Katastrofin anatomia: Estonia (NYT Nelonen)
Oon herkkis mut väänsin jo ahdistusitkun tosta ''mayday''-keskustelusta. Katsooko joku muu?
Kommentit (24)
Onko huonompi kuin se kanadalainen dokkari (Kriittinen tunti), joka on esitetty monta kertaa?
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:03"]Minusta tuo oli hyvin tehty kun oli löydetty asianosainen, joka kuvaili tosi hyvin ja pitkään sen tilanteen omasta näkökulmastaan. Ja muut haastattelut täydensi hyvin.
[/quote]
Joo, kerrankin oli joku uhri kertomassa joka oli paikalla eikä mikään serkun siskon kaima.
Estoniahan upposi siten että keulaportti rysähti. Kukaan ei vaan nähnyt tota keulaa...ainakaan miehistö ja se koitui ongelmaksi. Mä itse tein paperilaivan joka oli estonian näkönen ja siin oli avattava keulaportti ja laitoin sisään kolme kämmenen kokosta kiveä realisoimaan tuota painoa (autoja rekkoja jne.) ja se hukkui samalla lailla kuin oikea estonia... syy ei vain ollu keulassa vaan perässä oli pari reikää jääny mut ASIAAN: Antti reini jossain palstalla totes että on ihme että onnettomuuksiin puututaan vasta kun ne on käynyt: No tottakai, koska eihän ennen tuota turmaa voitu tietää että tommonen visiirin irtoaminen on mahdollista. Toisaalla olihan niitä visiireitä "puoli-irronnut" esim mariellassa 1985 mut ei vaan opittu... Tai sit kuviteltiin et viisiiri ei jaksa vet'' ramppia alas tai jtn... Itse hukkumisen aiheutti visiirin repim' rampin laskeutuminen. Ilman rampin laskeutumista mit''n tuskin olisi sattunut.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 21:46"]Mun tulee tosta Reinistä mieleen se Housen äijä.Samanlainen suttuturpa.Tai no ehkä se onkin vaan toi suttunen olemus ei noissa muuten taida olla mitään samaa.
[/quote]
Et oo tosissas!Minä sanoin miehelle kun näin mainoksen että nyt on Reinille joku sanonnu että se muistuttaa Housea ja Antti on imarreltuna stailannu ittessä viimesen päälle yks yhteen:-D