Maksaako työterveys perusrokotukset?
Eli siinäpä kysymys. Googlesta löysin hirveän listan mitä millekin alalle (sote, poliisit ym) korvataan ja on pakollista olla voimassa, mutta mitään yleistä tietoa ei näkynyt.
Kommentit (10)
Kyllä ainakin meillä. Esim tetanus, influenssa yms. Ja toki kaikki työmatkojen takia otettavat. Ja antavat rnsi- apu pakkauksen mukaan moniin maihin.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 21:14"]hetkinen... pitääkö rokotuksia käydä ottamassa tietyin väliajoin? oon 23 ja viimeksi jonkun piikin saanu ylä-asteikäisenä..
[/quote]
Kyllä pitää. Osalla pitää uusia kymmenen vuoden välein, eli myös sinulla on mennyt umpeen jo.
Se riippuu ihan täysin sun työnantajan ja työterveysfirman välisestä sopimuksesta. EI ole olemassa mitään yleispätevää sääntöä.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 21:16"]Kyllä ainakin meillä. Esim tetanus, influenssa yms. Ja toki kaikki työmatkojen takia otettavat. Ja antavat rnsi- apu pakkauksen mukaan moniin maihin.
[/quote]
Tetanus on tosiaan se, joka on itsellä jo umpeutunut. Influenssaan en ole ikinä ottanut enkä aiokaan. Hepatiitti-rokotuksen taitaa joutua itse maksamaan paitsi osa sote-alasta?
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 21:16"]
Kyllä ainakin meillä. Esim tetanus, influenssa yms. Ja toki kaikki työmatkojen takia otettavat. Ja antavat rnsi- apu pakkauksen mukaan moniin maihin.
[/quote]
siis ensiapupakkaus ja antibiootteja yms
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 21:16"]Se riippuu ihan täysin sun työnantajan ja työterveysfirman välisestä sopimuksesta. EI ole olemassa mitään yleispätevää sääntöä.
[/quote]
Okei. Eli huomenna soittoa työterveyteen.
Kyllä ainakin myös ihan terveysasemalta saa ilmaiseksi jäykkäkouristukset yms. tehostetta vaativat. Eiköhän siis myös työterveydestä.
Saisin kyllä opiskelijaterveydenhuollosta ne, mutta en viitsisi reissata yhden rokotuksen takia toiselle puolelle Suomea jos lähempääkin saisi.
hetkinen... pitääkö rokotuksia käydä ottamassa tietyin väliajoin? oon 23 ja viimeksi jonkun piikin saanu ylä-asteikäisenä..