Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oksettava sairas äitini. Lapseni 2v eka kertaa isovanhemmilla kylässä,

Vierailija
01.10.2015 |

äiti kommentoi ainoastaan, miten kiusallista oli, kun lapseni sängyllä kiipesi papan (mun isä) yli, ja miten isä näytti niin tyytyväiseltä kuulemma kun lapsi "kiipesi munien päältä".

Itken täällä, miksi mikään ei ikinä muutu. Mun oma lapsuus on pilattu äidin mustasukkaisuudella ja perättömillä insestiväitteillä suhteessa isääni - tästä seurannut ikuinen häpeä joka ei häviä millään. Typerä minä kuvittelin, että oman tyttäreni - äitinikin kauan kaipaaman lapsenlapsen- kohdalla asia oliis muka jotenkin toisin.

Anteeksi, pakko oli johonkin purkaa. Lapsella siis ei ole mitään hätää, kyse on äitini sairaudesta. Ja nyt myös mun pettymyksestä, josta niin vaikea päästä yli :( Kun tajuat, ettet voi viedä lasta sinne enää, vaikka he miten selittää kuinka rakastavat- ja se varmasti on totta. Tajusikohan kukaan yhtään mistä puhun...

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:44"]

Kyllä, äitisi on pahasti airas. Pyydä hankkiutua hoitoon.

[/quote]

siis sairas...

Vierailija
22/39 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh, pimee akka on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano äidillesi että nyt riittää. Et vie lastasi sinne enää jos jutut ei lopu. Jos alkaa kertoilla jutttujansa, vaihda puheenaihetta tai jos olette siellä kylässä kerää kamanne ja lähtekää. Sano että takaisin tulette kun jutut on järkevät.
Omaan äitiini tepsi eräässä asiassa.
Voimia.

Vierailija
24/39 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tapaa enää ollenkaan, sairas mikä sairas.

Vierailija
25/39 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua. Mikä helvetti, mutta toisen kierroksen päätät nyt sinä. Olen pahoillani puolestasi. Koko sydämestä.

Vierailija
26/39 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kertoo lisää? Ärsyttää nää alotukset

Vierailija
27/39 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea saasta tosiaan.. Miten tuollain voi edes sanoa/ajatella... taitanut itse kokea jotain lapsena joka jäänyt mielenpäälle elämään vai mistä johtuu? Mutta ei todellakaan normaalia puhetta!!!! 

Vierailija
28/39 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei ole käynyt mitään. Äitin diagnoosi on paranoidinen skitsofrenia. Isä on äitin kanssa edelleen - omien sanojensa mukaan sen takia, ettei äiti pärjäisi yksin, mun nähdäkseni molemminpuolinen sairas riippuvuus/tottumus/mikä tahansa, mikä kehittyy liki 40v sairaan avioliiton aikana.. Minä ja sisarukset ollaan katsottu vierestä sitä henkistä ja fyysistä väkivaltaa (jota äiti kohdisti isään, ja myös meihin lapsiin), minä olen kokenut insestivihjailuja (oikeasti perättömiä).

Mikään tässä ei ole uutta. Paitsi se, että minä uskoin ja luotin, että mun oma lapsi olisi joku poikkeus. Ei se ollut. Kiitos ja anteeksi. Kyllä, suojelen lastani kuten äidin kuuluu, mutta silti suren, ettei hänellä tule käytännössä olemaan isovanhempia (mun puolelta). ap

Vierailija
29/39 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä isääsi teille yksin kylään? Tai vaikka hae hänet välillä teille?

Kamalaa minkälainen äiti sinulla on.

Vierailija
30/39 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi onni että sää et oo sellainen kuin äitisi. Vapautumalla synkistä tyypeistä jättää tilaa hyville, toivotan teille ihanaa loppuelämää :)

Vierailija
31/39 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:54"]

Lapsesi onni että sää et oo sellainen kuin äitisi.

[/quote]

Niinpä, skitsofrenia on kuitenkin perinnöllinen sairaus.

Vierailija
32/39 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tietenkään skisoreenikon hoiviin voi lasta jättää. 

Vierailija
33/39 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi jos isäsi menettää lapsenlapsensa äitisi vuoksi :(

Vierailija
34/39 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:59"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:54"]

Lapsesi onni että sää et oo sellainen kuin äitisi.

[/quote]

Niinpä, skitsofrenia on kuitenkin perinnöllinen sairaus.

[/quote]

Höpsis nyt taas. Alttius perytyy, ei itse sairaus.

Vierailija
35/39 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä saatana lukee... im speechless

Vierailija
36/39 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi kyllä olettaa, että äidillesi on lapsena tapahtunut jotain vastaavaa, ei perättömät insestiväitteet ole mikään joka skitsofreenikon oire. Lisäksi hyväksikäyttö voi johtaa skitsofreniaan. Mutta ei tämä tietty sinun oloasi varmaan paranna.

Vierailija
37/39 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuon harmin ja vaikeudet, mitä tuollainen ihminen aiheuttaa. Oma äitini sairastaa skitsoaffektiivista häiriötä ja sillä on välillä ihan samanlaisia juttuja. :( Pilasi aikoinaan elämämme, isältä meni maine iäksi, vaikkei oikeasti ole mitään tehnyt. Onneksi mun lapset on poikia, tytön kanssa olisi kamalampaa (kuten mulla oli, kun äidin harhaluulot kohdistui muhun). Vaikeeta, kun se vielä levittelee aina niitä juttuja ympäriinsä. Mun isäni ei jaksanut sitä katsella, miten sun isäsi voi jaksaa tuollaista? :(

Vierailija
38/39 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:24"]

Sehän se. Ei se suostu syömään lääkkeitä, koska mitään sairaudentunnetta ei ole. Muutaman kerran on ollut laitosjaksolla, jolloin ne lääkkeet on piikitetty väkisin, kotiutettu sitten pillereiden aknssa sen 3kk jälkeen - ja pönttöön meni kaikki lääkkeet. ap

[/quote]

Itselläni oli täti jolla sama diagnoosi. Vähän väliä sairaalahoidossa koska ei syönyt lääkkeitään. Sitten viimeiset 10 vuotta kotisairaanhoito kävi pistämässä, ja pysyi terveenä loppuelämänsä. Oli oikein ystävällinen ja seurallinen ihminen, hänellä oli paljon läheisiä naapureita jotka kävivät kylässä ja auttoivat kauppareissuilla ym.

Äidillesi pitäisi saada järjestymään samanlainen hoito, koska itse ei suostu lääkkeitä vapaaehtoisesti syömään.

Vierailija
39/39 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku sentään. Onpa kaikin puolin kamala tilanne! Yritä salaa järjestää lapsen ja papan välille tapaamisia. Lienee kaikille parempi, ettet ole yhtään pakollista enempää äitisi kanssa tekemisssä.

Ja joo, itsekin on tullut lähisukulaisen psykoosista ja harhoista kärsittyä, mutta jos sairas on päättänyt olevansa terve ja voivansa elää ilman lääkkeitä, niin ei lähipiirin auta kuin pelastaa vain itsensä. Niin karua kuin se onkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi