävelemässä takaisin kotiin ja sitten ajattelen, että pääsen rauhassa omaan vessaan kuselle niin eikö mitä alkaa hirveesti kusettamaan muutamaa minuuttia ennen ja pitää johonkin puskaan päästä kuselle ja tulee ihan kunnon paineella! Se on niin aggressiivinen hätä, että jos en kuse parin minuutin sisällä, tulee vain väkisin housuun enkä voi mitään.
Mulla on ollut tuollaista pari kertaa, kun oli virtsakiviä. Rakossa koko ajan tunne, että se on täynnä. Kesti 1-2 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään ollut tällaista? Joudun ramppaamaan koko ajan vessassa. Alkoi aika yhtäkkiä viikko sitten. Ap
sellainen on olemassa kuin virtsarakon kipuoireyhtymä.silloin on kipua ainakin öisin.rakko on kutistunut jotenkin ja täyttyy vähästä
Pitkälle edenneen koronapsykoosin yleisin oire on jatkuva pissahädän tunne.
Ummetus, raskaus, verensokeri ongelma, liian vähä juominen
Hiivasieni voi pesiytyä myös virtsarakkoon. Diflucanilla lähtee yhdellä tabletilla.
Voi hyvinkin johtua yhdestä lisämunuaisen erittämästä hormonista Aldosteronista, jonka tehtävänä on säädellä nestetasapainoa kehossa. Jos aldosteronin tuotannossa on häiriöitä, niin monesti kaikki juotu neste tuntuu tulevan melko nopeasti läpi, tai vaikka ei joisi nesteitä, niin keho silti purkaisi nestevarastojaan tiuhaan tahtiin. Aldosteroni kuuluu stressihormoneihin kuten kortisoli, ja siten kuuluvat tärkeimpiin hormoneihin kehossa.
Vierailija kirjoitti:
Kohdussa myooma, joka painaa virtsarakkoa.
Minulla on myooma syynä. Myoomat voi kasvaa ihan hurjaa vauhtia. Kohdunpoistolla tuostakin vaivasta pääsin.
Onko kellään ollut tällaista? Joudun ramppaamaan koko ajan vessassa. Alkoi aika yhtäkkiä viikko sitten. Ap