TUNNETTEKO IMUSOLMUKKEITA KAULASSANNE?
Itse tunnen useita 3cm kokoisia ja ovat olleet jo pitkään. Lääkärit taas sanovat, että ovat jotain 1cm kokoisia ja että mulla on vain sen malliset imusolmukkeet. Av:lla taas joku sanoi, ettei normaalit imusolmukkeet ole tunnusteltavissa. Voinko luottaa lääkäriin?
Kommentit (7)
Kyllä normaalitkin imusolmukkeet ovat tunnettavissa kaulalla. Itselläni ainakin tuntunut aina lukuisia imusolmukkeita kaulalla. Joskus lääkäriltäkin kysynyt niistä ja hän sanonut, että ihan normaalia on, että niitä tuntuu, etenkin jos on hoikka eikä kaula hirveiden läskikerrosten peitossa.
Ja kaikilla lapsillanikin tuntuu useita imusolmukkeita kaulalla. Muita ihmisiä en sitten olekaan tunnustellut niiden suhteen. ;)
T: nro 3
Tietysti tunnen, juuri kaulallhan on helposti sormiin osuvia imusolmukkeita. Mulla on paljon n. herneenkokoisia mutta ne tuntuu sormiin isommilta koska tunnustellessa siinä on myös ihokerrosta ym. päällä.
Yksi pavunkokoinen löytyi tosta vasemmalta puolelta. Enpä ookaan ennen niitä tunnustellut, niin en tiedä, onko niitä aina ollut.
Ei tietenkään. Tosi huolestuttava sun tilanne. Oisko krankenheits syndrooma kyseessä?
Tunnen useammankin imusolmukkeen ja ainakin yksi tuntunut aina isommalta solisluun kuopassa. Flunssan yhteydessä myös korvan takana olevat suurenevat ihan näkyviksi(siis jos osaa katsoa, ei jäteiksi) Lääkäri kerran tunnusteli ja sanoi että ihan normaalit on. Että silloin kun jotain on vialla ni aletaan puhua reippaasti isommista muutoksista, joita ei tarvitse arvailla. Luulen siis että voit olla huoleti!
Noniin hei. Rauhoitu jo, jos monta lääkäriä on arvioinut imusolmukkeet 1cm kokoisiksi, niin silloin ne ovat sen kokoisia.