Paraneeko eroamalla?
Mistä tietää, että parisuhteessa olisi hyvä erota? Asiat sinänsä ok, ei isoja ongelmia, mutta mielenkiinto puolisoon lopahtanut. Eikä siis tarkoita mitään ensi huuman laantumista. Parisuhde kestänyt jo yli kymmenen vuotta. Viimeisen vuoden ajan tuntunut, että olisi kevyempi olla ilman puolisoa. Kaipaa vapautta, että voi tulla, mennä ja olla välittämättä toisesta. Saisi elää oman rytmin mukaan täysin. Ja yksin iloakin kaipaa.
Viime aikoina on myös alkanut tulla ihastuksen tunteita muihin, mutta ne tuntuvat enemmän jonkinlaisilta "tekosyitä", joiden avulla mieli suuntaa pois nykyisestä suhteesta, kuin oikealta kiinnostukselta uuteen ihmiseen.
Onko jollain vastaavia kokemuksia? Mihin päädyit? Oliko hyvä ratkaisu? Paraniko tilanne?
Kommentit (27)
Riippuu rakastatko vai et. Jos kyllä voi vielä yrittää, jos et niin eroa.
Mä neuvoisin puhumaan sen oman kumppanin kanssa. Tähän 31 vuoden taipaleeseen, mitä ollaan yhdessä kuljettu on monenlaista tunnetta mahtunut. Kaikesta ollaan yhdessä päästy yli ja rakkautta riittää.
Oletkohan eksäni kanssa, heillehän tulee pian 10v mittariin. 🤔 Mietinkin koska kyllästyminen iskee.
Eikö suhteessa ollessa voi olla vaikka omaa lomaa? Enemmän omaa aikaa? Onko kaikki automaattisesti pyyhkäistävä pois? Kumpaa sillä suojelet, toisen tunteita vai omaa työsarkaa?
Luulen että eläköityessä kaipaa parisuhdetta. Kun on töissä ja harrastaa, menee aika liiankin nopeasti. Eikä ehdi tarpeeksi huomioida puolisoa.
Jos mietit tuollaista, et ole enää hyvä puoliso, joten on kaksinkertainen syy erota.
Jos itse saisin vielä peruuttaa eropäätökseni niin peruuttaisin. Se kaipuu toiseen ihmiseen on suuri kun ei ole joka hetki saatavilla. Pariterapia, pieni oma loma jossa ehkä sitten huomaa kaipaavansa toista.
Itse kadun sitä että lähdin. Tosin voi olla että aloitetaan vielä uudestaan puhtaalta pöydältä, mutta se on työläämpää kun ollaan jo eri osoitteissa.